Herhaaldelijk programma activeren

Frens schreef op 22.03.2022 om 15:28 uur

Ik gebruik Photostory de Luxe uit 2020. Omdat deze onder Windows 8.1 niet alle functionaliteiten heeft t.o.v. Windows 10 heb ik het programma ook op een Laptop ( met Windows 10 geinstalleerd) Op deze laptop draait het programma zonder problemen. Probleem is echter dat ik regelmatig een licentiecontrole moet laten uitvoeren om het programma te kunnen gebruiken. Daar ik niet altijd de beschikking heb over internet is dit erg vervelend. Uit de info die ik heb kunnen vinden blijkt dit op de achtergrond te gebeuren zodra er een internetvebinding is. Dat is er vaak wel maar ook wel eens niet. Bij het opstarten van het programma moet ik dus de licentie laten controleren om het te kunnen gebruiken. Geen internet betekent dan gewoon dat ik het programma niet kan gebruiken. De enige mogelijkheid is om een hotspot aan te maken met mijn mobiel om het programma werkzaam te krijgen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. De laptop wordt uiteraard vanaf verschillende IP adressen gebruikt maar dat mag toch geen probleem zijn lijkt me. Tussen de laatste 2 controles van de licentie zitten maar 5 dagen!

Reacties

mi-bo schreef op 22.03.2022 om 16:36 uur

@Frens

 

Beste Frens.

Uw oproep aandachtig gelezen.

Zelf ben ik vaak in het buitenland, en kan daar zonder problemen met MFS en MVDL werken, ik kan mij niet vinden in Uw probleem.

Als het programma volledig is geïnstalleerd, is het zonder internet gewoon te gebruiken, alleen uploaden is niet mogelijk, dat is logisch.

Wil ik een antwoord geven op het Forum, dan zal ik naar een internet café moeten gaan, of een montage versturen.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael (FM)

 

Frens schreef op 22.03.2022 om 17:41 uur

Beste Michael,

Ik bevindt mezelf momenteel ook in het buitenland en liep vanmiddag dus weer tegen het probleem aan. Vorige week was ik Nederland en moest ik de licentie weer laten controleren. Nu dus alweer. Op zich geen probleem natuurlijk als je internet ter beschikking hebt maar dat heb ik niet altijd. Op die momenten is het vervelend dat het programma er om vraagt.

mi-bo schreef op 22.03.2022 om 18:03 uur

@Frens

Beste Frens,

Dank voor uw feedback,

Als het hier dit gaat dat is er sinds kort, dit is een soort controle vanuit MAGIX, start installation doen, en het programma werkt weer.

Dit heeft U alleen maar als U gewerkt heeft zonder internet verbinding , en dan weer online bent, ik kom dit dan ook regelmatig tegen.

Veel plezier in het Buitenland

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

Bol schreef op 22.03.2022 om 18:15 uur

@Frens

Hallo Frens,

Een internetverbinding hebt u weldegelijk nodig voor Photostory Deluxe. Magix Duitsland doet om de 30 dagen een licentie controle. Als u 30 dagen offline bent, dan krijg u bij het opstarten van Photostory een melding, om uw PC / Laptop te verbinden met het internet, zodat er een licentie controle gedaan kan worden. Met andere woorden als u eenmaal per maand op het internet aangesloten bent geweest, dan blijft deze licentie controle uit. Ik ben het daarom ook geheel niet eens met wat er in een eerdere antwoord beschreven staat. Als u binnen 30 dagen Photostory opstart met een internetverbinding, dan is er niets aan de hand. Het IP adres hebt hier ook niets met te maken en ook niet waar u bent op de wereld, al zit u op de Zuid- c.q. Noordpool, wel moet u een internetverbinding hebben.

U kunt bij Mijn Account / Mijn Producten zien wanneer u voor laatst Photostory Deluxe hebt geactiveerd. Ook hier hebt u ook een internet verbinding voor nodig: zie afbeelding.

Met vriendelijke groet,

Rob (Moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 22.03.2022, 18:21, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 22.03.2022 om 18:32 uur

@Frens

Hallo Frens,

Vernieuwd de Update Service is van een gehele andere order. Dit hebt niets te maken met uw probleem (licentie controle). Dit programmaatje hebt alleen met de Update Service te maken. Hiermee wordt bekeken of uw Updateservice datum is verlopen. Als dat zo is, dan kunt een Magix Programma niet meer updaten naar tot laatste versie.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 22.03.2022 om 18:35 uur

@Frens

Hallo Frens,

.....Vorige week was ik Nederland en moest ik de licentie weer laten controleren. Nu dus alweer.....

U kunt zelf deze controleren, zoals ik in een van mijn eerdere antwoorden heb beschreven.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Frens schreef op 22.03.2022 om 18:40 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor je reactie. Ik had inderdaad op mijn account gezien dat er 5 dagen tussen zaten. En inderdaad zit ik nu in Duitsland waar het me dus vanmiddag weer gebeurde. Vorige week heb ik nog een filmpje gemaakt in Nederland waarbij ik gewoon internet had en die controle waarschijnlijk ook is uitgevoerd. Vandaag moest het dus weer. De melding komt gelijk bij het opstarten van het programma en je kunt echt niets beginnen voor je de check hebt laten uitvoeren. Dus hotspot maken, licentie laten controleren en weer door. Zal er waarschijnlijk mee moeten leren leven😉

Bol schreef op 22.03.2022 om 19:00 uur

@Frens,

Hallo Frens,

Als ik het goed ziet, dan wordt mijn licentie weer op 20-04-2022 gecontroleerd. Zelf merk ik daar niets van, omdat ik steeds verbonden bent met het internet. Helaas zit er niks anders op, dan hotspot te maken.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 22.03.2022 om 21:01 uur

@Frens

Hallo Frens,

Misschien is dit een alternatief. Wat u zou kunnen doen, is het volgende:

  • start Photostory op
  • ga naar: Hulp / Programma deactiveren....
  • start Photostory weer op
  • registreer en activeer Photostory opnieuw op
  • nu wordt de activeringsdatum geactualiseerd naar de huidige datum
  • Mijn activeringsdatum is van 20-03-2022 verzet naar 22-03-2022

Voordat u uit Nederland vertrekt, voer dan het bovenstaande uit met internetverbinding en u zal waarschijnlijk 30 dagen geen last meer hebben van een licentie controle bij offline werken.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 22.03.2022, 21:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.03.2022 om 22:04 uur

@Frens

Beste Frens.

Succes met alle aangeboden suggesties, vergeet niet dat Uw vraag nog steeds over MFS 2020 gaat , en de gegeven antwoorden gaan over MFS 2022.

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Bol schreef op 22.03.2022 om 22:14 uur

@Frens

Hallo Frens,

Alweer een verkeerd antwoord wat hierboven staat. Mijn gegeven antwoorden zijn op alle Magix programma's van toepassing. Zoals Photostory, Video Deluxe, Video Pro X, etc..

Met vriendelijke groet,

Rob

Aanvulling op: 22-03-2022 om 22:33uur

Zojuist heb ik mijn andere PC opgestart waarop Video Deluxe premium 2017 staat. Deze is na het opstarten geactiveerd naar: 22-03-2022

Voor het opstarten van Photostory 2017

Na opstarten van Photostory 2017

 

Laatst gewijzigd door Bol op 22.03.2022, 22:34, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 22.03.2022 om 23:39 uur

@Frens

Hallo Frens,

Ik heb zojuist voor even de internetverbinding verbroken en Photostory Deluxe 2022 opgestart. Als ik naar b.v. de Shop of Audio ga, dan loopt Photostory Deluxe 2022 bij mij vast. Hebt u daar ook last van met uw Photostory Deluxe uit 2020 (2020 / 2021) als er geen internet verbinding is? Dit staat ook weer geheel los van de licentie controle.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Frens schreef op 23.03.2022 om 15:14 uur

Hoi Rob.

Ik heb daar geen last van bij de versie die ik gebruik.

Groet, Frens

Bol schreef op 23.03.2022 om 23:08 uur

@Frens

Hallo Frens,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Door VDL 2022 de programma-instellingen op de standaardwaarde terug te zetten, heb ik nu ook geen vast lopers meer als ik zonder internetverbinding VDL 2022 opstart.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-