Haperende filmbeelden

polletje schreef op 03.01.2021 om 15:49 uur

Van het een op het andere moment hapert mijn film bij het monteren heel erg bij het afspelen. Het project bestaat uit foto's en geïmporteerde filmbeelden van verschillende formaten. Ook het exporteren naar mpg4 en windows media export resulteerde in haperende filmbeelden. Het lukte wel om er een Avi bestand van te maken, maar dat is te groot om via Whatsapp te versturen.

Ik werk met Magix Video de Luxe, versie 20.0.1.73 Mijn computer is een: Processor Inter(R) Core (TM) i7-8700CPU, RAM geheugen 8.00GB, 64-bits besturingssysteem

Reacties

mi-bo schreef op 03.01.2021 om 15:58 uur

@polletje

Beste Polletje.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Is het probleem misschien dat de lengte van de foto's te kort zijn, want MAGIX vdl zoekt gezien U met verschillende formaten werkt de beste optie

M.vr.gr

Michael

polletje schreef op 03.01.2021 om 17:11 uur

Alle foto's heb ik afgesteld op 5 seconden en die haperen niet bij het afspelen. Het haperen betreft vooral de filmbeelden. Het exporteren naar een ander bestand gaat ook niet goed. Het beeld blijft hangen en de muziek speelt door.

mi-bo schreef op 03.01.2021 om 17:23 uur

@polletje

Beste Polletje.

Dank voor Uw feedback.

5 seconden voor een stilstaand beeld is voldoende als er geen ingewikkelde overgangen zijn.

Misschien een optie:

Waarom exporteer U de vreemde bestanden niet eerst naar mp4 en zet ze dan op de plek waar het zou moeten komen.

Dan weet U zeker dat het goed is .

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 03.01.2021 om 17:41 uur

@polletje

Hallo Polletje,

...Van het een op het andere moment hapert mijn film bij het monteren heel erg bij het afspelen....

Als ik u begrijpt, had u voorheen daar geen last van haperingen. Als dat zo is, dan zou u eens het Videodeluxe.ini bestand kunnen verwijderen. Als u deze verwijderd, dan worden alle programma instellingen op de standaardwaarde teruggezet incl. uw persoonlijke instellingen. Deze zou u dan weer opnieuw moeten instellen. Bij het opstarten van VDL wordt bestand automatisch weer aangemaakt.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

polletje schreef op 03.01.2021 om 20:04 uur

Ik heb het Vidiodeluxe.ini bestand verwijderd en de computer opnieuw opgestart. De film opnieuw ingeladen maar helaas hapert de film nog steeds. Voor de zekerheid heb ik een andere film die goed werkte ingeladen en ook die hapert bij het afspelen in het montage programma. Het probleem doet zich dus bij al mijn films voor. Kan het aan mijn processor of geheugen liggen?

Bol schreef op 03.01.2021 om 21:42 uur

@polletje

Hallo Polletje,

Misschien is dit voor u de oplossing, omdat het voorheen wel goed ging.

• Klik op de rechtermuisknop op het bliksemschichtje en zet een vinkje bij Resolutie.... en Framerate....

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

polletje schreef op 04.01.2021 om 10:14 uur

Beste Rob,

Ook het aanvinken van de resolutie en framerate heeft het probleem helaas niet opgelost.

Met vriendelijke groet,

Polletje

Bol schreef op 04.01.2021 om 11:12 uur

Hallo Polletje,

Voor zover ik het kan beoordelen, ligt uw probleem niet aan uw Intel i7-8700 processor. Wat is uw videokaart? Zelf schoon ik mijn PC zo af en toe op met CCleaner (freeware) te downloaden vanaf: https://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner/download

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

polletje schreef op 04.01.2021 om 11:36 uur

Mijn videokaart is een AMD Radeon TM RX560. Ik zal CCleaner downloaden en hopelijk lost dat het probleem op.

Groeten van Polletje

polletje schreef op 04.01.2021 om 12:06 uur

Het probleem was dat er veel programma's op de achtergrond meedraaide.

Bol schreef op 04.01.2021 om 12:34 uur

@polletje

Hallo Polletje,

Het doet mij deugd om te lezen, nadat u uw PC hebt opgeschoond alles weer normaal werkt. Succes met het samenstellen van uw films / projecten.

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-