Hoe kan ik als ik >30 min film ingeladen heb, daarvan 10 min bewerken en braden zonder dat de hele rest mee komt??

theodorabos schreef op 02.02.2013 om 15:49 uur

Ik ben een beginner met video bewerking en  heb 3 ,5 uur film waar ik 1 uur van wil overhouden. nu heb ik 30min ingeladen en wil daarvan 10min bewerken en branden maar hoe selecteer ik dat??( zodat niet alles mee komt)Op deze site heb ik er correspondentie over gezien maar mij is totaal onduidelijk hoe  dat selecteren in het werk gaat, kan iemand dat svp begrijpbaar uitleggen? in de handleiding vond ik het antwoord niet

Ik werk met een HP  Pavilion entertainment(ja ja) PC bijna 3 jr oud

Windows 7

Magix easy 4 HD

Reacties

magixagent schreef op 02.02.2013 om 16:14 uur

Beste,

de eerste vraag de beelden die u importeerd is dit 720:576 of 1920:1080

gr

theodorabos schreef op 02.02.2013 om 16:42 uur

Daar weet ik het antwood niet op, hoe kan ik/waar kan ik dat vinden? mijn video camera is een SonyDCRSX50E is dat relevant??

vriendelijke groet, Theodora

magixagent schreef op 02.02.2013 om 16:55 uur

beste,

heeft U de dvd die bij de camera is geleverd geinstalleerd

gr

Cinecor schreef op 03.02.2013 om 17:16 uur

In de tijdlijn modus bovenin de bovenste (blanke) balk aanklikken. Die wordt dan lichtblauw met aan het begin en eind handlels (acculades). Die handles schuif je op het begin- en eindpunt van het deel dat je wilt selecteren. Bij exporteren wel met een vinkje aangeven dat je het "gemarkeerde" deel wilt gebruiken. Zo noemt Magix dat selecteren. In de handleiding weinig of niets over te vinden (de handleiding is nu eenmaal niet het sterkste punt van Magix).

theodorabos schreef op 03.02.2013 om 19:41 uur

Beste Cinecor,dank voor uw reactie! alleen: weet uzeker dat dat ook bij de easy versie zo werkt? Op de  blanke balk klikkend gebeurt er niets, een balk met handels zoals beschreven is alleen onder het vertoonde video beeld, ik kan er mee schuiven, niet aflezen ''waar ik dan zit'' in de film, en als de film loopt heb ik er geen zeggen schap over, ze verspringen naar eigen inzicht...

RiViS schreef op 03.02.2013 om 20:04 uur

In de tijdlijn modus bovenin de bovenste (blanke) balk aanklikken. Die wordt dan lichtblauw met aan het begin en eind handlels (acculades). Die handles schuif je op het begin- en eindpunt van het deel dat je wilt selecteren. Bij exporteren wel met een vinkje aangeven dat je het "gemarkeerde" deel wilt gebruiken

Bovenstaand advies geldt voor bv Video-deLuxe, maar niet voor Video easy, zoals door vragenstelsters duidelijk (2 maal) is aangegeven. Dit progr heeft geen tijdlijn modus.Bovendien wil zij de output branden en ook dan geldt de beperking van "alleen het geselecteerde deel" niet, ware die al aanwezig. Suggestie: vraag goed lezen alvorens te antwoorden.

Dan nu de vraag: Je hebt het 30 min stuk ingeladen. Nu moet je het in stukken knippen om tot je 10 min selectie te komen. Dat kan met het knipgereedschap (het schaartje). Zet de afspeelmarker (de vertikale lijn die met het afspelen meeloopt) op de plaats(en) waar je wilt knippen en klik op het schaartje. Je film is nu in meerdere stukken verdeeld. Selecteer met een muisklik één voor één de stukken die je kwijt wilt en toets telkens de Delete knop op je toetsenbord. Schuif tenslotte de resterende stukken weer tegen elkaar.

groet,

Rijk

Cinecor schreef op 04.02.2013 om 10:04 uur

In de tijdlijn modus bovenin de bovenste (blanke) balk aanklikken. Die wordt dan lichtblauw met aan het begin en eind handlels (acculades). Die handles schuif je op het begin- en eindpunt van het deel dat je wilt selecteren. Bij exporteren wel met een vinkje aangeven dat je het "gemarkeerde" deel wilt gebruiken

Bovenstaand advies geldt voor bv Video-deLuxe, maar niet voor Video easy, zoals door vragenstelsters duidelijk (2 maal) is aangegeven. Dit progr heeft geen tijdlijn modus.Bovendien wil zij de output branden en ook dan geldt de beperking van "alleen het geselecteerde deel" niet, ware die al aanwezig. Suggestie: vraag goed lezen alvorens te antwoorden.

Dan nu de vraag: Je hebt het 30 min stuk ingeladen. Nu moet je het in stukken knippen om tot je 10 min selectie te komen. Dat kan met het knipgereedschap (het schaartje). Zet de afspeelmarker (de vertikale lijn die met het afspelen meeloopt) op de plaats(en) waar je wilt knippen en klik op het schaartje. Je film is nu in meerdere stukken verdeeld. Selecteer met een muisklik één voor één de stukken die je kwijt wilt en toets telkens de Delete knop op je toetsenbord. Schuif tenslotte de resterende stukken weer tegen elkaar.

groet,

Rijk

Sorry, ik had te laat door dat het om het eenvoudige Video Easy ging en dat heb ik nog nooit gebruikt.... Daarin zit dus kennelijk geen mogelijkheid om op de bedoelde wijze te selecteren. De beschreven methode van knippen en delen verwijderen kan je natuurlijk op alle NLEsoftware toepassen. Eigenlijk zou een gebruiker die méér wil dan alleen een beetje knippen op Video de Luxe over moeten stappen.

theodorabos schreef op 04.02.2013 om 16:51 uur

Dag Rijk, dank voor het mee denken, Ik heb  geprobeerd het zo uitgevoeren alleen bij selecteren en delete verdwijnt van de plek maar duikt verderop weer op bij de nog niet bewerkte beelden,

toen kwam het volgende:

ik dacht ik ga gewoom branden dan staat in ieder geval het bewerkte deel er op, procedure uitgevoerd maar tot 3x toe krijg ik bericht ''hoofd stuk 28 vanhet album video project 2013-01-22 Magix1 is korter dan 1 seconde....... wilt u de disk toch maken??''

Weet er iemand wat hier mis gegaan is??

Met een verbijsterde groet, Theodora

RiViS schreef op 04.02.2013 om 20:40 uur

Hallo Theodora,

Zoals ik beschreef moet het toch echt werken, wellicht heb je toch iets niet helemaal goed gedaan.

Het staat zo ook in de Help functie. Ook onder Tutorials op deze site is een goede beschrijving, kijk hier: http://www.magix.info/nl/videobanden-digitaliseren-met-red-uw-videos.online-training.892224.html

groet,

Rijk