Hoe kan ik een klein beeldje (filmpje) in het gewonen beeld krijgen gemonteerd of links beneden of rechtsbeneden bij.

Videofilmen schreef op 27.01.2013 om 17:52 uur

Geachte filmcollega's

Ik heb namelijk de software van Magix video de lux.

Ik heb ook reeds diverse films goed kunnen editten / monteren.

Maar aangezien ik steeds opzoek ben naar nog leuker en betere montage's heb ik en volgende vraag.

Ik zou dolgraag eens een kleiner beeld of filmfragmentje in het normale beeld willen monteren.

Maar ik heb al van alles en nog wat geprobeerd, maar tot nu toe zoner resultaat.

Zijn er toevallig collega's die wat dit al vaker hebben gedaan???

Willen jullie me dit dan kenbaar maken hoe ik dit ook zou kunnen doen.

Bijvoorbaat reeds hartelijk ddank voor de medewerking.

Ik hoor of zie het wel.

Hallo ik zal me even nader voorstellen;

Ik ben Jos Geurts, en heb meerdere hobby's o.a. fotografie, alsook digitalevideo opnames

maken, en als ik zou moeten kiezen dan kies ik ook voor het laatste, want daar ligt dan toch

mijn hart. ik probeer dan ook bij elk evenment aanwezig te zijn, meld me wel eerst aan van te voren.

maar vaak krijg ik wel toestemming, maar niet altijd.

En dan vooral mijn kleinkinderen, dat is zoiets moois voor mij, en dan daarna  de montage dat vindt ik

ook echt super, maar dan moet wel alles correct werken. 

Reacties

bobbiaan schreef op 27.01.2013 om 18:15 uur

Beste....,

Ga naar Effecten boven de mediapool en ga daar eens grasduinen, daar kom je een scala aan mogelijkheden tegen.

Suc6

Bobbiaan

emilelucienne schreef op 27.01.2013 om 18:56 uur

Ik denk dat je bedoelt "beeld in beeld". Is een zeer leuke optie.

Ga als volgt te werk: plaats videobeelden op spoor 1 zet een beeld/opname die je wilt invoegen op spoor 3

Klik vervolgend in de Mediapool de vierde tab effecten aan en klik op de optie desigelementen. Je ziet dan direct de optie Beeld-in-beeld verschijnen en als je daar op klikt verschijnen rechts alle presets van de beeld-in-beeld mogelijkheden (links, rechts...) Natuurlijk moet je het beeld/opname van spoor 3 nu aanpassen in spoor 1.

Staat het beeld bv te ver in hoek kun je dat aanpassen door naar de optie Beweginseffecten te gaan in hetzelfde menu en daar te kiezen voor Positie en Grootte Je ziet ogenblikkelijk vierkantjes verschijnen in het previeuwvenster. Deze kun je vastpakken en de boel op maat maken of op een andere plek plaatsen. Uw beeld in beeld is een feit. Lijkt nogal ingewikkeld maar met een beetje oefening lukt het wel. Veel succes.

emilelucienne schreef op 28.01.2013 om 11:17 uur

Beste je kan het geheel proces ook lezen op de Tutorials.

Open www.magazine.magix.com/nl/ neem dan de tab archief en ga naar januari 2011 -PIP

Veel succes