Groene lijnen bij overname van video naar pc

robbyscot2 schreef op 12.02.2025 om 14:13 uur

Ik heb een hele hoop opgenomen video's (oudste is van 88) die ik heel graag op harde schijf wil krijgen. Dit lukt wel aardig, zij het dat er dikke groene strepen in het beeld zijn, zelfs als de videoband nog niet loopt en ik naar een klein leeg scherm zit te kijken. Ik heb al alle soorten bekabeling geprobeerd, maar krijg die strepen niet weg.

Als ik de stekker van Magix uit de pc trek zijn de lijnen verdwenen. Andere videorecorder geeft hetzelfde probleem.

Zou het dan aan de video-omzetter kunnen liggen van Magix? Iemand een oplossing? Die zou heel welkom zijn.

Groetjes

Reacties

Bol schreef op 12.02.2025 om 19:08 uur

@robbyscot2

Hallo Robby

....Als ik de stekker van Magix uit de pc trek zijn de lijnen verdwenen....

Wat bedoelt u met: de stekker van Magix...? Met welke Magix programma en versienummer digitaliseert u uw banden? Kunt u een afbeelding uploaden naar het forum.

Met vriendelijke groeten, 

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

robbyscot2 schreef op 12.02.2025 om 20:08 uur

Hallo Bol, met de stekker uit de pc te trekken bedoel ik het dikke zwarte gedeelte van Magix met de usb langs de ene kant en de 4 kabels langs de andere zijde. In de videorecorder zit een scart. Dus, als ik dat zwarte gedeelte uit de pc trek heb ik geen groene lijnen meer. Haal ik de scart uit de videorecorder en laat ik het zwarte gedeelte van Magix in de pc zitten dan blijven de groene lijnen. Ik wil heel graag een filmpje downloaden, maar weet niet hoe en zie geen knop om bijvoegsels bij te plaatsen. Sorry daarvoor. Groetjes

Bol schreef op 12.02.2025 om 20:55 uur

@robbyscot2

Hallo Robby,

U kunt een filmpje c.q. een afbeelding uploaden door op het blauwe rondje met de pijltje op de werkbalk te klikken. Hebt u het al eens met een andere scart aansluiting geprobeerd? Het kan zijn dat deze defect is.

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 12.02.2025, 21:45, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

robbyscot2 schreef op 12.02.2025 om 22:36 uur

Hallo Bol,

Ik heb al geprobeerd met een scart zoals hierboven en met een scart met draad. Allebei hetzelfde resultaat.

Film krijg ik niet verzonden, sorry hoor.

Groetjes

Norbert

Bol schreef op 12.02.2025 om 23:12 uur

@robbyscot2

Hallo Robby,

U hebt nog niet aangegeven welke Magix USB video omzetter / Magix Video Easy versie u bezit.

Hebt u deze: MAGIX Red uw video's! – Helpt bij het kopiëren van video naar dvd ?

Zie ook eens deze link: Ik krijg geen videobeeld in het programma op mijn PC

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

robbyscot2 schreef op 13.02.2025 om 08:20 uur

Hallo Rob, de USB omzetter is Video easy versie 6.0.1.10 (UDP3)

Heb de beide links doorgenomen hierboven, maar niets gevonden dat me kan helpen.

Groetjes

Norbert (Robby)

Bol schreef op 13.02.2025 om 13:09 uur

@robbyscot2

Hallo Robby,

U hebt niet de nieuwste Magix USB video omzetter. Voor Magix Video Saver 2023 versie 8.0.0.28 zijn geen drivers meer nodig, omdat deze versie Plug & Play is.

Zie nog eens deze twee linken:

Voor zover ik het hiervandaan kan bepalen bezit u nog een van de oudere Magix USB video omzetter, waarvoor u drivers moet installeren. Let op!! Deze oudere versie zijn volgens mij niet compatibel met Windows 10|11. Kijk eens welke USB video omzetter u nu bezit. Zie hiervoor: De video-omzetter wordt niet herkend

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2025, 22:42, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

robbyscot2 schreef op 13.02.2025 om 20:50 uur

Hoikes Rob,

Ik heb nog een zwarte, is inderdaad al enkele jaartjes oud.

Heb het stuurprogramma nog eens gedownload, maar het resultaat blijft hetzelfde. Nog steeds strepen.

Denk dat ik beter een nieuwe zal aanschaffen om alle miserie kwijt te zijn.

Groetjes

Robby

Bol schreef op 13.02.2025 om 22:49 uur

@robbyscot2

Hallo Robby,

Volgens mij hebt neemt de juiste beslissing om de nieuwe Magix USB omzetter aan te schaffen.

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

robbyscot2 schreef op 14.02.2025 om 08:43 uur

Hallo Rob,

Mag ik je bedanken voor de hulp.

Vriendelijke groeten

Robby

Bol schreef op 14.02.2025 om 11:17 uur

@robbyscot2

Hallo Robby,

Met alle genoegen heb ik geholpen met het zoeken naar een juiste oplossing voor u. Laat het mij weten of de nieuwe Magix USB video omzetter (2023) wel goed werkt.

Fijn weekend,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

robbyscot2 schreef op 14.02.2025 om 11:44 uur

Zal ik doen Rob

Fijn weekend

Robby