Het aanvullen van sporen na upgrade Premium Edition gaat niet.

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 14:15 uur

Ondertussen mijn MM 27.0.1.23 upgrade naar: 3169 Package Music Maker 2019 Premium Edition + 80s Magix, op Windows10.

Aantal bijbehorende zaken al opgehaald uit de store en dat ging goed.

 

Het aanvullen van sporen zou ik volgens het handboek MM dit moeten doen:

U kunt altijd extra sporen toevoegen met de knop onderin de Arranger of door
in het menu ‘Bewerken’ > ‘Spoor’ > ‘Nieuw Spoor toevoegen’ (sneltoets Ctrl +
I) te selecteren.

Ook dit werkt helaas niet.

Begin toch 't wel te twijfelen aan de gebruiksvriendelijkheid van dit product.

Reacties

Bol schreef op 13.10.2018 om 15:01 uur

Hallo Theo,

Ik zie, dat je sinds gisteren lid bent geworden van het Magix.info forum. Dit forum is er voor en door Magix gebruikers. Dit staat geheel los van Magix Support.

Natuurlijk ondervind je na aanschaf van een nieuw programma moeilijkheden. Maar die zijn om overwonnen te worden, toch?.

Nu het antwoord op je topic. Je kan op drie manieren een spoor toevoegen. Dit doe je zo:

Eerste manier.

Tweede manier

  1. Druk op Ctrl+I (de letter "ie")

Derde manier.

  1. ga met de muis in de arranger staan en klik op de rechtermuisknop
  2. op deze manier kan je een spoor toevoegen of wissen

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.10.2018, 15:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 16:13 uur

Best Rob,

Sorry, ik heb er al 8 maar dat zou in de Premium Edition veel meer moeten zijn.

Dat las ik ook op dit form ergens.

 

Op het plaatje is te zien dat ik dus na spoor 8 geen "Nieuw Spoor toevoegen’ (sneltoets Ctrl +I) kan selecteren.

Dat daardoor ook Ctrl + I niet werkt en dat geldt ook voor punt 3.

 

 

Bol schreef op 13.10.2018 om 16:45 uur

Hallo Theo,

Klopt, dat er standaard acht sporen zijn. Ik heb tijdelijk vijf sporen gewist, met de derde manier. Zodat ik je het goed kon laten zien, dat ik sporen kan toevoegen en wissen.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.10.2018, 17:03, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 17:15 uur

Hier wordt er gesteld dat er 96 sporen zouden zijn.

https://www.magix.info/nl/forum/maximaal-8-sporen-in-music-maker-17--990215/#ca855916

magixagent schreef op 05.06.2013 om 10:54 uur

beste, Uw afbeelding na gekeken met een loop, het klopt in de classic versie heeft u maximaal 8 sporen in het Premium pakket 96 sporen, succes.

 

mi-bo schreef op 13.10.2018 om 17:33 uur

@KroontjesPen

KroontjesPen.,

vraag van U 13-10-2018 om 17.15 uur is correct zie print dit is niet mogelijk in de free versie

Mvg

Michael

Bol schreef op 13.10.2018 om 17:36 uur

Hallo Theo,

Je heb het nu over een topic uit 2013 deze kan je maar gedeeltelijk met elkaar vergelijken. Als je MMM als een nieuw project opent, dan wordt de arranger met 8 sporen weergegeven, die met Crtl+i met meerdere sporen kan uitbreiden. Ik heb even gekeken hoeveel sporen ik kon toevoegen. Ik ben maar bij spoor 218 gestopt.

Wat Magixagent (Mi-Bo) in de door jou aangehaalde topic beschrijft, is van toepassing op "music maker 17 uit 2013"

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.10.2018, 18:18, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 17:40 uur

In mij openingspost Michael, geef ik aan:

Ondertussen mijn MM 27.0.1.23 upgrade naar: 3169 Package Music Maker 2019 Premium Edition + 80s Magix, op Windows10.

Wat gaat er dan bij mij fout.

Groetjes, Theo.

Bol schreef op 13.10.2018 om 17:40 uur

@KroontjesPen

KroontjesPen.,

vraag van U 13-10-2018 om 17.15 uur is correct zie print dit is niet mogelijk in de free versie

Mvg

Michael


@mi-bo, kroontjesPen heeft geen freeware MMM maar MMM 27.0.1.23 geüpgraded naar: 3169 Package Music Maker 2019 Premium Edition + 80s Magix, op Windows10. Als je goed op de afbeelding kijkt kan je hier ook sporen toevoegen en wissen.

Laatst gewijzigd door Bol op 13.10.2018, 17:50, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 18:05 uur

Zo is het bij mij.

.

Bol schreef op 13.10.2018 om 18:16 uur

Hallo Theo,

Als ik in de kolom "Toontrappen" klikt dan krijg ik ook wat je in de afbeelding laat zien.

En als ik in de arranger klikt dan krijg ik deze afbeelding

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.10.2018, 18:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 18:38 uur

Geen verschil Rob, helaas.

Bol schreef op 13.10.2018 om 18:39 uur

Hallo Theo,

Wat je ook kan doen is:

  1. Er opent een menu, waar je kan aangeven, met hoeveel sporen je MMM wilt opgestarten.
  2.  

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.10.2018, 18:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 18:48 uur

Dan gaat er iets echt niet goed hier.

Dat automatisch upgraden gaat toch niet lekker.

Al een aantal keren actualiseren gedaan wat in orde was.

Bol schreef op 13.10.2018 om 18:56 uur

Hallo Theo,

Ik kan niets meer bedenken. Ik zou zeggen neem contact op met Magix Support. https://support2.magix.com/customer/index.php

Groet,

Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 19:01 uur

Dat moet maar gaan doen Rob. Er gaat teveel nu fout.

Bedankt voor het meedenken.

mi-bo schreef op 13.10.2018 om 19:17 uur

" @KroontjesPen

KroontjesPen.

Een vraag:

eerst MMM Free geïnstalleerd, daarna MMM 2019 Prem online gekocht, staan beide programma's op de zelfde schijf.

Mvg

Michael

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 19:44 uur

MMM Free eerst online binnengehaald Michael. Vandaar uit upgrade naar Premium.

Op mijn schijf staat maar één MMM map op c:\Program Files (x86)\MAGIX\Music Maker\27\

Bol schreef op 13.10.2018 om 19:47 uur

Hallo theo,

Als je de eerst de MMM free versie 27.0.1.23 had, dan heb je als het goed is, de aankoop MMM 2019 geactiveerd in deze MMM free versie 27.0.1.23. Want de basis van beide MMM programma's is versie 27.0.1.23. Je kan volgens mij MMM versie 27.0.1.23 niet 2x installeren.

Groet,

Rob

 

 

Laatst gewijzigd door Bol op 13.10.2018, 19:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.10.2018 om 19:54 uur

@KroontjesPen

Beste Theo,

als U een mogelijk heeft om het op een andere schijf te installeren zal vermoedelijk het probleem zijn verholpen.

en anders MMM Free volledig van Uw Pc verwijderen en via https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/.

inloggen, dan mijn producten, van daaruit MMM 2019 Prem installeren

Mvg

Michael

Bol schreef op 13.10.2018 om 20:05 uur

Hallo Theo,

Volgens mij moet je altijd eerst het free basis programma MMM versie 27.0.1.23 downloaden vanaf de Magix site. Zoals ik kan beoordelen heb je deze reeds geinstalleerd. Bij mijn producten ziet u, volgens mij, alleen de registratiedatum staan. Mijn advies blijft, neem contact op met Magix support.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.10.2018, 20:07, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 20:06 uur

@mi-bo

Is het zeker dat je vandaar MMM opnieuw kan installeren.

Op dit moment zie ik daar dit.

Dat registreren gaat dan weer met een SN wat ik niet heb.

 

 

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 20:14 uur

@Bol

Zag uw reactie wat laat maar dat dacht ik ook dus ga ik dat maar eerst proberen.

Bol schreef op 13.10.2018 om 20:21 uur

Hallo Theo,

Er zijn voor MMM 27 geen serienummer nodig. MMM 27 wordt en is geregistreerd met je e-mailadres. Zie rechtsboven. Het kan zijn dat als je morgen MMM27 opstart deze wel is aangemeld bij Magix. Van een andere Magix gebruiker heb ik dit al eens vernomen, wat ik ook heel vreemd vond. Maar goed ik geloof deze gebruiker.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.10.2018 om 20:38 uur

@KroontjesPen

Beste Theo,

deze optie heb ik ook,

lees deze Tutorial eens uitleg beschreven door MAGIX support.

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-werkt-het-upgraden-van-mmm-free--1210516/

maar na aankoop dit gekregen.

Heeft U bij aankoop online geen serienummer toegestuurd gekregen, zie.

Mvg

Michael