Herinstallatie op nieuwe PC

JanSpijk schreef op 29.06.2024 om 10:08 uur

Beste Rob,

Ik heb een nieuwe (Windows 11) PC gekocht en wil (o.a.) mijn Magix VDL 2024 Premium daarop installeren.
Ik weet dat ik eerst het Programma op m'n oude PC moet deactiveren en dan op m'n nieuwe PC weer installeren door vanaf m'n Magix account opnieuw te downloaden. Echter de volgende vragen hierover:
1. Worden de Updates dan ook weer opnieuw uitgevoerd...?

2. Worden de Extra Effecten programma's zoal die van Prodad, Mercalli, NewBlue e.d. automatisch meegenomen...?
 Zo niet hoe kan ik die dan weer opnieuw installeren op de nieuwe PC...?

Reacties

Bol schreef op 29.06.2024 om 13:22 uur

@JanSpijk

Hallo Jan,

U kunt VDL2024 op twee computers tegelijk installeren. (twee licenties).

Zie: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden? (magix.info)

Voor zover ik het weet, kunt u VDL2024 premium tot de laatste versie updaten en installeren. Volgens mij is versie 23.0.1.192 de laatste versie voor VDL 2024? U kunt dit zelf nagaan op uw andere computer.

.....Worden de Extra Effecten programma's zoals die van Prodad, Mercalli, NewBlue e.d. automatisch meegenomen.....

U kunt / moet dan de extra effecten zelf weer opnieuw installeren via: Effecten / Extra Effecten.

Mocht u toch nog vragen hebben laat het mij weten.

Succes,

Rob
forum moderator

 

JanSpijk schreef op 30.06.2024 om 14:43 uur

'TOP!'...Rob,

Dat eerste van de 2 licenties wist ik en ik had ook al op mijn nieuwe PC VDL2024 gedownload alleen nog niet geïnstalleerd omdat ik niet meer zeker was m.b.t. de 2 vraagjes.

De genoemde laatste versie (23.0.1.192) is nu geïnstalleerd dus met de laatste updates en werkt zoals vanouds.

De Extra Effecten zijn 'deels' na opnieuw downloaden ook weer beschikbaar maar niet allemaal.
Op m'n oude PC (waar VDL2024 nog steeds op draait) heb ik er nog een aantal meer die ik zover ik me kan herinneren 'gratis' bij de aankoop van VDL2021 heb gekregen. Hoe die toen ook in VDL2024 (en de tussenliggende versie) terecht zijn gekomen weet ik niet meer.

Zie voor de duidelijkheid deze plaatjes:

Moet ik de bestanden die ik mis nu van mijn oude PC kopiëren en plakken in mijn nieuw PC...?

Waar moet ik ze dan plaatsen...? zie onderstaande plaatje van m'n programma instellingen 'Map':

In m'n 'Downloads Map' (E:\ is m'n HDD). VDL zit op C:\ m'n SSD.
Of kan/mag het ook in een andere willekeurige map die ik met de rood omcirkelde knop kan opgeven...?

Ben benieuwd naar je antwoord / reactie alvast bedankt.

Groet, Jan

Bol schreef op 30.06.2024 om 16:11 uur

@JanSpijk

Hallo Jan,

Je kan zelf bekijken hoeveel Plug-ins op uw oude en nieuwe staat. Start VDL2024 op en ga naar Effecten / Extra Effecten / Scannen. Nu wordt aangegeven hoeveel plug-ins er geïnstalleerd zijn. Op die moment ben ik zelf ook bezig om al mijn plug-ins opnieuw te installeren.

Ga naar: zie afbeelding.

Hiervan kunt u de verkregen installatieplug-ins downloaden en dan buiten VDL2024 om installeren.

Nadat u de andere plug-ins hebt gedownload en het geïnstalleerd buiten VDL2024 om. Klik dan wederom op "Scannen" u zult zien, dat er weer aantal plug-ins zijn gevonden. Deze worden in de map VfxPlugins bijgehouden.

Zie: C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe31_premium\VfxPlugins

Mijn advies, sla deze NewBlue bestanden in een bewaarmap op.

Dit zijn mijn plug-ins, die voor alle forumleden weer anders kunnen zijn.

Succes,

Rob
forum moderator

 

JanSpijk schreef op 30.06.2024 om 17:55 uur

Dankjewel Rob,

V.w.b. de NewBlue bestanden klopt jouw bovenstaande uitleg helemaal ook op mijn nieuwe PC...👌😊

Maar waar het mij omging waren de Extra Effecten die ik wel op m'n oude PC heb maar niet op mijn nieuw PC.
Zie het vierde plaatje met de pijlen en het rode kader...

Het betreft dus: 'Hitfilm Stylized Pack', 4 Effecten van 'proDAD' én het pakket 'Ignite Chromatic Aberrration' (met 5 effecten). Maar die heb ik wel gevonden in m'n oude C:\program Files\FXHOME.... map(pen).

Morgen maar eens verder zoeken hoe ik die naar m'n nieuwe PC krijg en daarna weer in VDL2024 Extra Effecten.
Ik heb al mijn oude e-mail van de aankopen bij Magix bewaard incl. de download linken en serienummers om te activeren, dus...

Tot zover bedankt weer en nog een fijne avond.

Groet, Jan

Bol schreef op 30.06.2024 om 18:08 uur

@JanSpijk

Hallo Jan,

Je moet in loggen op FXhome en dan gaan naar Mijn Plans & Products. Hiervan kan je dan de Hitfilms plug-in downloaden.

Hitfilm hebt maar één licentie. U kunt deze wel op meerdere computers installeren maar op één computer activeren.

Succes,

Rob
forum moderator

JanSpijk schreef op 01.07.2024 om 14:37 uur

Hallo Rob,

Met de HitFilm effecten c.q. Plug-in is het uiteindelijk gelukt. Het inloggen bij FXhome ging niet 123... moest eerst een nieuw account aanmaken omdat ik mijn eerdere email en ww niet meer wist (of wellicht nooit heb aangemaak?). Daarna lukte het wel om het op mijn PC HitFilm te starten en te gebruiken maar niet in Magix VDL Extra Effecten zichtbaar. Ook niet na Hulp\ Contentpakket(ten) activeren. Die vroeg om een Serie of Waardebon nummer die ik nog wel in m'n email had maar werd weer niet geaccepteerd. 2x Magix opnieuw gestart nog niets. Toen m'n PC opnieuw opgestart en nu staan de HitFilm effecten er wel bij...👍😀

Heb je nog tips voor de ontbrekende proDAD effecten (4e plaatje rood kader) want die kan ik niet vinden ook niet op mijn oude PC. Het zelfde geldt voor 'Ignite Chromatic Aberrration'.

Ik hoor/zie het graag, tot zover weer bedankt...!

Groet, Jan

Oh, toch gevonden op m'n oude SSD in de Downloads: prodadmercalliv5suite_64bit.exe en
hide-15-64bit.exe kan ik hier wat mee op mijn nieuw PC SSD i.c.m. Magix VDL...? Zo ja; hoe ...?

JanSpijk schreef op 01.07.2024 om 15:27 uur

Sorry Rob,

Nog een Update... via de oude e-mail van de aankoop van Video deluxe Premium waarin ook de extra's:
proDAD Mercalli V5 Suite en proDAD Hide V1 zaten met de linken, serienummers en instructies is het gelukt om ook deze extra effecten in m'n VDL2024 (terug) te krijgen. Met die laatste moet het dan ook lukken denk ik...

Ik laat het je hier nog wel weten.

Groet, Jan

Bol schreef op 01.07.2024 om 15:53 uur

@JanSpijk

Hallo Jan,

Hiervan kan ik het niet beoordelen of in het verleden een FXhome account hebt aangemaakt, ik weet dat ik het wel moest doen.

G3-waardebonnen kunt / hoeft u maar eenmaal te activeren via de Contentpakket(ten). Daarna wordt dit in uw account onthouden. Zie eens: Producer Planet: stock videos, plugins & effects for true cinematic art (inloggen met uw Magix Account).

Dit staat er bij mij....en nog veel meer....

 

Wat bedoelt u met: "Daarna lukte het wel om het op mijn PC HitFilm te starten en te gebruiken maar niet in Magix VDL Extra Effecten zichtbaar" ?

Hebt u al eens geklikt op: Plug-in manager en / of Scannen...

Volgens mij is proDaD Hide V1 een standalone en geen plug-in Zelf heb ik de koopversie van proDaD Mercalli V5 suite via proDaD aangeschaft.

Groet, Rob

Aanvulling: 01-07-2024 om 16:00 uur.

JanSpijk schreef op 02.07.2024 om 12:22 uur

Hallo Rob,

Ik had gisteren eind van de middag al een uitgebreide reactie gemaakt maar bij het uploaden van een plaatje ging er iets mis. Na herhaalde pogingen kon ik niets anders dan de pagina verversen en je raad het al, was mijn hele reactie verdwenen. 😒 Hier een nieuwe poging:

Op de eerste plaats, de link naar de 'Producer Planet' kende ik niet. Heel handig en goed om te weten.

Verder goed nieuws..., de opmerking: Hebt u al eens geklikt op: Plug-in manager en / of Scannen... heeft me op het goede spoor gebracht. M.b.v. je eerdere link 'C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe30 _premium\VfxPlugins' (bij mij 30 bij jou 31...) naar de geïnstalleerde plug-ins in vergelijking met m'n oude PC miste ik alleen nog 'Ignite Enhanced Ultra'. Deze bleek na wat speurwerk ook in FXHome te zitten en heb ik opnieuw kunnen downloaden en activeren. Moest wel weer de PC opnieuw opstarten om hem daarna zichtbaar te krijgen bij de Extra Effecten én dus de Plug-in manager. Kortom, mijn VDL2024 is weer helemaal de 'Oude'...😉

Conclusie: je hebt me weer heel goed geholpen, bedankt daar voor! 👍

Tot slot: 'Volgens mij is proDaD Hide V1 een standalone en geen plug-in' ... klopt helemaal. Dat was het uiteraard ook al op m'n oude PC.

Groet, Jan

Bol schreef op 02.07.2024 om 13:22 uur

@JanSpijk

Hallo Jan,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat wij samen tot de door uw gewenste oplossing zijn gekomen. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Nog een opmerking. Als u op Scannen.... hebt geklikt, dan hoeft niet uw PC geheel opnieuw op te starten, u hoeft alleen maar Video Deluxe af te sluiten en opnieuw op te starten, dan wordt Effecten / Extra Effecten bijgewerkt. zie afbeelding.

Ik wens u heel veel plezier en succes met het samenstellen van uw films op nieuwe Windows 11 computer.

Met vriendelijke groet, Rob

 

JanSpijk schreef op 02.07.2024 om 13:51 uur

Als "Klap op de vuurpijl" nóg een goede TIP!
Bedankt Rob, wellicht tot een volgende keer.

Met vriendelijke groet, Jan