Reacties

Bol schreef op 19.10.2021 om 22:55 uur

@martin-m2372

Hallo Martin,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat geheel los van Magix Support.

Lees eerst even de onderstaande tekst uit de handleiding eens door.

Doe dan het volgende:

  • Klik in de mediapool op het tabblad Sjablonen
  • ga naar overgangen
  • kies een overgangssjabloon
  • sleep deze dan de tijdlijn zoals in de handleiding wordt beschreven

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

martin-m2372 schreef op 20.10.2021 om 14:07 uur

Bedankt voor de info. Ik moet weergaveduur instellen voor alle overgangen. Hoe kan ik dit instellen? Als ik een tijd instel en zeg b.v. 5 sec en dan voor alles, blijft de tijd niet staan maar wordt b.v. 2 sec Bij de foto,s liukt dit wel?

Graag Uw medewerking.

Met vriendelijke groet.

Martin

 

martin-m2372 schreef op 21.10.2021 om 18:42 uur

Ik hoop dat mijn bericht is overgekomen?

 

Bol schreef op 22.10.2021 om 00:08 uur

@martin-m2372

Hallo Martin,

Uw bericht is bij mij goed overgekomen, alleen het is moeilijk om dit in een paar woorden goed uit te leggen, zodat u dit ook begrijpt. Ik zal het toch proberen.

  • standaard staat de lengte van een beeld (foto) op 7sec.
  • standaard staat de duur van een overgang op 1sec.
  • als je een overgang plaats van 1 sec dan blijft de afbeelding (foto) 7 sec - 2 sec = 5 sec in beeld staan.
  • Wanneer u nu een overgang plaats van 5 sec dan wordt het 7 sec - 10 sec = min 3sec en dat kan niet.
  • Als u een overgangsduur van 5 sec wilt maken, dan moet je de lengte van een beeld (foto) op 5sec (overgang) + 5sec in beeld + 5sec (overgang) = 15sec komen te staan.

Mocht u nog vragen hebben, laat het mij gerust weten.

Met vriendelijke groeten, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

martin-m2372 schreef op 24.10.2021 om 13:27 uur

Hartelijk dank voor al je oplossingen en tijd.

Met vriendeljike groet, Martin

Bol schreef op 24.10.2021 om 14:19 uur

@martin-m2372,

Hallo Martin,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Succes met het samenstellen van uw slideshows.

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

martin-m2372 schreef op 25.10.2021 om 16:06 uur

Hallo Rob,

Ik heb toch nog een vraag, sorry.. Alle objecten kunnen op een spoor gezet worden, foto's op spoor 1 en de tekst op 4. Nu heb ik diverse sporen maar ik zie de tekst niet meer? Hoe kan ik van spoor verwisselen?

Graag je reactie.

Met vriendelijke groet.

Martin

 

mi-bo schreef op 25.10.2021 om 17:05 uur

@martin-m2372

Beste martin.

klik eens op weergave , dan is deze vraag ook beantwoord

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 25.10.2021 om 18:14 uur

@martin-m2372

Hallo Martin,

Ik zie dat je steeds een nieuwe andere vraag stelt in deze topic. Zou u als u een geheel andere vraag stelt een nieuwe eigenbijdrage aanmaken. Zo houden wij het forum schoon en overzichtelijk. Zie: Hoe maak ik een nieuwe bijdrage / topic aan? Al vast bedankt👍 voor u medewerking.

Nu een antwoord op uw vraag.

.....Alle objecten kunnen op een spoor gezet worden, foto's op spoor 1 en de tekst op 4. Nu heb ik diverse sporen maar ik zie de tekst niet meer?.....

Als ik het goed begrepen heb, zet u de tekst op spoor 4 onder de foto's op spoor 1, maar nu ziet u de tekst niet in het previewvenster!! Omdat u bv. een collage heeft aangemaakt, dan moet u de tekst onder de collage zetten. Zie afbeelding

Nu ziet u wel de tekst in het previewvenster.

Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik dat wel van u.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.10.2021, 18:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

martin-m2372 schreef op 26.10.2021 om 18:58 uur

Bedankt Rob,

Wat ik bedoelde, hoe kom ik van het ene naar het andere spoor?

Alleen maar via de storyboard of ook met de knop vergroten/verkleinen?

Graag je reactie. bedankt

Met vriendelijk groet, Martin

 

Bol schreef op 26.10.2021 om 19:18 uur

@martin-m2372

Hallo Martin,

Om van het ene spoor naar een ander spoor te komen moet u Photostory op de tijdlijnmodus zetten. In storyboardmodus is dit mogelijk.

klik op: tijdlijn om over te schakelen naar de tijdlijn-modus

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

martin-m2372 schreef op 26.10.2021 om 19:27 uur

Bedankt voor de heel snelle reactie, nu is dit wel duidelijk.

Met vriendelijke groet, Martin

Bol schreef op 26.10.2021 om 19:37 uur

@martin-m2372

Hallo Martin,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Het doet mij deugd om te lezen, dat het voor u nu duidelijk is geworden, hoe u van het ene spoor naar het andere spoor kan gaan.

Met vriendelijk groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.10.2021, 19:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-