Half beeld van dubbele foto verschuiven

janrijs schreef op 05.07.2019 om 13:05 uur

Ik gebruik Photostory 2015 Deluxe v18.1.2.48. In een presentatie heb ik veel staande (portrait) foto’s. Die wil ik steeds met 2 tegelijk op beeldscherm/tv tonen en dan steeds een half beeld naar links schuiven. Ik heb geprobeerd door steeds 2 foto’s te combineren tot een enkele foto, bijv 1+2, 2+3, 3+4, 4+5, en Overgang ingesteld op Glijden (naar links), maar dat geeft niet het gewenste resultaat. Het liefst zou ik zien dat steeds een halve foto wordt opgeschoven en dat er steeds twee in beeld zijn: de linker schuift naar links weg, de rechter schuift naar links en van rechts komt de volgende foto in beeld. Weet u hoe ik dat kan realiseren?

Reacties

mi-bo schreef op 05.07.2019 om 17:36 uur

@janrijs

Beste Janrijs,

op locatie staat geen MFS 2015 op mijn laptop.

Wel MFS 2019. misschien heeft U hier iets aan, 9 foto's op de tijdlijn gezet.

de 2de foto onder de eerste gezet met positie/grootte

de eerste foto naar links geschoven de 2de foto geactiveerd en naar rechts geschoven. nu staan foto 1 en foto 2 naast elkaar.

foto 2 op de helft geactiveerd gesplitst en op spoor 1 gezet,de foto naar links geschoven foto 3 op de 2de spoor gezet en naar rechts geschoven, weer door de helft gesplitst en naar spoor 1 geschoven,enz

dit is het resultaat

daarna optie vegen tussen de foto's op spoor 1

dan is dit het resultaat

Misschien heeft U hier iets aan, en anders alvast een idee.

Sc6

Michael

janrijs schreef op 07.07.2019 om 12:41 uur

Dit brengt me wel op ideeen. Als ik het goed begrijp werk je met losse portret foto's, die je op 2 tijdlijnen zet en de positie vastlegt. De Overgang Glijden heb ik ingesteld naar links glijden, het is me gelukt. Bedankt Michael

mi-bo schreef op 07.07.2019 om 15:39 uur

@janrijs

Beste Jan,

een goed bericht te lezen dat het is gelukt, hedenmorgen nog MFS 2015 geïnstalleerd, nadat optie overgang glijden is geactiveerd gaat U naar instellingen door nog een keer glijden aan te vinken. en krijgt U deze optie hier geeft U aan naar links duwen dit moet bij de bovenste en onderste foto worden gedaan geactiveerd

veel montage plezier met het veelzijdige MAGIX Product MFS 2015

Sc6

Michael