Het previewscherm blijft zwart

TYAS schreef op 22.07.2021 om 16:29 uur

Als ik een VHS band wil opnemen zie je normaal linksboven wat je aan het opnemen bent. Als ik op "video naar computer overdragen" klik, en vervolgens de opname stop, dan zie ik wel wat ik opgenomen heb. Hoe kan dit? Ik heb alle aansluitingen gecheckt.

Hardware en besturingsysteem:

MAGIX RUV Versie 9.0

Videorecorder > SCART blokje (output) > rood wit geel tulpkabel> Zwarte USB converter (K0065)

Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz   1.99 GHz

Windows 10

 

Reacties

mi-bo schreef op 22.07.2021 om 17:13 uur

@TYAS

Beste TYAS,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Misschien dat ik het verkeerd lees, U gaat een analoge VHS videoband digitaliseren

Dan klikt U op video naar computer overdragen, bij stop staat er Video-overdracht beëindigen, dan ziet U dit

en als U daarna( vinkje zet bij Automatische Scenedetectie)( worden alle start en stop als binnetjes weer gegeven ) op Videobewerking klikt komt het op de tijdlijn te staan

Werkt dit bij U ook zo.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

TYAS schreef op 22.07.2021 om 17:29 uur

Wanneer ik een opname start, zie je normaal in het preview scherm wat je aan het opnemen bent. Ik heb wel geluid, maar geen beeld in het preview scherm. Wanneer ik toch op "video naar computer overdragen" klik, de videoband een paar seconden laat lopen, daarna op "video overdracht beëindigen" klik, en vervolgens op videobewerking klik, dan zie ik wel wat ik opgenomen heb. Dus wat U geschreven heeft, werkt gelukkig.

Met vriendelijke groet,

TYAS

mi-bo schreef op 22.07.2021 om 17:54 uur

@TYAS

Beste TYAS.

Dit is vreemd, wel geluid en geen beeld.

Maar Uw laatste zin "dan zie ik wel wat ik opgenomen heb." is dit dan wel beeld en geluid

Als U dan van te voren een vinkje zet bij" Automatische Scenedetectie " worden alle start en stop achter elkaar gezet, anders is het een(1 ) geheel.

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

TYAS schreef op 22.07.2021 om 17:56 uur

"dan zie ik wel wat ik opgenomen heb" is inderdaad beeld MET geluid

mi-bo schreef op 22.07.2021 om 18:00 uur

@TYAS

Beste TYAS,

Dank voor Uw Feedback,

dan is het probleem voor U opgelost, veel montage plezier

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 23.07.2021 om 10:01 uur

Beste TYAS,

Blijft het fenomeen dat u geen beeld heeft in het previewscherm. Misschien iets in de de driver? Wellicht de driver voor de zwarte grabber opnieuw installeren?

https://dl03.magix.net/magix_usb_video_driver_black_int.zip?_ga=2.257350466.895473958.1627027006-1675851937.1627027006

Dat moet wel kunnen want dan hou je de zaak toch een beetje in de gaten. Ook kunt u achteraf nog scenedetectie doen.

Succes,

Mvg, Cees

TYAS schreef op 23.07.2021 om 17:29 uur

@Bise

Beste Bise,

Stuurprogramma heb ik geïnstalleerd, vervolgens de laptop opnieuw opgestart. Maar nog steeds zie ik een zwart previewscherm...

Met vriendelijke groet,

TYAS

TYAS schreef op 23.07.2021 om 17:33 uur

Ligt het misschien aan de programma instellingen?

Dit is nu gekozen/aangevinkt:

PAL (Europa)

Standaardmodus (hardwareversnellingen Direct3D)

Altijd DirectX9 gebruiken (niet aangevinkt)

MPEG-4-export (niet aangevinkt)

H. 264-weergave (aangevinkt)

500 ms

 

mi-bo schreef op 23.07.2021 om 18:01 uur

@TYAS

Beste TYAS,

ik heb dit nog voor U gevonden gezien U schrijft dat U een laptop heeft

En dan waaron H.264-weergave aanvinken gezien het analoog 720: 576 is

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

TYAS schreef op 23.07.2021 om 18:09 uur

@mi-bo

Beste mi-bo,

Toegang voor de camera staat aan.

H.264 weergave niet meer aangevinkt, maar nog steeds een zwart previewscherm.

 

TYAS schreef op 23.07.2021 om 18:10 uur

De status van de video grabber (bij apparaten en printers) geeft aan dat het stuurprogramma niet beschikbaar is

vervolgens geprobeerd om het stuurprogramma te installeren, maar nog steeds een zwart previewscherm

Bol schreef op 23.07.2021 om 18:11 uur

@TYAS

Hallo Tyas,

Haal het vinkje eens weg bij H.264 weergave (Hardwareversnelling toepassen indien mogelijk) en probeer het dan nog eens. Waarschijnlijk wordt deze niet ondersteund door uw Videokaart.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.07.2021, 18:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 23.07.2021 om 18:40 uur

@TYAS

Hallo Tyas,

....De status van de video grabber (bij apparaten en printers) geeft aan dat het stuurprogramma niet beschikbaar is....

Dit betekent, dat uw stuurprogramma opnieuw geïnstalleerd moet worden, zoals Cees (@Bise) al aangaf in zijn antwoord. Zie de installatieprocedure van Magix Support. [klik hier].

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

TYAS schreef op 23.07.2021 om 19:28 uur

@Bol

Hallo Bol,

Ik heb de installatie procedure gevolgd. Ik heb eerst beide stuurprogramma's ge-deinstalleerd en vervolgens geinstalleerd. Het stuurprogramma van Magix Video Converter 3 wordt wel geinstalleerd, maar het stuurprogramma van Conexant Polaris wordt niet geinstalleerd?

Met vriendelijke groet,

TYAS

Bol schreef op 23.07.2021 om 19:57 uur

@TYAS

Hallo Tyas,

Conexant Polaris is geen Magix Programma. Maar misschien hebt u wat aan deze link. [klik hier].

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 23.07.2021 om 21:50 uur

@TYAS

Beste TYAS,

Wat U nog kunt doen, doe de DVD van RUV 9 in de lade, start op, dan optie herstellen, dat is alleen mogelijk met de DVD.

Dan wordt alles naar Fabriek instelling gezet,

U kunt ook even eerst kijken via ( Ctrl+ Shift+F12 )of er nog een download update is namelijk versie 6.0.2.31

Om de driver die bij het programma hoort opnieuw te installeren,

De dvd in de lade , dan map en bestanden openen ( verkenner )dan addon openen, en dan driver, vanhier uit kunt U de Driver van de USB omzetter installeren

Hopend dat het dan wel goed zal gaan.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Aan vulling om 22.01 uur

PS, deze Tutorial kunt U ook goed nalezen

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-installeer-ik-ruv-9--1179849/

mi-bo schreef op 24.07.2021 om 08:45 uur

@TYAS

Beste TYAS.

Wat betreft Conexant Polaris, dit stukje wordt geïnstalleerd, als de gehele procedure via de dvd is voltooid,dan wordt gevraagd om de usb--omzetter in de usb poort te doen(het liefs usb3)daarna wordt pas Conexant Polaris geïnstalleerd.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

Bise schreef op 24.07.2021 om 14:30 uur

Beste TYAS,

Zelf zou ik nu alles van Magix en Conetant Polaris goed de-installeren. Dan eerst de driver van magix en dan pas RUV. Conetant Polaris zou ik niet installeren, ik vermoed dat het conflicteert met magix.

succes,

Cees

Bol schreef op 25.07.2021 om 00:09 uur

@TYAS

Hallo Tyas,

.......Het stuurprogramma van Magix Video Converter 3 wordt wel geïnstalleerd, maar het stuurprogramma van Conexant Polaris wordt niet geïnstalleerd?......

Ik kan mij geheel vinden in de opvatting van Cees (@Bise)

Deinstalleer alles!!! Installeer alleen het stuurprogramma van Magix Video Converter 3. Tegenwoordig zijn de meeste Laptops / PC uitgerust met een Realtek-audiochips. Als uw laptop / PC toevallig nog is uitgerust met een Conexant audiochip, dan zou u kunnen overwegen om de drivers voor de Conexant audiochip te installeren. Zie deze link. [klik hier].

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.07.2021, 00:48, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-