Hoe kan ik na een harddisk crash mijn website vanaf de FTP weer importeren in Web Designer 7 Premium ?

edwin_meek schreef op 15.03.2012 om 20:05 uur

Ik heb een website gemaakt en gepubliceert, nu is afgelopen weekend mijn harddisk gecrashed en ik heb geen back-up van de website.

Hoe krijg ik de data weer op mijn laptop zodat ik de website weer volledig kan beheren ??

 

Groet Edwin

Reacties

schaduwman schreef op 15.03.2012 om 21:39 uur

Edwin,

Van welk besturingssysteem maak jij gebruik?

Ik heb win7, maar ik denk dat dat geen verschil maakt, welk stuurprogramma je uiteindelijk hebt.

Welnu, open .

Vervolgens log je in.

Klik dan op "alt", dan komt boven in beeld de bekende mogelijkheden. "bestand", enz ...

Klik op "beeld". dan zie je onder in de tekst "ftp-site in Windows verkenner openen". Klik hierop en je krijgt dan de gewone mapjes te zien, die eenvoudig te copiëren zijn en dan kun je ze plakken in de map op je harde schijf.

 

Suc6

 

Peter

edwin_meek schreef op 16.03.2012 om 13:16 uur

Hoi peter,

 

Bedankt voor je reactie, ik kan inderdaad de hele content van de website naar mijn harde schijf kopiëren, maar ik krijg in windows 7, en Magix webdesigner 7 premium niet in het format zodat ik 'm als website kan behandelen.

 

Ik krijg nu allemaal knoppen en plaatjes trapsgewijs op de pagina.

Ik dacht dat er een soort import methode was, netzoals de export methode...

 

Misschien heb je ervaring met wat ik nu vraag (?)

 

Groet Edwin

schaduwman schreef op 16.03.2012 om 18:22 uur

Hoi Edwin,

Helaas heb ik geen ervaring met Magix webdesigner. Ik schrijf normaal in HTML-code en in gecompliceerde gevallen gebruik ik Dreamweaver.

Ik ga ervan uit dat de basisfuncties hetzelfde zijn. Als je met de rechtermuis klikt op het te bewerken bestand (moet wel htm, xhtm of anderzins) en vervolgens geef je de opdracht: "openen met webdesigner". Dan zou het toch moeten lukken?

Ik ben nu nog op mijn werk, maar ik kijk vanavond nog hier, om te zien of het het gewenste resultaat biedt.

 

Later.

Peter

ljeekel schreef op 31.07.2012 om 17:14 uur

Beste Edwin,

Ik heb nu hetzelfde probleem, maar wordt niet echt wijzer van het antwoord van Peter, is het jou inmiddels gelukt om het htm bestand van de server in het juiste formaat te lezen in webdesigner? Want mij lukt het niet, ik krijg alleen alles terug op een hoop gegooid op het scherm in Webdesigner. Graag jou oplossing indien voorhanden.