Hoe kan ik vanuit Red Uw Video's (Fiflm op dvd7) een file oplaan als avi bestand

JaapVersteegh schreef op 04.11.2012 om 13:12 uur

Graag wil ik Vanuit Magix 'Red uw Video's' de (reeds opgeslagen) video's opslaan als avi (of exporteren naar avi) om de vidoés ook op een andere computer af te kunnen spelen,

Ik kan dit echter niet vinden. Bij exporteren komt geen enkele optie boven die dat mogelijk maakt.

Weet iemand hoe ik dat wel gedaan krijg?

ALvast dank, Jaap

Reacties

Cinecor schreef op 04.11.2012 om 13:24 uur

Ik ben er niet helemaal zeker van, maar ik denk dat de software alleen maar MPEG-2 voor DVD kan produceren. Dan krijg je dus niet de beste kwaliteit, bijv avi. De beste wijze om te digitaliseren is met een hardware converter en niet met software. Maar daarvoor geldt ook hier weer: alle waar naar zijn geld. De "goedkoopste" manier is met een videocamera die over AV-in beschikt, als je tenminste al zo'n camera in bezit hebt. Reeds in 2001 kocht ik zo'n camera, omdat ik over nog al wat S-VHS opnamen beschikte. De camera is nu natuurlijk afgedankt...

JaapVersteegh schreef op 04.11.2012 om 13:54 uur

Dag Cinecor

De video's die ik om wil zetten zijn 'oude video's'.  Delen daarvan wil ik voor lessen gebruiken; daarvoor moeten ze omgezet worden naar dvd. Daarna zet ik ze op een usb stick om elders te kunnen gebruiken.

Ik heb ze nu dus in het RUV format en kan de video's niet op een andere pc (zonder magix) afspelen, dat is erg onhandig. Een videocamera heb ik niet en is denk ik ook niet de oplossing hiervoor?

RiViS schreef op 04.11.2012 om 14:59 uur

Hallo Jaap,

Gaat het om Red uw Video's of Film op DVD7? Je noemt ze nl beide, maar ze zijn enigszins verschillend.

groet,

Rijk

Cinecor schreef op 04.11.2012 om 15:13 uur

Dag Cinecor

De video's die ik om wil zetten zijn 'oude video's'.  Delen daarvan wil ik voor lessen gebruiken; daarvoor moeten ze omgezet worden naar dvd. Daarna zet ik ze op een usb stick om elders te kunnen gebruiken.

Ik heb ze nu dus in het RUV format en kan de video's niet op een andere pc (zonder magix) afspelen, dat is erg onhandig. Een videocamera heb ik niet en is denk ik ook niet de oplossing hiervoor?

Het RUV format is mij onbekend als een gangbaar filmbestand. Wat is dat voor soort bestand en hoe wordt dat verkregen? Als u de videobestanden echter al reeds op een DVD hebt staan (VOB bestanden), kunt u deze kopiëren naar de harde schijf (of USB stick) en de extensie eventueel veranderen in .mpg. Dat bestand (MEG-2) is dan op elke pc af te spelen en in vrijwel alle soorten NLEsoftware te bewerken.

mi-bo schreef op 04.11.2012 om 16:21 uur

Beste,
Als U RUV gebruikt dan kunt u direct aangeven na voltooien, wat U wilt doen of mpeg2 op een usb stick zetten, of mpeg2 op een dvd, avi bestanden kunt u als u dit op een usb stick zet niet op een PC afspelen of TV afspelen
succes.

JaapVersteegh schreef op 04.11.2012 om 18:07 uur

Dag allemaal

Net de extensie aangepast en ziedaar: afspelen op een pc zonder magix lukt!. Ik had niet verwacht dat dit zo eenvoudig zou gaan, meestal  moet je opslaan als of exporteren.

Dit bestand is alleen bedoeld voor een andere PC, niet voor een TV, dat weet ik

Wat betreft de vraag over red uw video;s of  Film op dvd7: het programma is "red uw video's", maar op de installedie dvd staat: Film op dvd7. Dat stons ook genoteerd bij Magix over onze licentie. Dus ja, wat ik heb?? Geen idee

Allen heel hartelijk dank voor meedenken; met vriendelijke groet, Jaap

mi-bo schreef op 05.11.2012 om 11:23 uur

Beste,
RUV en film op DVD zijn 2 aparte programma's, als U de ingeladen bestanden exporteert naar film op dvd 7 kunt u hierin iets makkelijker knippen en plakken,
De MAGIX gebruikers die met Video deLuxe werken kunnen ook via RUV de analoge beelden naar hun videobewerking programma exporteren voor montage wat iets meer gerichter is
Veel montage plezier met het mooie MAGIX product