Heeft het zin om over te stappen van 2015 versie naar 2024 versie?

han-vanwijk schreef op 28.09.2023 om 00:22 uur

Ik gebruik sinds 2015 het Magix video de luxe 2015 plus programma tot grote tevredenheid.  Ik overweeg een upgrade te doen om te kijken of de videao die ik met het programma maak, de output net even scherper worden zonder dfat het bestand te zwaar wordt.  Maar ik wil graag weten of dat mogelijk is, en zie er tegenop om een programma helemaal weer opnieuw te moeten leren of in te moeten stellen. Daar heb ik geen tijd en kennis voor. Mijn concrete vraag is dus, heeft het zin qua beeldkwaliteit om van 2015 over te gaan naar 2024 én worden alle bestaande instellingen van 2015 automatisch ingevoerd/omgezet naar de 2024 upgrade. Met vriendelijke groeten, Han van Wijk

Reacties

Bol schreef op 28.09.2023 om 11:56 uur

@han-vanwijk

Hallo Han,

Mijn advies, download eerst eens de 30 dagen trailversie en beoordeel zelf of het wat voor u is. Zie: Video deluxe: Creatieve Videobewerking. Eenvoudiger Dan Ooit. | MAGIX

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

frits-v.M schreef op 23.02.2024 om 20:04 uur

Na een maand is de trialversie periode Video de Luxe Premium 2024 afgelopen. Ben nog niet van plan deze te gaan gebruiken. Nu heb ik als jarenlange gebruiker o.a. VDL 2015 Premium en VDL 2023 Premium. Wanneer ik wil werken aan film waarbij ik dus de laatste versie VDL 2023 gebruik, lukt dit niet en start hij op in VDL 2015. Ik vind het bijzonder vervelend om hiermee na de proefperiode te worden opgezadeld. Hoe los ik dit eenvoudig op omdat ik nu omwegen moet gebruiken om met VDL 2023 verder te gaan. Kan ik met VDL ook op 2 laptops werken nu ik binnenkort een nieuwe aanschaf. En werkt dat systeem ook kosteloos als ik met de nieuwe laptop in het buitenland ben. Met vriendelijke groet Frits van M.

Bol schreef op 23.02.2024 om 23:17 uur

@frits-v.M

Hallo Frits,

...Wanneer ik wil werken aan film waarbij ik dus de laatste versie VDL 2023 gebruik, lukt dit niet en start hij op in VDL 2015......

Dat uw MVP projectbestand opstart met VDL2015 komt omdat deze door u als standaard opstarten is ingesteld. U kunt dit wijzigen door met de rechtermuisknop op het MVP projectbestand te klikken en dan openen met.. Klik op kies een andere app en kies dan met welk VDL programma uw MVP projectbestand wilt openen.

....Kan ik met VDL ook op twee laptops werken nu ik binnenkort een nieuwe aanschaf....

Ja dat kan. Bij aanschaf van een Video Deluxe programma krijgt twee licenties.

....En werkt dat systeem ook kosteloos als ik met de nieuwe laptop in het buitenland ben...

Video Deluxe werkt kosteloos in het buitenland zonder internetverbinding. Om de 30 dagen wordt er dan wel controle uitgevoerd of u wel met een legale versie werkt. U krijgt hier dan een melding van en moet u een internetverbinding maken.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

frits-v.M schreef op 24.02.2024 om 10:31 uur

Dag Rob,

Dank voor je snelle reactie met eenvoudige, niet door mij bedachte oplossing. Betreffende 2e laptop neem ik aan dat alleen in buitenland deze 30 dagen verificatie plaatsvind zodat het in Nederland niet uitmaak hoe vaak en op welke ik bezig ben.

Moet de trialversie 2024 worden ge-deactiveerd?

Nog een vraag: Ik beschik ook over het Fastcut programma. Ik meen dat ooit ergens bij te hebben gekregen. Werkt dat ook op twee laptops?

Met vriendelijke groet,

Frits

Bol schreef op 24.02.2024 om 11:16 uur

@frits-v.M

Hallo Frits,

Goed om te lezen dat het opstartprobleem met uw MVP projectbestanden is opgelost.

Zolang uw laptop een internetverbinding hebt, dan zal u van de 30 dagen verificatie niets merken, ook niet in het buitenland.

Magix Video Deluxe trialversies behoeven niet te worden gedeactiveerd.

Een geregistreerde FastCut programma hebt ook twee licenties en kan dus op twee laptops tegelijkertijd geïnstalleerd worden. Alleen Magix Duitsland ondersteund het programma niet meer.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

frits-v.M schreef op 24.02.2024 om 13:10 uur

Dag Rob,

Dank voor de verdere info. Ik zie dat Fastcut bij mij op 9-3-2019 is geïnstalleerd. Maar mis serienummer. Weet niet meer hoe dat destijds is gegaan. Kun jij me hiermee helpen om dat op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Frits

Bol schreef op 24.02.2024 om 13:21 uur

@frits-v.M

Hallo Frits,

Er zijn twee manieren om het serienummer te vinden.

Optie -1-

Start FastCut op en ga naar Hulp / Over Magix Fascut.... (Alt+Shift+F1)

Optie -2-

Zie: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden? (magix.info)

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 24.02.2024, 13:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-