Het lukt mij maar niet om beelden en geluid van mijn VHSrecorder via de MAGIX USB video-omzetter en MAGIX film op DVD 7 in mijn PC te krijgen.

cherio schreef op 06.07.2008 om 15:43 uur

Het lukt mij maar niet om beelden en geluid van mijn VHSrecorder via de MAGIX USB video-omzetter en MAGIX film op DVD 7 in mijn PC te krijgen.
- als ik de VHSrecorder op mijn TV aansluit heb ik normaal beeld en geluid
- als ik uw kabeltje met CINCH connectors en SCARTstekker gebruik: geen beeld en geluid
- als ik een SCART - SVHSconnector kabeltje gebruik: geen beeld en geluid
- het groene led-lampje op de omzetter brandt
- als driver heb ik "USB 2861 device" gekozen in plaats van mijn webcamdriver
- als ik de webcamdriver kies dan zie ik het beeld dat mijn webcam opneemt
- ik heb de patch_film_op_cd__dvd_v105_nl geïnstalleerd
- ik heb de easycap-installer_fuer_xp_sp3__de geïnstalleerd

Wat kan er aan de hand zijn? Gaarne uw advies!

met vriendelijke groet,
 Ton Helwig
   6-7-'08

M i j n     P C :
Manufacturer ASUSTeK Computer INC.
Model P5GD2-Basic
Version Rev 2.xx
Chipset Vendor Intel Corporation
Chipset Model 82915G/GV/GL/P/PL/GL/910GE/GL Grantsdale Host Bridge/DRAM Controller
South Bridge 82801FB/FR (ICH6/ICH6R) LPC Interface Bridge
SMBus Intel Corporation 82801FB (ICH6) SMBus Controller @0400h
CPU Intel Pentium 4 HT
Cpu Socket LGA775 [Socket 775]
Processor Upgrade 
Max CPU Speed 3600 MHz

w e r k e n d   o n d e r :
Windows XP Personal Service Pack 3
 

Reacties

VanderKaart schreef op 31.07.2008 om 12:26 uur
Zover ik weet is er geen patch voor Film op DVD 7 beschikbaar... dus wat je geinstalleerd hebt als patch weet ik niet.
Misschien moet je de drivers eens handmatig installeren....
Sluit het USB-opname apparaat aan.

Open daarna het Windows Apparaatbeheer (zie ook Windows Helpfunctie), en ga dan naar Besturing voor geluid, video en spelletjes. Rechtsklik dan op het USB videoapparaat, en kies Stuurprogramma bijwerken...
In de daarop volgende assisten kies je Ik wil zelf kiezen...Volgende..., Niet zoeken ik bepaal zelf...., Volgende. Klik op Bladeren, en ga dan naar de installatie CD naar de directory Addon/USBTreiber/BDA32, klik Openen, Ok, en Volgende.

Doe hetzelfde voor het USB audioapparaat.

Nadat je dit gedaan hebt, klik je nogmaals rechts op het USB video en daarna op het audio apparaat, en kies je Eigenschappen. Daar kies je tabblad Stuurprogramma en controleer je of daar volgende versies staan:
easycap video adapter (Stuurprorgammaversie: 5.7.116.0)
easycap usb audio device (Stuurprorgammaversie: 5.7.129.0)

Wanneer deze daar staan dient feitelijk alles goed te verlopen.

P.S. De analoge opname mbv het USB opname apparaat altijd via het Opname scherm / Analoge opname, en niet via het Videorecorder deel van het programma! Zie ook vanaf pagina 21 van de bijgesloten handleiding.
cherio schreef op 31.07.2008 om 17:15 uur
Het probleem is inmiddels opgelost. Het was een aansluitingskwestie van de CINCH connectoren.
Ton Helwig