Grammafoonplaten middels de Magix DJ-Tech Vnyl USB 20 opnemen

zaandam schreef op 15.12.2010 om 10:27 uur

Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een, bij Magix aangeschafte, USB Platenspeler 'DJ-Tech Vinyl USB 20'.

Ik wil hiermee mijn grammofoonplaten afspelen en digitaal opslaan op mijn PC. Ik gebruik hiervoor de software van Magix, 'Music Cleaning Lab 15 de luxe'.

Op zich geen probleem.

Wat ik wel een probleem vind is het volgende.

Er wordt in de bijbehorende handleiding gesproken over Trackmarkers.

Deze Trackmarkers kun je aanbrengen met als gevolg dat je de nummers op de platen ieder afzonderling kan opnemen.

Dit lukt bij mij niet, ondanks dat ik de aanwijzingen opvolg welke staan beschreven in de bijbehorende handleiding.

Het lukt zelfs niet met de grammofoonplaten waarop de pauzes tussen de nummers langer dan 5 seconden zijn.

Kan iemand mij uitleggen wat ik niet goed of verkeerd doe?

 

 

 

 

Reacties

osihans schreef op 31.12.2010 om 10:12 uur

Automatisch trackmarker plaatsen gaat vaak niet omdat er teveel ruis of tikken tussen de nummers te horen zijn.

Dan ga ik naar het begin van nummer, en druk op M en dan staat daar als nog de marker.

Meestal verwijder ik daarna de pauzes tussen de nummers. Bij bewaren als MP3 aanklikken dat je ze als afzonderlijke nummers wilt bewaren.

Als je alle alle gegevens voor het nummer hebt ingebracht, worden deze bij het nummer als MP3 ook bewaard, niet bij bewaren als Wave-bestand.