Hapering geluid na branden

jan-vanderweijden schreef op 14.10.2019 om 17:06 uur

Ik gebruik een HP Prodesk met Windows 10 Pro incl. de laatste updates en het programma Magix Photostory de Luxe 2017.

Als ik een show heb gemaakt, zet ik er muziek achter en als ik alles op de PC afspeel, gaat dit prima. Na het branden van de show op een DVD blijkt dat er diverse haperingen in de muziek zitten. Als ik op een andere PC uitgerust met hetzelfde Magix Photostory programma een show brand, heb ik hetzelfde probleem.

Ik heb geen bijzondere instellingen gedaan.

Wie weet hiervoor een oplossing?

Vast bedankt!

Reacties

mi-bo schreef op 14.10.2019 om 17:44 uur

@jan-vanderweijden

Beste Jan.

Misschien een optie,

muziek bestand(vermoedelijk mp3) omzetten naar Wave bestand en dan branden.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 14.10.2019 om 21:43 uur

Hallo Jan,

Als de mp3 bestanden op de tijdlijn van Photostory de luxe 2017 wel afspeeld, moet dit op een gebrande DVD ook het geval zijn. U schrijft: Als ik een show heb gemaakt, zet ik er muziek achter en als ik alles op de PC afspeel, gaat dit prima. Maar u bedoeld waarschijnlijk onder de Show. Klopt het wat ik u schrijf. Ik verneem wel van u.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jan-vanderweijden schreef op 15.10.2019 om 15:38 uur
  • Hallo Rob,
  • Ik bedoel inderdaad onder de Show, en als ik de show dan op de PC afspeel gaat het prima maar na het branden zitten er zeer korte onderbrekingen in de muziek!
  • Groet, Jan
  • Ook mi-bo vast bedankt!

 

mi-bo schreef op 15.10.2019 om 16:56 uur

@jan-vanderweijden

Beste Jan.

Dank voor Uw Feedback.

Lees " Ook mi-bo vast bedankt ! "

Betekend dit dat met advies mp3 omzetten naar Wave bestand hiermee het probleem is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Michael

jan-vanderweijden schreef op 15.10.2019 om 22:15 uur

hallo Michael,

Het advies omzetten van mp3 naar wav heeft helaas niet gewerkt. Zelfde probleem korte onderbrekingen in het geluid. Het lijkt soms wel of het geluid zich verslikt. Een normale audio mp3 branden gaat prima, geen enkel probleem.

Groet Jan.

mi-bo schreef op 15.10.2019 om 22:47 uur

@jan-vanderweijden

Beste Jan,

Dank voor Uw Feedback,

Bij Uw oproep 14.10.2019 om17.06 uur ben ik ervan uitgegaan dat het over Mp3 ging.

Een vraag,

wat voor soort muziek is het,

gezien U schrijft " normale audio Mp3 branden gaat prima geen enkel probleem".

Met vriendelijke groet,

Michael

Ps.

Is het programma MFS 2017 wel volledig geinstalleerd,via hulp extra programma installeren (ong 8 Gb)

Wijziging aangebracht i.v.m.meer info (PS)

jan-vanderweijden schreef op 17.10.2019 om 18:18 uur

Beste Michael,

Het is normale mp3 muziek, ik bedoel als ik een mp3 muziek cd maak dan is er niet aan de hand en speelt de mp3 cd probleemloos af. Ik heb MFS al enige jaren in gebruik en nooit dat probleem gehad. wat wel gewijzigd is is de computer en w 10 geüpdatet. Het vreemde is dat ik het probleem ook op andere computers met dezelfde software voorkomt. ik ga nogmaals opnieuw de software installeren en zal de uitkomst melden.

Groet en bedankt.

Jan.

mi-bo schreef op 17.10.2019 om 19:27 uur

@jan-vanderweijden

Bedte Jan,

Dank voor Uw Feedback.

Wacht met spanning af,niet vergeten na hulp online actualiseren ook via hulp extra (gratis)programma(ong 8 Gb)opnieuw te installeren.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 17.10.2019 om 19:47 uur

Hallo Jan,

Je heb je PC geupdatet naar Windows 10. Voodat je gaat herinstaleren, leest eerst deze topic eens, misschien los dit uw probleem op. https://www.magix.info/nl/forum/na-upgrade-w10-1803-geen-geluid-meer-bij-m2ts-50p--1205661/

Heel veel succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.10.2019, 19:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jan-vanderweijden schreef op 19.10.2019 om 14:20 uur

Beste Michael en Rob,

Hele zaak opnieuw geïnstalleerd, doch probleem bleef. Een reeds gemaakte fotoshow afgespeeld en dan heb ik ook onderbrekingen. Zelfde show op andere pc met laatste W10 en dan geen probleem. Ik ga ervan uit dat het in de dvd speler zit, en ga die eerst maar eens vervangen. Bedankt voor het meedenken. Ik kom er nog op terug!

Met vriendelijke groet,

Jan.

 

mi-bo schreef op 19.10.2019 om 15:04 uur

@jan-vanderweijden

Beste Jan,

Dank voor Uw Feedback.

Ik wacht met spanning af,of het probleem is opgelost na het vervangen van een nieuwe dvd speler,gezien een blu-ray speler in de vervlogen jaren ook steeds goed koper zijn geworden misschien een optie om dit in Uw andere Pc/laptop te installeren.

Dan heeft U voor in de toekomst 2 mogelijkheden.(branden van Blu-ray en dvd)

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael