Hoe kan ik automatische scenedetectie ongedaan maken?

Nicky-O schreef op 03.12.2018 om 09:57 uur

Hallo!

Ik heb net voor de eerste keer Magix Red uw video's! versie 9.0 op mijn laptop met windows 10 gebruikt. Bij het overzetten van het beeldmateriaal van de video naar het programma stond het vakje 'Automatische scenedetectie' aangevinkt. Dit maakt dat hij de video in meer dan 350 scenes heeft gesplitst. Deze scenes duren maar enkele seconden en vele horen gewoon bij elkaar aangezien ze zijn opgenomen op eenzelfde familiebijeenkomst. Doordat de camera op die dag aan en uit is gezet, worden deze stukjes in aparte scenes geknipt.

Op zich geen groot probleem want alles wordt nog achter elkaar afgespeeld. Het enige waar ik nu mee zit is dat wanneer ik de video op dvd zou willen branden, ik een dvd-menu zal krijgen met meer dan 350 scenes om uit te kiezen! Ik heb al veel geprobeerd om deze scenes te annuleren of samenvoegen, maar voorlopig lukt niets. Het 'handmatig scenes detecteren' werkt niet omdat hij dit per scene apart doet. Daar zitten natuurlijk geen nieuwe scenedetecties in...

Kan iemand mij helpen met mijn probleem? Of moet ik de hele videoband nog eens afspelen en opnieuw beginnen? :(

Reacties

mi-bo schreef op 03.12.2018 om 11:44 uur

@Nicky-O

Beste Nicky.

De 365 beeldjes staan op de tijdlijn,nu kunnen niet goede stukjes worden verwijderd.

Maak eerst een nieuwe map aan.

Ga naar Film voltooien, dan opslaan ,op de computer opslaan,Film op de computer opslaan,formaat:MPEG2-Kwaliteit 720:576 dit is dan een mpg bestand.

Open MAGUX Ruv 9 weer.bestand.openen.nieuw project aanmaken nu komt datum van heden.ok.bestanden op de computer selecteren.zoek de map op waar het project is opgeslagen .mpg.klik dit aan openen en het gehele project stast als 1 plaatje te zien.

Als er dan gebrandt wordt is het 1 project.

Mvg

Michael