Op blz. 28 van de handleiding staat onderaan: 1. Speel de video af door op het toetsenbord op de toets met de pijl omhoog te drukken. Wat bedoelt u hiermee? Ik zie geen toetsenbord in het geopende programma. Met dank en groet, H. Stevens.
MAGIX vdl is een veelzijdig programma wat betreft monteren, dit moet U zich eigen maken.
Wat er omschreven staat, werkte in het verleden wel nu helaas niet meer, Als U een project op de tijdlijn heeft staan en U klikt op de Spatiebalk, begint de lijn cursor te lopen, klik U op PIJL naar boven, zal de curser terug springen waar het is begonnen.
Klikt weer op de Spatiebalk en de lijn curser gaat weer bewegen en wordt op PIJL naar beneden gericht dan zal de tijdlijn curser stoppen op het punt waar het staat, klik U op links dan gaat achteruit. klikt U op rechts gaat het vooruit.
Dit zijn de JKL navigatie sneltoetsen in Video deluxe:
L - Weergave starten
Shift+L - Langzame weergave starten
J - Omgekeerde weergave starten
Shift+J - Omgekeerde langzame weergave starten
K - Weergave stoppen
Iedere keer als u op de L of J drukt, wordt de loopsnelheid verhoogd.
U kunt via Bestand / Instellingen / Sneltoets (sneltoets Ctrl+Shift+U)
Succes, Rob
Aanvulling: 28-01-2021 om 18:18uur
Met de toetsenbordpijltjes kunt u op normale snelheid voor --> en <-- achteruit afspelen Als u de shift en / of Ctrl toets ingedrukt houdt kunt het afspelen versnellen
Ik heb nog een ander probleem: ondanks de beschrijving in de handleiding en de toelichting in de tutorial, lukt het me niet om een deel uit de film te knippen. Wie heeft een praktisch advies? Met dank en groet, H. Stevens.
Oefening baart kunst is het gezegde. Ik adviseer een Magix beginners altijd aan om op YouTube de zoekterm Magix Video Deluxe in te typen. U zult verbaast staan hoeveel goede en mooie tutorials daar opstaan.
Ik wens u een fijn, maar vooral een rustig weekend, Rob
Ik heb nog een ander probleem: ondanks de beschrijving in de handleiding en de toelichting in de tutorial, lukt het me niet om een deel uit de film te knippen. Wie heeft een praktisch advies? Met dank en groet, H. Stevens.
Deze vraag kan je regelen met de haken op de preview besturingsbalk. de linker kan je het begin aangeven en de rechter het einde van het gedeelte dan verschijnt juist boven het spoor 1 een lichtblauwe lijn en dit gedeelte kan je exporteren zonder de film te knippen met sneltoetsen CTRL+ALT+G, zie plaatje betreffende de vinkljes die aan moeten Wellicht kan je hier wat mee zo doe ik het altijd Stay Safe Mvg Kees enkele typefouten herstelt
Uit ervaring weet ik, dat het Magix handboek.pdf niet geheel foutloos is. Als ik tijdens het bewerken van een project iets wilt weten, dan druk op "F1". Hiermee wordt er een digitale (hulp)handboek geopend, waarin u dan e.a. kan opzoeken. Zo ook b.v. de sneltoetsen.