Grabby Terratec om video's te digitaliseren geeft een bedenkelijk resultaat

yvan-h54 schreef op 15.01.2014 om 12:09 uur

Zaterdag kocht ik een Grabby van Terratec.
In de software op mijn pc vind ik vandaag :
Magix Video Easy Terratec Edition Versie 3.0.1.50
en ook nog
Terratec (USB28xxBGA) Media (5/16/2013 5.2011.823.0)
en nog
Terratec Grabby en Terractec Grabby (64bits) met elk ook het nummer 5.2011.823.0
Er is nergens op de bijgeleverde cd sprake van RUV

Mijn video's zijn op tv van goede kwaliteit.
Ik kan deze digitaliseren via deze Grabby met de aangeboden software.
720:576 - Framerate 25 - 4:3
2 problemen.
1. Tijdens het digitaliseren blijft het kleine schermpje in de Magix tool zwart (geen beeld) of verschijnt enkel een stilstaand beeld van het eerste frame.
Het digitaliseren lukt en kan worden opgeslagen op mijn pc.
Zowel MPEG-2, MPEG-4 als WDM geven ongeveer dezelfde kwaliteit.
2. De kwaliteit van dit opgeslagen project is zeer bedenkelijk.
Weinig vloeiende maar eerder schokken in de beelden of zelfs stilstaande beelden gedurende enkele tienden van seconden. De klank is echter goed maar niet steeds synchroon met het beeld.
Ik heb uw forum voor een groot gedeelte doorgelezen en vind regelmatig dezelfde problemen terug bij andere kopers, doch een oplossing voor dit probleem wordt niet aangeboden.
Zijn er betere drivers of is er betere software die deze problemen kunnen oplossen?
Zo dit niet het geval is kan ik alleen dit product terugbrengen naar de winkel waar ik het gekocht heb en mijn geld terugvragen.
Dit is niet de gewenste kwaliteit.  Op dit moment geef ik dit product een 2 op 10 en is dit product absoluut af te raden om aan te kopen.
Als dit niet op te lossen is geef ik liever enkele honderden Euro's uit om mijn video's professioneel te laten digitaliseren.

Reacties

lucky_me schreef op 15.01.2014 om 12:40 uur

Hallo

Mijn video's heb ik anders gedigitaliseerd. ik liet het signaal vanmijn video door mijn dvd writer gaan en zo kon ik gratis opnemen met een aanvaardbare kwaliteit. misschien is dit ook een oplossing voor u?

mvg

Luc