Help! Mijn UHD 4K video is na menu maken en branden Bluray FHD

a-marchal schreef op 16.01.2022 om 11:58 uur

Hallo mede video hobbyisten.
Ik heb al langer 4K video's gemaakt en als 4K (resolutie 3840x2160) MP4 films via een USB stick gekeken op mijn Oled 4K televisie.
Nu had ik een video samengesteld waarvan ik wel eens een Bluray met een menu wilde maken. Eerder dus nog niet mee gewerkt.

Wat schets echter mijn verbazing, na het aanmaken van een menu zie ik bij het brandproces dat mijn 4K film materiaal NIET met dezelfde kwaliteit op mijn Bluray disk brander (25GB schijf) wordt gebrand maar met de (voor mij dan) veel mindere oude FHD resolutie 1920x1080.

Zie bijgaande encodings screendump met de beschikbare resoluties om te branden in mijn onlangs nieuw aangeschafte Magix VDL Premium 2022 versie 21.0.1.111

CPU: i7
DDR4 16 GB
LG Bluedisk writer

Wat gaat hier mis en/of wat doe ik fout?

Graag hulp,
Videogroeten
Aart



Reacties

mi-bo schreef op 16.01.2022 om 12:31 uur

@a-marchal

Beste Aart.

Het is best mogelijk dat 4K branden op een Blu-ray niet mogelijk is in MVDL.

SC6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 16.01.2022 om 12:48 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Met de brandprogramma's van Magix producten is (nog) niet mogelijk om een 4k Blu-ray schijven branden. Via Google kunt eens opzoek gaan naar een 4K brandprogramma waarin u wensen wel mogelijk zijn. Ik wens u succes naar het programma, dat bij u past.

Met vriendelijk groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-