Heb tekst ingesproken bij een dia presentatiefoto's op DVD de Luxe 2013 maar het geluid is krakerig en met sterke ruis op de achtergrond. Kan iemand mij adviseren hierover.

sonja43 schreef op 31.03.2013 om 14:21 uur

Heb een serie van 120 foto's ingevoegd met muziek wat goed lukt in DVD de Luxe van Magix en heb nu voor het eerst hierbij passende tekst ingesproken in de onderliggende balk van de foto's. Je hoort wat ik zeg, maar het geluid is blikkerig en er is een hoop ruis op de achtergrond. Het kan zijn dat de manier van aanpak van mij fout is, dat ik de instelling niet goed zet of misschien ligt het aan mijn microfoon, maar ik heb geen idee wat ik zou moeten aanschaffen als het daar aan ligt. Heb er een leerboek bij maar die zegt daar niets over.Hoop dat iemand mij hiermee verder op weg helpen.

Reacties

mi-bo schreef op 01.04.2013 om 16:18 uur

Beste, dit is een veel omschreven probleem, het beste is als U een camera heeft om het in te spreken, en later te exporteren, dan dient u te zorgen dat PC geaard is, en het fijne is een goede microfoon,( het liefst een die geheel verend is opgehangen)
maar wat u ook kunt doen ( creatief) maak van een paar eierendozen een vierkant, zet daar een microfoon in, zorg dat deze niet wordt aangeraakt, en spreek dan de tekst in.
veel succes met Uw hobby.

sonja43 schreef op 02.04.2013 om 09:30 uur

Goedemorgem Mi-bo,

Dankjewel voor je antwoord. Het inspreken moet gebeuren bij allemaal oude gescande dia's (dus geen nieuwe foto's waar je wat bij zegt met het opnemen)  waar wij een mooie presentatie van zijn aan het maken. Dus er staat wel al tekst in een aantal foto-collages ter ondersteuning van onze presentatie, maar ik wil graag ook wat vertellen over de geschiedenis van de stad Amsterdam want daar ben ik mee bezig. Ik begrijp uit je antwoord dat het dus niet aan de instellingen ligt.  Van inspreken in onze fotocamera en dan die tekst overzetten heb ik nog nooit gehoord. Heeft de luidspreker ook nog effect denk je (ik ga de serie branden op DVD dus zelf denk ik van niet) of gaat het alleen om een goede microfoon die ik moet kopen? Heb je ook een suggestie voor wat ik zou moeten aanschaffen, welke eigenschappen het moet hebben om goed te functioneren binnen het programma van Magix? In ieder geval ga ik je antwoord in praktijk brengen en mij oriënteren op aanschaf van een nieuwe microfoon en kijken of dat geluid kan met onze (pas aangeschafte betere) camera. ik dacht dat geluid alleen met filmpjes kan en niet met foto's

Groeten Sonja