hoe kan ik de beelden laden in magix van slivercrest HD videocamera

benvoncken1 schreef op 10.09.2012 om 22:12 uur

Ik heb thans een nieuwe video camera, te weten Silvercrest HD .

Indien ik verbinding maak tussen de camera en de computer en in magix video de luxe de beelden wil laden, en ik kies opname bron, te weten HDV camera, dan staat onder te lezen neem op van deze bronnen

HDV camcorder 1

HDV camcorder 2

verschijnt de volgende melding:

er kan geen verbinding worden gemaakt met het geseleteerde apparaat.

Besturingssysteem windows 7.

Bij de vorige sony camera kon ik op dezelfde manier wel beelden laden.

Reacties

Cinecor schreef op 10.09.2012 om 22:46 uur

Op internet heb ik een omschrijving gevonden van deze camera. Daarin staat niets over een USB aansluiting. Die is dus beslist nodig om opnamen over te brengen naar de pc. Aan de HDMI aansluiting die er wel op zit, heeft u daarvoor niets. Daarmee kan je alleen de camera afspelen. Wellicht dat de handleiding verder uitkomst biedt.

Als er dus wel een USB op zit moet de camera daarmee op de pc worden aangesloten. Windows zal de camera dan moeten herkennen. Als dat het geval is kunnen de videobestanden gewoon in de Windows Verkenner naar de hardeschijf van de pc worden gekopieerd. Daar heeft u Magix of welke andere software niet voor nodig.

Let wel: Dit zijn normale zaken die voor elke HDvideocamera gelden. De prijs van deze Silvercrest is echter dusdanig laag (ik zag 129 Euro), dat er zich allerlei beperkingen of verrassingen kunnen voordoen.

NB: U schrijft over HDVcamcorder, maar dat is niet van toepassing. HDV geldt voor een camera met een miniDVbandje. HDV heeft een resolutie van 1440x1080.

Voormalige gebruiker schreef op 10.09.2012 om 23:01 uur

Hallo Ben,

Volgens mij heb ik hier een link naar de handleiding van je Camera. Download deze en zoek in de Nederlandse tekst naar  de USB aansluiting

http://www.gebruikershandleiding.com/Silvercrest-HD-Pocket/preview-handleiding-231265.html

Succes,

Robvroe1

Cinecor schreef op 11.09.2012 om 08:02 uur

Hallo Ben,

Volgens mij heb ik hier een link naar de handleiding van je Camera. Download deze en zoek in de Nederlandse tekst naar  de USB aansluiting

http://www.gebruikershandleiding.com/Silvercrest-HD-Pocket/preview-handleiding-231265.html

Succes,

Robvroe1

Niet aan te bevelen deze site! Ik heb er in het verleden problemen mee gehad. Er komt van alles mee...

Lijkt me ook niet nodig, want bij de camera wordt een handleiding geleverd. Beter is om eens op YouTube te kijken, daar staan een aantal filmpjes op waarin de camera wordt gehanteerd, uitgelegd, e.d.

Voormalige gebruiker schreef op 11.09.2012 om 10:17 uur

Hallo Ben,

Succes,

Robvroe1

Niet aan te bevelen deze site! Ik heb er in het verleden problemen mee gehad. Er komt van alles mee...

Lijkt me ook niet nodig, want bij de camera wordt een handleiding geleverd. Beter is om eens op YouTube te kijken, daar staan een aantal filmpjes op waarin de camera wordt gehanteerd, uitgelegd, e.d.

Cineor,

Waarom dit advies. Wannneer je een goede internet security programma heeft is deze site veilig.  Tevens wil ik hierbij nog een opmerking plaatsen:  "Je moet niet altijd het laatste woord willen hebben". Al jou adviezen neem ik met een korreltje zout!!!!

Robvroe1

Cinecor schreef op 11.09.2012 om 11:34 uur

Hallo Ben,

Succes,

Robvroe1

Cineor,

Waarom dit advies. Wannneer je een goede internet security programma heeft is deze site veilig.  Tevens wil ik hierbij nog een opmerking plaatsen:  "Je moet niet altijd het laatste woord willen hebben". Al jou adviezen neem ik met een korreltje zout!!!!

Robvroe1

Ik zou het op prijs stellen als je het hier zakelijk wilt houden. Persoonlijke grieven kunnen via een PB worden verstuurd.

Voormalige gebruiker schreef op 11.09.2012 om 12:55 uur

Hallo Ben,

Succes,

Robvroe1

Cineor,

Robvroe1

Ik zou het op prijs stellen als je het hier zakelijk wilt houden. Persoonlijke grieven kunnen via een PB worden verstuurd.

Ik hou van openheid en bepaalde meningen mogen geuit worden. Het was geen aanval op u als persoon, maar als forumlid. Discussie gesloten.