Reacties

mi-bo schreef op 28.11.2021 om 12:00 uur

@cor-l

Beste Cor,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum,

Niet wetend over welke versie van JVC camera U schrijft.

druk op rodeknop onder Preview scherm deze gaat open,

Heeft deze een Fire-Wire aansluiting, dan zal ook de Pc dit moeten hebben.

klik op optie dv en volg de stappen

Is het een aansluiting met ( geel,wit,rood( zwart) aansluitmogelijkheid, dan zal dit via een usb-omzetter moeten worden aangesloten naar de Pc

klik op optie analoog en volg de stappen, als U een usb-omzetter aansluiting heeft

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

cor-l schreef op 28.11.2021 om 12:40 uur

Michael,

Ik zie hierboven staan opnamebron kiezen, hoe kom ik aan dat scherm?

Ik heb een JVC GR-DVL20E videocamera.

Hoor/zie van je.

Groet, Cor.

mi-bo schreef op 28.11.2021 om 13:15 uur

@cor-l

Beste Cor.

Om te beginnen zoals ik op Google heb gekeken heeft U aan de voorzijde van de camera, onder klepje de mogelijkheid tot analoge uitgang, daarvoor heeft U een usb omzetter nodig, uw oproep is geplaatst op MAGIX Video Easy, dat alleen is niet genoeg en de Png die ik U heb toegezonden zijn dan niet van toepassing.(dit was voor MAGIX vdl)en kunt U niet vinden in MAGIX Video Easy.

Een voorstel koop MAGIX RUV2022 ,Dan kunt U vanuit de camera de beelden inladen en digitaliseren.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 28.11.2021 om 13:22 uur

Beste Cor,

Je camera heeft weldegelijk een dv in/uitgang. Als je PC of laptop ook een dv aansluiting heeft is dit de beste manier. Wordt ook wel als IEEE1394 genoemd. Heeft je Pc of laptop geen dv aansluiting, eventueel een dv kaartje inbouwen in je PC en anders dus de Magix-grabber gebruiken.

Succes,

Mvg, Cees (magix gebruiker sinds 1999)

Bol schreef op 28.11.2021 om 14:56 uur

@cor-l

Hallo Cor,

U kunt met uw videocamera JVC GR-DVL20E de DV bandjes op twee manieren naar uw PC overzetten.

Manier -1-

Via een DV / FireWire mits u een FireWire kaart in uw PC hebt zitten. U sluit deze dan zo aan. zie afbeelding

Start Video Easy op en klik op Video's van digitale camera importeren

Manier -2-

Start Video Easy op en klik op Video's van analoge bronnen (bv. videorecorder) importeren

Als u uw handleiding kwijt bent, dan kunt u deze hier vanaf downloaden: Handleiding Videocamera JVC GR-DVL20E

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 28.11.2021, 15:05, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

cor-l schreef op 28.11.2021 om 15:01 uur

Dank jullie allen voor de bijdragen.

Ik ga er mee aan de slag, kom ik er niet uit, zal ik mij weer melden.

Groet , Cor.

Bol schreef op 28.11.2021 om 15:36 uur

@cor-l

Hallo Cor,

Als moderator, wens ik u heel veel succes👍👍👍 met het overzetten van uw DV bandjes. Mocht u nog vragen hebben laat het ons weten.

Met vriendelijk groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

cor-l schreef op 29.11.2021 om 12:48 uur

Ik gebruikte altijd de rode videograbber van Magix.

Echter, nu wordt hij niet (meer) herkend.

Hoe kan dat?

Kan ik hier een foto toevoegen?

Groet, Cor.

Bol schreef op 29.11.2021 om 13:00 uur

@cor-l

Hallo Cor,

Maak een afbeelding en klik op het pijltje op de balk en upload uw afbeelding.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.11.2021, 13:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

cor-l schreef op 29.11.2021 om 13:11 uur

mi-bo schreef op 29.11.2021 om 14:12 uur

@cor-l

Beste Cor.

U zou kunnen proberen door via de link hieronder rood-wit te activeren dat de Usb, - omzetter gaat werken.

https://www.magix.info/nl/support/artikel/de-video-omzetter-wordt-niet-herkend--162/

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 29.11.2021 om 17:57 uur

@cor-l

Hallo Cor,

Het kan zijn, dat u nog een 32bits rood/wit USB omzetter hebt, deze is niet onder W10 te installeren. Welke versie Magix Red Uw Video hebt u?

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

cor-l schreef op 29.11.2021 om 20:55 uur

Zal het morgen even opzoeken en doorgeven.

Bol schreef op 29.11.2021 om 23:39 uur

@cor-l

Hallo Cor,

Lees deze tutorial: USB omzetter wordt niet herkend en de commentaren van forumleden daaronder.

Met vriendelijk groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.11.2021, 23:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

cor-l schreef op 30.11.2021 om 10:27 uur

Ik heb de Magix versie 4.0.

Is al wat ouder, heb hem al lange tijd niet gebruikt.

Ga nu de laatste tutorial bekijken.

Groet, Cor.

cor-l schreef op 30.11.2021 om 10:34 uur

Heb alles gelezen, maar bij mij staat alles JA.

Eén opmerking is: Heb ondertussen een zwarte USB omzetter aangeschaft en die werkt wel goed en werd direct door Windows herkend.

Welke zwarte USB is dit?

Hoor het graag.

Groet, Cor.

mi-bo schreef op 30.11.2021 om 10:35 uur

@cor-l

Beste Cor,

Versie MAGIX RUV 4.0 zal niet meer goed onder Windows 10 werken.

Een optie is voor nu MAGIX RUV 2022 en zal ook werken onder Windows 11

Nu in de aanbieding

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

cor-l schreef op 30.11.2021 om 10:41 uur

Michael,

Dank voor je snelle antwoord.

Echter, dit zal voor mij de laatste keer zijn dat ik het gebruik, dus ik vind deze oplossing toch wel duur voor

éénmalig gebruik.

Ik wil alleen de cassettes op de PC zetten.

Er is dus geen eenvoudigere oplossing mogelijk?

Groet, Cor.

 

Bol schreef op 30.11.2021 om 10:50 uur

@cor-l

Hallo Cor,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Zoals ik al had verwacht zal Magix Red Uw Video's 4 uit 2011 niet onder Windows 10 werken. U zou eens kunnen kijken of u een FireWire kaart van ca. 25,00 in uw PC kan zetten.

zie: https://www.onlinekabelshop.nl/blog/firewire-hoe-zit-dat-precies/

Met vriendelijke groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 30.11.2021, 10:56, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

cor-l schreef op 30.11.2021 om 10:58 uur

Bedankt, Rob.

Zal kijken of dit de oplossing is, op mijn PC zit geen IEEE1394 aansluiting.

Groet, Cor.

 

mi-bo schreef op 30.11.2021 om 11:04 uur

@cor-l

Beste Cor,

Dank voor Uw Feedback

Een reactie op Uw antwoord van 30.11.2021 om 10.34 uur

U heeft een zwarte USB omzetter gekocht, en wordt door Windows erkend, dan is Uw probleem toch opgelost

Alleen de vraag, werkt MAGIX Video Easy ook.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

cor-l schreef op 30.11.2021 om 11:14 uur

Michael, ik heb geen zwarte USB aangeschaft. Ik las dit in een tutorial via dit forum. Zie boven. Ik wilde weten wat met deze zwarte USB kan worden gedaan. Waar komt dit vandaan? Is die ook van Magix? Groet, Cor.

mi-bo schreef op 30.11.2021 om 11:20 uur

@cor-l

Beste Cor,

ik zag optie aankoop insteek kaart Fire-Wire voorbij komen, kunt U dat er zelf inzetten is er plaatst voor in de Pc

Heeft U een Fire-Wire kabel die dan via insteekkaart naar de camera gaat.

Heeft U dan een bewerking programma om de beelden vanaf de camera naar de Pc over tezetten.

Dit alles zal meer kosten dan MAGIX RUV 2002.( een compleet pakket)

U schrijft over "Ik wil alleen de cassettes op de PC zetten."hoeveel zijn dat er, een bandje laten digitaliseren bij een erkend bedrijf kost meer dan € 50,00

U heeft nu verschillende oplossingen, doe hier Uw voordeel mee.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 30.11.2021 om 11:33 uur

@cor-l

Beste Cor.

Ik had begrepen/gelezen, dat U de Tutorial geschreven door Zenden in 2019 had gelezen

Uw antwoord Ja.

Heb alles gelezen, maar bij mij staat alles JA.

Doordat U verder bent gegaan met antwoord, had ik begrepen dat U een zwarte USB - omzetter had aangescheft

"Eén opmerking is: Heb ondertussen een zwarte USB omzetter aangeschaft en die werkt wel goed en werd direct door Windows herkend."

Welke zwarte USB is dit?

dat staat hierin omschreven

https://www.magix.info/nl/support/artikel/de-video-omzetter-wordt-niet-herkend--162/

Hoor het graag.

Groet, Cor.

Dit is dan een misverstand.

Sc6

M. vr.gr

Michael