Grabber defect?

Voormalige gebruiker schreef op 16.05.2017 om 15:30 uur

IK bezit het pakket Red uw video's versie 7 met bijbehorende usb-stick/aansluiting. Ik werk met Windows 10. Het geheel heeft! gewerkt maar sinds april 2017 hebben we problemen: wel geluid maar géén beeld. Van alles - via o.a. Magix - geprobeerd maar geen resultaten. Iemand nog een helder idee? En als de grabber defect is; is deze los te koop? Overigens: een defecte grabber ná circa 1,5 jaar is m.i wel erg snel.

Reacties

fverwaal02 schreef op 16.05.2017 om 16:15 uur

Hallo heb je de laatste update 1703 van Windows geïnstalleerd? Zo ja dan zou het daaraan kunnen liggen. Er zijn meer problemen naar deze update.

Voormalige gebruiker schreef op 16.05.2017 om 21:43 uur

Bedankt voor je reactie. Ik werk met Windows 10 Pro versie 1607 en dat is een teruggezette versie van - waarschijnlijk 1703. Ik ben teruggegaan naar de versie 1607 omdat de laatste update van Windows inderdaad problemen opleverde i.c.m Magix en hoopte daarmee dat de problemen over waren. Niet dus.

njmgroot schreef op 18.01.2018 om 15:05 uur

Ik heb "Red uw video's" geïnstalleerd...nu krijg ik bij het overzetten van de video( via Sony Digital video recorder) naar de computer wel geluid maar geen beeld. Ik heb een EasyFiks Audio/video Tulp aansluitkabel gebruikt (2 stekkers rood en wit) i.p.v. rood/wit/geel. Kan daar het probleem liggen?

mi-bo schreef op 18.01.2018 om 15:09 uur

njmgroot,

Uw suggestie is correct,geel is namelijk voor beeld

Groeten

Michael

 

njmgroot schreef op 18.01.2018 om 15:57 uur

Hallo Michael, bedankt voor je reactie. Net telefonisch contact gehad met de klantenservice. Volgens haar is de aansluiting (2 tulpaansluiting) correct..... Moet ik dus een aansluiting kopen voor rood,wit en geel?

Bise schreef op 18.01.2018 om 16:17 uur

Dat is het beste. Dan kan je geen vergissingen maken met aansluiten. Maar...kleine suggestie wissel de twee rode eens om. Niet geschoten is altijd mis. Wit is altijd voor het geluid!

Bol schreef op 18.01.2018 om 18:55 uur

Hallo njmgroot

Kunt u aangeven over welke type Sony Digital video recorder we het hebben?

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

njmgroot schreef op 19.01.2018 om 12:10 uur

Het is een Sony Digital Handycam Digital8 DCR-TRV210E PAL

mi-bo schreef op 19.01.2018 om 12:29 uur

NJMGroot,

koop bij de handyman een stekker kleur geel speciaal voor video. sluit dit aan op de camera aan de voorzijde ( R ), en de andere stekker op wit & rood en het gaat werken.

Even een kleine aanvulling, met deze camera kunnen geen H18 bandjes afgedraaid worden, omdat dit een andere op damping heeft.

succes

Groeten

Michael

Wijziging i.v.m meer info

Bol schreef op 19.01.2018 om 14:26 uur

Het is een Sony Digital Handycam Digital8 DCR-TRV210E PAL


Hallo NJMgroot,

Allereerst dit, is de MAGIX USB-video-omzetter, die u heeft wel compatible met uw gebruikte Windows versie?

Zie ook nog eens de tutorial: Magix: http://www.magix.com/nl/red-uw-videos/tutorials/#c631254

Als u de handleiding uw Sony Digital Handycam Digital8 DCR-TRV210E PAL niet meer heeft, kan u deze hier vandaan downloaden http://pdf.crse.com/manuals/3865973441.PDF

Er zijn drie mogelijk heden om uw banden over te zetten naar de PC / Laptop

  1. Via een I-Link (firewire). Er moet dan wel een Firewire kaart in de PC aanwezig zijn. Zelf geef ik hier de voorkeur aan. Zie blz. 71 van de handleiding.
  2. Via audio/video aansluitsnoer. Zie blz 69 van de handleiding
  3. Via een S-video Kabel

Op blz. 19 kunt lezen welke bandjes compatible zijn met Sony Digital Handycam Digital8 DCR-TRV210E PAL

Zie ook blz. 83

Succes,

Bol

4x gewijzigd i.v.m. aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 19.01.2018, 14:50, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

njmgroot schreef op 19.01.2018 om 15:17 uur

Super bedankt voor alle tips tot nu toe!! Ik heb nu een goede videostekker gekocht hoop ik met een gele uitgang erbij! Hoop dat dit al voldoende is en anders volg ik de instructies die jullie hebben gegeven. Bedankt groetjes Susan

Bol schreef op 19.01.2018 om 15:22 uur

Hallo Susan,

Heel veel succes met het overzetten van de beelden naar de PC.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 19.01.2018 om 15:57 uur

Hallo Susan,

Nog even dit.

  • Rood is voor het rechter geluidskanaal
  • Wit is voor linker geluidskanaal (vroeger was dit zwart)
  • Geel = Video

Er wordt geen kleuronderscheid meer gemaakt tussen in- en uitgangen, de stekkers aan de beide uiteinden van een kabel hebben steeds dezelfde kleur. De gebruiker moet er dus zelf op letten dat geen verbinding wordt gemaakt met een ingang als een uitgang bedoeld is, of andersom.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

njmgroot schreef op 19.01.2018 om 18:08 uur

Het is helemaal gelukt om de eerste beelden over te zetten naar de PC met de geel/wit/rode videostekker!!! Super blij mee. Was heel blij om de beelden te zien na het aansluiten van de gele stekker!!! Iedereen bedankt voor het meedenken. Groetjes Susan

Bol schreef op 19.01.2018 om 18:20 uur

Hallo Susan,

Eind goed al goed. Heel veel plezier met het overzetten van bandjes naar je PC.

Geniet ervan.

Groet,

Bol

 

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 19.01.2018 om 18:36 uur

Susan,

Fijn te lezen dat de juiste oplossing de gele stekker is.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product

Groeten

Michael

njmgroot schreef op 19.01.2018 om 21:55 uur

Nu ben ik nog op zoek naar een Panasonic Videocamera waarvan ik nog kleine "dikke" videobandjes heb. Heb deze camera helaas niet meer.....Wil ook deze heel graag overzetten.

Bol schreef op 19.01.2018 om 22:15 uur

Hallo Susan,

Kijk eens op Marktplaats.

Let er wel op, dat je de juiste type Panasonic videocamera aanschaft. Voordat je de camera aanschaf, zou je eerst kunnen uitproberen of jouw bandjes daar correct in afspeelt.

Succes met het zoeken

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 19.01.2018, 22:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 19.01.2018 om 22:39 uur

Susan,

Uw oproep gaat over C/VHS bandjes, als U een VHS videorecorder heeft, dan is er van HAMA Video een adapter te koop.

Groeten

Michael

njmgroot schreef op 20.01.2018 om 07:04 uur

Hallo Michael. Dus als ik een adapter heb en een VHS videorecorder kan ik dan met de Scart S-video cinch koppeling (die bij Red uw video zit) de bandjes overzetten naar de PC? Bedankt en groeten Susan

mi-bo schreef op 20.01.2018 om 09:28 uur

Susan,

Uw vraag gelezen.

Er zijn wel 2 verschillen,

in het verleden waren er 4 soorten VHS banden, VHS & S-VHS, C/VHS & C/S-VHS.

Als er gesproken wordt over een VHS recorder kunnen geen S-VHS banden afgedraaid worden wel met een S-VHS

Met een S-VHS recorder kunnen wel S-VHS & VHS banden af gedraaid worden.

Groeten

Michael

Bol schreef op 20.01.2018 om 10:58 uur

Hallo Susan,

Uw vraagstelling is: "Nu ben ik nog op zoek naar een Panasonic Videocamera waarvan ik nog kleine "dikke" videobandjes heb. Heb deze camera helaas niet meer.....Wil ook deze heel graag overzetten".

In de loop der jaren zijn er verschillende types Panasonic Videocamera's op de markt gekomen, waarin verschillende soorten bandjes worden / werden gebruikt. Vandaar mijn antwoord, kijk eens op Marktplaats.

Als het VHS-C bandjes zijn, daar is een adapter voor te koop, die dan op een VHS videorecorder afgespeeld kan worden. zie afbeeldingen

Zie ook

Zelf heb ik geen ervaring, hoe u deze VHS-C bandjes over kan zetten naar uw PC. Er zullen zeker meerdere forumleden zijn, die u dat kan uitleggen.

Succes met zoeken naar de juiste oplossing

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 20.01.2018, 11:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 20.01.2018 om 11:56 uur

Susan,

Goed te lezen dat alles werkt. Zelf heb ik nog precies zo,n Sony 210e. En heb al vele kennissen kunnen helpen met digitaliseren. Het enige minpuntje is weleens dat video8 of Hi 8 bandjes die met een andere camera zijn opgenomen storende beelden geeft bij digitaliseren. Deze camera neemt prima digitaal op standaard Hi 8 bandjes. Alleen op een 90 minuten band wordt maar 60 minuten opgenomen. Met de scartkabel geleverd bij RUV gaat het bijna zelfde. Let wel op de in-out van de schakelaar en dan van videorecorder via de omzetter naar de PC.

Bise

 

 

njmgroot schreef op 20.01.2018 om 22:44 uur

Bedankt voor de reacties! Ik ben super blij dat het in een keer lukte om de bandjes over te brengen naar de pc. Wat de beeldkwaliteit betreft...ik had VHS-C bandjes opgenomen op een VHS videoband. Ja die moet ik nu overzetten...dus de kwaliteit is wat minder. Maar ik ben al blij met het beeldmateriaal wat ik nu heb. Super leuk om de filmpjes weer na zoveel jaar (28) te zien.....