Reacties

Bol schreef op 25.02.2021 om 11:40 uur

@frits-t

Hallo Frits,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Uw probleem kunnen reproduceren. Het lijkt erop, dat dit een BUG in Photostory 2021.

Als u een Slideshow aanmaakt met de Slideshow Maker (sneltoets W) dan wordt er, nadat u klikt op Slideshow maken uit X media, een tweede Slideshow tabblad aangemaakt. De eerste Slideshow tabblad wordt niet vervangen c.q. verwijderd. Bij het branden gaat het dan verkeerd, er wordt een slideshow zonder audio en een slideshow met audio gebrand.

Doe het volgende:

  • voordat u uw Slideshow opslaat of gaat branden, verwijder dan het eerste slideshow tabblad

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

frits-t schreef op 25.02.2021 om 12:01 uur

bedankt !!

mi-bo schreef op 25.02.2021 om 16:19 uur

@frits-t

Beste Frits.

Uw oproep gelezen,

ook de reactie " Het lijkt erop, dat dit een BUG in Photostory 2021."

Daar ben ik het persoonlijk niet helemaal mee eens.

Het project staat op de tijdlijn.

hier is de mogelijkheid, overgangen te maken, tekst toe te voegen, en muziek eronder te zetten, naar eigen smaak.

Nu wilt U gebruik maken van optie W ( slideshow maken) , gelukkig wordt er een nieuwe map aangemaakt.

en is het een compleet geheel geworden,

Als niet naar wens is, in eerder uitgebrachte versie kon men optie ongedaan maken aan vinken, dit is nu niet meer mogelijk, dan is het toch een + dat het originele nog op in de andere map staat.

En de mogelijkheid een andere Thema te kiezen.

Het is wel vervelend als men de 2 opties niet goed bekijkt en de onbewerkte versie brandt.

Sc6

M.vr,gr

Michael

Bol schreef op 25.02.2021 om 17:01 uur

@frits-t

Hallo Frits,

Voor zover ik het kan beoordelen is dit waarschijnlijk een BUG. In voorgaande versie was het zo, dat wanneer er een slideshow werd aangemaakt, deze gelijk op de tijdlijn werd aangemaakt op het eerste slideshow tabblad. Maar goed, ik ga e.a. voorleggen aan Magix Support. Want als u het project op een DVD brand, dan wordt zowel de onbewerkte slideshow (zonder audio) als de slideshow die u gemaakt hebt met overgangen, audio etc..  op de DVD gebrand en dat is niet de bedoeling!!!!.

Ik kom hierop nog terug.

Groet, Rob

Aanvulling op: 25-02-2021 om 19:20uur

in plaats van om het eerste slideshowtabblad te verwijderen, kunt / mag u ook het vinkje weghalen bij bewerken. zie afbeelding.

Gewijzigd i.v.m. verbeteringen en correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 25.02.2021, 19:25, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 25.02.2021 om 19:16 uur

@frits-t

Hallo Frits,

In Photostory 2019 werden slideshows nog op de oude manier aangemaakt. Volgens mij is de nieuwe manier van slideshow aanmaken pas in Photostory 2020 of 2021 geïntroduceerd.

In Photostory 2019 werd de slideshow gelijk op de tijdlijn aangepast, nadat er op toepassen werd geklikt. zie afbeeldingen

Op de tijdlijn

In het brandmenu

Vandaar mijn opmerking: "Voor zover ik het kan beoordelen is dit waarschijnlijk een BUG".

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

frits-t schreef op 25.02.2021 om 19:54 uur

Beste Rob , dank voor de uitleg ik ga het proberen gr Frits