Steeds als ik muziek op het volgende spoor toevoeg en vervolgens de film afspeel blijf ik alleen het livegeluid horen en niet de toegevoegde muziek. Ik wil ze nl beide gelelijktijdig horen. Kan iemand in eenvoudige bewoording zeggen hoe dat moet?
Hallo Sjon,
als beeld geluid en toegevoegde geluid onder elkaar staat. klik aan de rechterzijde de geluidmixer aan. het zou mooi zijn als je een phonehead heeft .
dan het geheel afspelen dan zie je de geluid level heen en weergaan klik op de sporen van de geluidmixer op auto, dan weer afspelen waar geluid moet dimmen de volumeregelaar naar beneden schuiven, dan weer opnieuw luisteren, en zo moet het goed komen, niet vergeten als het goed staat dit project opslaan als want ander wordt dit niet opgeslagen
gr
Michael
Voormalige gebruiker
schreef op 24.08.2016 om 13:56 uur
Hallo Sjon,
Een aanvulling op Mi-Bo.
Heb je de aan de linkerkant de letter "M" van mute geactiveerd. Wanneer dat zo is, wordt het geluid , dat op deze tijdlijn staat onderdrukt (uitgezet)
Als ik sneltoetsletter 'M' indruk krijg ik een exportschermpje. Dus niet de mixer die kennelijk nodig is. Ik wil graag 2 of meerdere geluidssporen tegelijktijdig hoorbaar hebben.
Groet,
Sjon
Voormalige gebruiker
schreef op 25.08.2016 om 13:51 uur
Hallo Sjon,
Wanneeer je de sneltoetsletters Shift+m indrukt, dan kom je inderdaad in een exportschermpje. Je moet alleen de letter "m" van het toetstenbord in drukken zonder dat je de shifttoets ingedrukt houdt.
Je kan ook rechts op de middelste werkbalk op Mixer klikken, zie afbeelding
Rob, het is me inmiddelswat duidelijker. Een kwestie van de schuiven naar boven of naar beneden te doen. Bedankt daar voor.
Een ander probleem dat zich daarbij voor doet is: als ik het geluid op bv spoor 3 ga verschuiven, naar links of rechts, dan gaat het beeld van spoor 1 en 2 mee. Hoe koppel ik dit los van elkaar?
Voormalige gebruiker
schreef op 25.08.2016 om 21:47 uur
Hallo Sjon,
Daar kan ik geen eenduidig antwoord opgeven.
Er zijn zoveel mogelijkheden.
Ik adviseer je om de handleiding eens goed te lezen.
Even een kleine aanvulling op Rob's correcte advies:
Het al dan niet meeschuiven van andere objecten en zelfs andere sporen heeft te maken met de ingestelde muismodus (de manier waarop je muis werkt). Dit staat uitgelegd onder Hulp/ Gereedschapsbalken/ Extra knoppen in de tijdlijnmodus. Lees dan vooral de hoofdstukken "Muismodus voor afzonderlijke objecten" en de twee volgende.
Dan nog dit: nieuwe vragen, die niet direct te maken hebben met de lopende vraag, aub stellen in een nieuw topic. Dan houden we de zaak wat overzichtelijker.
Eureka! Rob en Rijk zeer bedankt. Daarnaast ontdekte ik ook: als je een clip en het geluid op een 2e spoor geel maakt (met ctrl) het gewenste resultaat ook bereikt is.
Ps, ik zal onderwerp bij onderwerp in acht nemen voortaan. Sorry.