hoe kan ik een word bestand op mijn website zetten, zonder alles te hoeven overtypen

geertjewvdz1 schreef op 19.11.2010 om 21:24 uur

Ik heb een word bestand gekregen en deze wil ik graag publiceren op mijn website, hoe kan ik dit doen.

Knippen plakken lukt niet. Als ik het bestand upload zie je alleen het word teken op de site staan, en kun je het nog steeds niet lezen. Moet ik nu het hele verhaal overtypen of is er een andere manier voor???

Reacties

RiViS schreef op 19.11.2010 om 23:19 uur

Hallo Geertje,

Na het publiceren van je website kun je het bestand lezen door te klikken op het Word symbool. Word wordt dan geopend en het document verschijnt. Je moet natuurlijk in het ontwerp wel aangeven dat het Word bestand in je site moet worden opgenomen, dus alleen uploaden is niet voldoende.

groet,

Rijk

geertjewvdz1 schreef op 21.11.2010 om 12:39 uur

ik heb het word bestand in mijn site gezet en gelinkt naar het word bestand als ik het dan wil openen dan werkt het niet. Wat zou ik dan toch fout doen

RiViS schreef op 21.11.2010 om 16:44 uur

Hallo Geertje,

Het was al weer een tijdje geleden en dus heb ik het nog weer even uitgeprobeerd. Het lijkt er op dat het nu iets anders werkt dan vroeger. Als je het wilt testen klik je zoals gebruikelijk op Preview. Dan klik je op het Word symbool, vroeger werd dan het document geopend, maar nu wordt gevraagd waar je het wilt opslaan, blijkbaar wordt het dan gedownload naar je eigen omgeving, vandaar kun je het dan openen. Een beetje omslachtig, vind ik. Je kunt misschien beter het Word document in het programma Word eerst opslaan als PDF file. Die PDF ga je dan uploaden en invoegen in je site, net zoals je met het Word document had gedaan. Nu zul je zien dat bij de preview de PDF geopend wordt, probeer het maar eens.

groet,

Rijk