Hoe het geluidsdeel van 1 'take' importeren in Video Sound Cleaning?

jef.derijdt schreef op 23.01.2015 om 16:08 uur

Ik heb een film van 30 min geïmporteerd van mijn DV camera, en daarna met scènedetectie ingedeeld in 'takes'.

Ik kan wel het geluid van de volledige AVI-film importeren in VSC, maar dat van een afzonderlijke take (met blijkbaar de extentie .TK2) kan ik niet te pakken krijgen.

Is er geen rechtstreekse koppeling tussen VSC en VDL 2015 mogelijk? Zou erg praktisch zijn met kopiëren en plakken.

Jef

Reacties

RiViS schreef op 23.01.2015 om 18:57 uur

Hallo Jef,

Een directe koppeling ken ik niet, je kunt in VdL2015 wel het geluid van de betreffende take exporteren naar je harde schijf (of ander medium) en van daar in VSCL importeren.

In VdL2015: bestand/ film exporteren/ audio als wave (of mp3 als je dat wilt), let op wat de doelmap is, verander desgewenst..

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 23.01.2015 om 22:45 uur

Hallo Jef,

Een aanvulling op Rijk. Je schrijft dat je AVI-film wel kan importeren in VSC. Probeer eens de take te exporteren naar een AVI bestand. Ga naar: bestand / film exporteren / Video als AVI of met de sneltoetsen: Ctrl+Alt+A.

Succes,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 26.01.2015 om 19:53 uur

Hallo Jef,

Een take (TK2) bestaat uit verwijzigingen net als een project-bestand (MVP). Een take bestaat uit het hele AVI -bestand . Dit kan je uitproberen door één take op de tijdlijn van VDL te plaatsen en deze met de objectshendel uit te trekken.

Maar er is wel degelijk mogelijk op naar AVI of MP3 te exporteren. Dit doe je zo:

1. sleep één take naar de tijdlijn (dus: per take). 

2. kies:  film exporteren / AVI of MP3

3. Sla het op.

succes,

Rob