GoPro Max 360 video's verwerken

Heimen-Huisman schreef op 10.08.2020 om 12:46 uur

Magix Video Premium de Luxe Vesrie 19.0.2.58
Windows 10 versie 1903 build 18362.959
Hardware
Processor Intel Core i7 3GHz
Intern werkgeheugen (RAM) 32 GB
Totale opslagcapaciteit 3 TB
Videokaart chipset NVIDIA GeForce RTX 2060

Vraag over verwerken van 360 Video's gemaakt met GoPro Max
Met de GoPro Max Exporter kunnen .360 bestanden geconverteerd worden naar een .mov in 5.6K maar zijn dan door een foutmelding niet te verwerken. MXMPEG2 Error 0110: no media decoder found.
Als wordt geconverteerd naar 4K en mp4 is de kwaliteit erg slecht
Hoe kan het beste een GoPro Max 360 video verwerken in Video de Luxe?

Reacties

Bol schreef op 11.08.2020 om 13:22 uur

Hallo Heimen,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Allereerst wil ik u bedanken voor het vertrouwen, dat u in mij stelt.

Ik heb uw filmbestandje ontvangen en gedownload en in met het programma GoPro.Player geëxporteerd als een HEVC bestand.

Echter, als ik het geëxporteerde HEVC bestand op de tijdlijn van VDL 2020 plaatst, dan krijg ik net als u ook de foutmelding: MXMPEG2 Error 0110: no media decoder found.

Conclusie: VDL 2020 kan niet overweg met het HEVC bestand, omdat hiervoor de benodigde HEVC codec ontbreekt voor het importeren van dit bestand.

U moet deze HEVC import codec niet verwarren met de HEVC export codec, want de export codec kunt u aanschaffen voor € 4,99

Wanneer u het als een H.264 bestand exporteert, dan kunt u dit bestand op de tijdlijn van VDL 2020 plaatsen en bewerken.

Zie ook even mijn persoonlijk bericht aan u.

Mocht u nog vragen hebben, dan verneem ik het wel van u.

Met vriendelijk groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 13.09.2020 om 09:27 uur

Hallo helpt het ook als u buiten Magix met een software conversie programma het .mov (Imac bestand) converteert naar .mxf bestand en dat bestand importeert in Magix
Mvg Kees

MagixMike schreef op 12.11.2021 om 18:15 uur

Ik heb ook een GoPro Max en Magix VDL Plus 2020. Magix kan niet direct .360 files inlezen terwijl dat in de help file wel gesuggereerd wordt. Hoe kan ik GoPro Max files direct in mijn Magix software op de tijdlijn zetten?
Btw, ik heb ook GoPro Player geïnstalleerd. Maar mijn GoPro films lopen daarin vast terwijl ik een snelle pc heb.