het bestand "opname - 0001.mxv"

BartS schreef op 11.03.2022 om 15:17 uur

Hoi, ik heb begin dit jaar van RUV de laatste versie gekocht met de USB-stickversie van de video-grabber, dus de versie 7 en deze geïnstalleerd op een nieuwe Windows 11 Pro desktop.

In een project heb ik nu een videoband van ongeveer 2,5 uur opgenomen en ik heb dus nu een in My Record submap van mijn project de opname-0001.mxv op mijn harddisk staan.
Mijn vraag is de volgende:
Klopt het dat de bewerkingen ("passages deleten" + "sjablonen toepassen") die ik nu aan het doen ben opgeslagen worden in de "project-bestanden" en de "opname - 0001.mxv" origineel blijft en dat wanneer ik "Film voltooien" het werkelijke nieuwe product pas echt geschreven wordt in het uitvoerbestand?

Ik vraag dit met name om dat ik zeker wil weten dat ik het bestand vanuit de originele opname dus nog opnieuw anders kan bewerken/gebruiken...

 

Vast bedankt!!!

BartS

Reacties

mi-bo schreef op 11.03.2022 om 15:34 uur

@BartS

Welkom BartS als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Zoals U omschrijft is correct, het project wordt namelijk gesplitst, m.a.w. er wordt niets verwijderd uit wat er is gedigitaliseerd.

2 ,5 uur gedigitaliseerd staat op de Pc.

Daarna kunt U beelden die niet goed zijn door splitsen verwijderen, zodat het eind resultaat een goed geheel gaat vormen, met toevoegen van tekst en muziek, het geheel voltooien.

Succes met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Hier kunt U wat de mogelijkheden zien, wat U allemaal kunt doen met het mooie product RUV2022.

https://www.magix.info/nl/tutorials/uitleg-verschil-tussen-mve-6-en-mve-2021-7--1293542/

Vriendelijke groet

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

BartS schreef op 11.03.2022 om 15:44 uur

Michael, Bedankt voor je snelle reactie, ik heb al diverse tutorials van je bekeken en kan ik ook al gaan gebruiken!

Nogmaals bedankt!!

mi-bo schreef op 11.03.2022 om 15:59 uur

@BartS

Beste BartS..

dank voor Uw feedback.

Een kleine toevoeging, project is gedigitaliseerd en staat op de tijdlijn, klik op voltooien, zet dit in een map, als dit is gedaan, sluit RUV2022, af, start weer op en zoek het project weer op, ga naar scenedetectie, dan worden alle start en stop, apart neer gezet, en dan gaat U pas de foute stukjes er tussen uit halen.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 11.03.2022 om 18:24 uur

@BartS

Hallo Bart,

......Klopt het dat de bewerkingen ("passages deleten" + "sjablonen toepassen") die ik nu aan het doen ben opgeslagen worden in de "project-bestanden" en de "opname - 0001.mxv" origineel blijft en dat wanneer ik "Film voltooien" het werkelijke nieuwe product pas echt geschreven wordt in het uitvoerbestand?.......

Het klop wat u beschrijft. Uw opname - 0001.MXV blijft altijd in zijn geheel intact, als u er een filmproject van gemaakt hebt en opslaat als een naam.MVY-projectbestand. In dit MVY-projectbestand worden alleen maar de verwijzingen opgeslagen, geen filmfragmenten. U kunt altijd uw opname - 0001.MXV weer op de tijdlijn van Magix Video Easy zetten. Omdat het een MXV bestand is, kunt u dit MXV bestand ook op de tijdlijn van Magix Video Deluxe of Magix Photostory zetten en in beide programma's bewerken.

Met vriendelijke groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 11.03.2022, 18:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-