Haperende beelden bij veel beweging

JD84 schreef op 27.10.2023 om 21:11 uur

Beste forumleden... Hopelijk kunnen jullie me helpen bij het volgende probleem... Ik monteer in Video Pro X15, in de Proxy modus. Op het montagescherm werkt alles prima, maar bij het omzetten maar MPEG4, haperen sommige beelden, met name de beelden waar een snelle beweging in zit. Hebben jullie enig idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

Bij voorbaat dank!

(Bij export gebruik ik: AMD Radeon (TM) Graphics)

Reacties

JD84 schreef op 28.10.2023 om 20:40 uur

Ik zie dat over het algemeen binnen 24 uur wordt gereageerd door andere forumleden. Niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik sta namelijk voor een raadsel.

Bol schreef op 28.10.2023 om 21:57 uur

Hallo @JD84,

U zegt het helemaal correct, dat er over het algemeen binnen 24 uur gereageerd wordt door forumleden. Maar het is wel de bedoeling, dat u een correct antwoord krijgt op uw vraag.

Wat u zou kunnen doen is om het programma eens te resetten. Ga naar: Bestand / Instellingen/ Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden. 

Kijk eens of dat bij u de laatste videokaartdrivers geïnstalleerd zijn?

Dat het op het programmavenster soepel afspeelt komt doordat u in de Proxy modus werkt. De bestanden worden op deze manier op een lagere resolutie weergegeven en afgespeeld. Bij het exporteren wordt dan weer de eigenlijke resolutie gebruikt.

Als mijn gegeven antwoorden voor u niet de oplossing is, neem dan contact op met Magix Support door een mailtje  te sturen aan: infoservice@magix.net en leg daar uw probleem voor. Zij kunnen voor u een systemcheck doen.

met vriendelijke groet, 

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 28.10.2023, 21:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JD84 schreef op 28.10.2023 om 22:16 uur

Vriendelijk bedankt, Rob, voor het antwoord. De computer is net nieuw, gebruik ik sinds ca. anderhalve maand, inclusief het programma, dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat enig reset een oplossing kan bieden, maar ik ben erg blij om een antwoord te krijgen en ik zal zeker een mailtje sturen.

Bol schreef op 28.10.2023 om 22:34 uur

Hallo @JD84,

U reset niet uw windows computer, maar wel Magix video Pro X. Videokaartdrivers worden regelmatig uitgebracht, maar worden door Microsoft Windows niet automatisch geüpdatet. Zie: https://www.amd.com/en/support

met vriendelijke groet, 

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 28.10.2023, 22:35, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JD84 schreef op 28.10.2023 om 23:11 uur

Beste @Bol,

Zojuist uitgeprobeerd. Het geeft geen verandering in de geëxporteerde video. Wel is het zo dat ik dan niet meer in Proxy monteer en dan zie je op het montage scherm exact dezelfde haperingen als in de geëxporteerde video.

Van videokaartdrivers, heb ik nul verstand, laat staan van het updaten ervan, dus dat durft ik niet zo goed aan. Dit zijn in ieder geval de specificaties van de computer:

Specificaties:
Moederbord: Gigabyte A520m-H (mATX)
Processor: AMD Ryzen 5 5600G - 6 cores - 12 threads - 3,9-4,4 Ghz
SSD: 240GB
HDD: 2TB
RAM: 16GB DDR4-3200 Mhz (2x 8GB)
Videochip: AMD Radeon RX VEGA 7 (geïntegreerd in processor)

Marc-Sierens schreef op 30.10.2023 om 11:11 uur

Eerdere films omgezet naar Mpeg4 1920 x1080 15 Mb vertoonden met ProX14 eveneens haperingen. Het uitschakelen van de hardwareversnelling bracht oplossing.

Bol schreef op 30.10.2023 om 11:36 uur

@Marc-Sierens

Hallo Marc,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel los van Magix Support.

Haperingsprobleem kunnen op verschillende manier ontstaan. Natuurlijk kunt u de Hardwareversnelling uitschakelen. Helaas geeft u niet aan, wat uw computerconfiguratie is. Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen, ligt het bij @JD84 dit haperingsprobleem zeker niet aan zijn computerconfiguratie, maar ik krijg het sterk vermoeden dat bij @JD84 de videokaartdrivers geüpdatet moet worden. Maar hebt u al eens gekeken of bij u wel de laatste videokaartdrivers geïnstalleerd zijn?

Zie voor programmaspecificatie deze link: MAGIX Video Pro X: systeemeisen

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 30.10.2023, 11:41, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JD84 schreef op 30.10.2023 om 12:23 uur

@Bol, als dat zo is wil ik uiteraard graag de videokaartdriver updaten via de link die u stuurde, maar ik heb geen flauw idee wat ik daar precies moet aanklikken. Mocht u mij dat kunnen vertellen aan de hand van de informatie die ik stuurde, dan hoor ik het heel graag.

Bol schreef op 30.10.2023 om 14:45 uur

@JD84

Hallo JD84,

Download en installeer AMD Auto-detect en Install tool. Als u het hebt geïnstalleerd en opstart, dan zou het systeem automatisch starten en controleren op hardware compatibiliteit en vervolgens de nieuwste stuurprogramma versies van AMD detecteren. Zie: Get Drivers with AMD Auto-Detect and Install Tool | AMD

Nog even iets anders. Zelf maak ik geen gebruik van Proxybestanden, omdat het teveel schijfruimte in beslag neemt. Wat u eventueel wel zou kunnen proberen, is om het bliksemschichtje te activeren (blauw) en dan een vinkje te plaatsen bij Resolutie reduceren en Framerate reduceren. Dit hebt geen invloed op het uiteindelijke resultaat.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling op: 30-10-2023 om 14:56 uur

Klik eens op Reset en probeer het nog eens te exporteren.

Laatst gewijzigd door Bol op 30.10.2023, 14:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JD84 schreef op 30.10.2023 om 15:15 uur

@Bol, allereerst bedankt voor de vele berichten en de hulpopties! Ik heb nu iets gedownload (ik hoop het juiste) en als ik het open is dit het startscherm.

Moet ik hier verder nog iets mee?

Nu ik dit heb geïnstalleerd zijn sommige haperingen bijna weg, maar bij andere filmfragmenten nog heel duidelijk zichtbaar, al zien de haperingen er nu wel iets anders uit dan voorheen.

Bol schreef op 30.10.2023 om 16:26 uur

@JD84

Hallo JD84,

Goed om te lezen, nadat u e.a. heeft geïnstalleerd sommige haperingen bijna weg zijn. Wat gebeurd er als op Snelle installatie of dit overslaan klikt.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 30.10.2023, 16:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JD84 schreef op 30.10.2023 om 17:13 uur

@Bol, dan is dit het volgende scherm:

Er zitten overigens nog steeds veel haperingen in, alleen nu op sommige andere momenten.

Bol schreef op 30.10.2023 om 17:18 uur

@JD84,

Hallo JD84,

Hebt u uw filmproject al eens opnieuw geëxporteerd?

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JD84 schreef op 30.10.2023 om 17:39 uur

@Bol, ja dat heb ik inderdaad gedaan.

JD84 schreef op 30.10.2023 om 17:41 uur

PS Dit zijn slechts twee haperingen van de ongeveer 12 die voorkomen in een filmpje van ca. 2 minuut 30.

Bol schreef op 30.10.2023 om 18:03 uur

@JD84

Hallo JD84,

Waar komen deze opnames vandaan? Ik zie, dat ze zijn gemaakt met de resolutie 768 x 468 25 f/s.

De oneffenheden, die u nu nog ziet, zit volgens mij reeds in de opnames.

Deze zijn helaas niet weg te poetsen met Pro X15.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 30.10.2023, 18:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JD84 schreef op 30.10.2023 om 18:12 uur

@Bol
Ja, het maakt gek genoeg helemaal niks uit in welke resolutie ik het exporteer, het blijft haperen, zoals je ziet.

De oneffenheden zitten niet in de originele opnames, want als ik ze met mediaplayer bekijk, zijn er geen haperingen. Bovendien zijn de haperingen er ook niet als ik (in Proxy) monteer, maar wel wanneer ik daarna heb geëxporteerd.