Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 25.11.2016 om 13:24 uur

Beste Lambo,

Het MXV bestand is een specifiek bestandsformaat van MAGIX. Als u een MXV bestand naar een MPG bestand wilt maken, moet u deze op de tijdlijn van Film op DVD zetten en deze dan exporteren als een MPG bestand.

Succes,

Rob

lambo133 schreef op 01.01.2017 om 09:46 uur

Hallo Rob, bedankt voor je reactie. Zou je de stappen die ik moet doen binnen magix wat meer specifiek willen maken want "op de tijdlijn van Film op DVD zetten" snap ik niet. Ik heb namelijk gen enkele ervaring met dit pakket. Bedankt.

Voormalige gebruiker schreef op 01.01.2017 om 14:36 uur

Met welke versie van Magix werk je?

lambo133 schreef op 01.01.2017 om 14:50 uur

Ik heb: Magix "Film op DVD 7" 

mi-bo schreef op 04.01.2017 om 12:52 uur

Lambo,

open het programma, kies een functie dit is voor U bestand import, klik het mxv project aan en importeren. het staat nu als plaatje op de tijdlijn,met het schaartje kunnen evt nog foute stukjes worden verwijderd, gezien bij elke knip, ook met de T toets te doen, er weer een plaatje bij komt, door op het plaatje te klikken wordt het oranje om ringt en kan met rode kruis het verwijderd worden, en wordt automatisch aangesloten , ook kan aan de linker zijde de tijdlijn modus worden aangevinkt en is evt. montage mogelijk.

project klaar, ga naar bestand, film exporteren,Video als Mpeg video ( Alt + H ),Mpeg export scherm gaat open, nu kan er een mpeg2 bestand worden gemaakt ( geen mpeg 4 ) en kan het geexporteerd worden naar de harde schijf of ook direct naar een externe schijf (envelopje rechts onder woord bestand kies hier de externe schijf ) en het project wordt geëxporteerd.

succes

gr

Michael

lambo133 schreef op 04.01.2017 om 22:44 uur

Hallo Michael, Heel erg bedankt. Volgens mij lukt het me nu om er mpeg's  van te maken. Heb je nog tips om de conversie- instellingen (...geavanceerd...) naar mpeg te optimalseren ? .. of zijn de default instellingen van Magix goed.  groet, lambo    

mi-bo schreef op 06.01.2017 om 10:05 uur

Hallo Lambo,

Fijn dat je heeft gereageerd dat het nu werkt, en het op het forum heeft gezet.

Het beste is om mpeg2 te gebruiken,omdat het bronmateriaal analoog was.

Gr

Michael