Het bij de film behorende bestand....

leo-n schreef op 28.10.2020 om 12:33 uur

Ik gebruik MAGIX Video deluxe Plus, Versie 20.0.1.73 (UDP3) Als ik in een film een take wil plaatsen of bekijken krijg ik de melding dat hij het .AVI bestand niet kan vinden. Wanneer ik dan op MAP klik wordt wel de juiste map geopend. Ik hoef dan alleen maar op Open de klikken en het is in orde. In het window waarin de melding staat dat hij het bestand niet kan vinden staat echter nog een oud pad: Magix\Video_deluxe_MX_Plus_Download-versie. Er is mee te leven maar het is wel irritant dat elke keer wanneer ik de film wil bewerken dit moet gebeuren. Ik heb al in de registry op de pc gezocht maar daar staat dat pad niet in. Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Leo

Reacties

mi-bo schreef op 28.10.2020 om 12:58 uur

@leo-n

Beste Leo,

Als Moderator heb ik Uw 2de oproep verwijderd, van Uw kant per ongeluk 2 x op plaatsen geklikt.

Dan Uw probleem:

om dit probleem voor in de toekomst niet meer te krijgen,

maak een map aan via welkom en dan is voor in de toekomst Uw probleem verholpen

en waarom  Magix\Video_deluxe_MX_Plus_Download-versie U heeft een download versie in het verleden gehad waar projecten zijn in opgeslagen,

Sc6

M.vr.gr.

Michael/ forum Moderator

Bol schreef op 28.10.2020 om 14:07 uur

Hallo Leon,

U schrijft: "Als ik in een film een take wil plaatsen of bekijken krijg ik de melding dat hij het .AVI bestand niet kan vinden."  Een take bestand hebt nog steeds het originele AVI bestand nodig. Een take bestand bestaat alleen maar uit verwijzingen naar het originele AVI bestand. Als u het originele AVI bestand kopieer naar de take map, is uw probleem opgelost.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

leo-n schreef op 28.10.2020 om 14:07 uur

Bedankt voor de vlotte reactie Michael. Inderdaad klikt ik 2x per ongeluk. 🙁 Door jouw antwoord ben ik even verder gaan kijken en heb de avi-files van de MyRecord map verplaatst naar 1 directory hoger, dus in de root. En dat werkt nu prima. Ik zal voortaan dus via Welkom gaan werken.

mi-bo schreef op 28.10.2020 om 14:26 uur

@leo-n

Beste Leo.

Dank voor Uw feedback.

Fijn te lezen dat door wat tips te geven Uw probleem is opgelost.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 28.10.2020 om 14:42 uur

Hallo Leo,

Mag ik u een advies geven. Als u takes heeft gemaakt, komen deze altijd eerst in de standaard take map. Maak via de Windows verkenner een nieuwe map aan b.v. Vakantie 2020 en verplaatst alle takes uit de standaard take map incl. het AVI bestand naar deze nieuwe map. Want dan blijft alles bij elkaar staan. Als u nogmaals van een andere AVI bestand takes maakt, worden deze tussen alle eerder aangemaakt takes in de standaard take map geplaatst. Het is aan u, wat u met mijn welgemeend advies doet.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.10.2020, 15:33, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 29.10.2020 om 10:37 uur

Hallo Leo, het is ook aan te raden wanneer je werkt met externe HD's waarin je mappen aanmaakt voor de verschillende projecten ga dan naar de toets 'Y' dan krijg je

dit is een voorbeeld hoe je per project je instellingen kunt maken zo houd je alle bij het project behorende bestanden bij elkaar.
Mvg Kees