Groene flitsen in 4K videofragmenten

Roger-Dupuits schreef op 26.04.2025 om 20:48 uur

Hallo,

ik heb de Nederlandse versie (24.0.1.239 UDP3) van Video deluxe 2025 Premium, in Windows 11 Pro.

Ik heb: Groene flitsen in alle 4K bestanden, in Preview en na renderen.

Ik gebruik de NVIDIA GeForce RTX 5070, AMD Ryzen 7 7700X, 32 GB RAM.

Bronbestanden: Kling 1.6, Topaz Video AI, 3840x2160, 60 fps, 2x slow motion. Geen flitsen in de bronbestanden als ik deze afspeel buiten Magix.

Is er een oplossing/patch om GPU-versnelling stabiel te maken?

Reacties

Bol schreef op 27.04.2025 om 11:50 uur

@Roger-Dupuits

Hallo Roger,

....Groene flitsen in 4K videofragmenten....

Ik zie wat u bedoelt.

Het is moeilijk om hiervandaan een gericht antwoord op te geven. Maar...

• zijn de drivers up-to-date?
  • hebt u dit ook wanneer u de originele videobeelden op de tijdlijn zet, voor dat ze zijn bewerkt met Kling 1.6, Topaz Video AI?
  • Zet VDL2025 eens terug op de standaardwaarde. Ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden
  • Wanneer u er niet uitkomt, leg u probleem voor aan: infoservice@magix.net

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 27.04.2025, 12:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Roger-Dupuits schreef op 27.04.2025 om 15:30 uur

Hallo Rob,

bedankt voor je reactie! Het probleem deed zich alleen voor met bestanden uit Topaz. Ik heb inmiddels een oplossing gevonden online:

Ik render de beelden in Topaz nu met codec FFV1 en zet deze vervolgens om in HandBrake naar H.265. Daarmee is het probleem opgelost.

Met vriendelijke groet,

Roger.

Bol schreef op 27.04.2025 om 22:58 uur

@Roger-Dupuits

Hallo Roger,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat uw probleem is opgelost door uw bewerkte filmbestanden eerst met de codec FFV1 via Kling 1.6, Topaz Video AI te exporteren en vervolgens met één converteerprogramma, in uw geval Handbrake, te converteren naar een H.265 bestand. Bedankt voor u terugkoppeling en ik wens u succes met het samenstellen van uw films.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-