Grabby, computer vindt de video-recorder niet als bron

c-s schreef op 09.01.2017 om 12:52 uur

Beste heer/mevrouw,

ik heb het Magix Video Deluxe 2015 programma en heb recent een Grabby aangeschaft voor het overzetten van VHS naar mijn pc. ik heb de Driver en software gedownload en geïnstalleerd en de VHS met de grabby aangesloten aan de PC.

Als ik vervolgens Magix Video Easy opstart en een nieuw videoproject aanmaak, kan ik bij de stap IMPORTEREN, bij "video's van analoge bronnen, alleen maar kiezen voor mijn webcam. de GRabby/VSH komt niet als mogelijkheid naar voren. ook bij het opnieuw inschakelen van de VHS, het opnieuw aansluiten van de USB-kabel, enz, werkt het niet.

wat zie ik over het hoofd? wie kan mij helpen? 

Ik gebruik windows 10.

Reacties

mi-bo schreef op 09.01.2017 om 13:42 uur

C-S,

Aangezien het MAGIX video deLuxe wordt gebruikt, start video de luxe 2015 op. ga naar opname een optie net onder het preview scherm, klik hier analoog in, en als de grabby goed is geïnstalleerd kan er worden opgenomen met video de luxe 2015

gr

Michael

c-s schreef op 09.01.2017 om 15:40 uur

Beste Michael,

dit heb ik zojuist geprobeerd.

hier kan ik bij "Videostuurprogramma" alleen kiezen voor de webcam.

bij "audiostuurprogramma" staan "terratec grabby WDM" en " Lijn (2-terratec grabby)" vermeld.

hoe krijg ik de Grabby bij het videostuurprogramma? of is dit niet nodig?

Moeten alle vier de kabeltjes van e grabby aangesloten zijn? rood, wit, geel en zwart? of is rood,wit,geel voldoende?

Alvast dank voor uw hulp

mi-bo schreef op 09.01.2017 om 15:59 uur

C-S,het is normaal dat er 3 aansluitingen zijn, zwart zal vermoedelijk voor S-Vhs zijn, als je de camera of videorecorder af speel krijg je vanzelf in put en moet het zichtbaar zijn

gr

Michael