Geo positie en GPS track weergeven

Fred-Hermsen schreef op 13.04.2020 om 10:09 uur

Goedendag,

Tot nu toe gebruik ik Sony PMB om de foto's organiseren. Hier is de functie komen te vervallen om de geo positie van de foto op de kaart weer te geven. Evenals de afgelegde GPS track.

In de testversie van Magix Photo Manager Deluxe (Windows 10) zie ik wel een mogelijkheid om de GPS positie per foto weer te geven maar niet alle foto op de kaart te zien en eventueel te selecteren. Is deze functie wel ergens aanwezig?

Met vriendelijke groet,

Fred Hermsen

Reacties

Bol schreef op 13.04.2020 om 15:02 uur

Hallo Fred,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

U hebt de testversie gedownload en geïnstalleerd. In een testversie is (nog) niet alles geactiveerd, dit zal ook het geval zijn met de GPS functie. maar volgens mij zit het er wel in. zie:

Volgens mij kunt u MAGIX Photo Manager Deluxe (volledig pakket) 14 dagen uitproberen. Als blijkt dat de GPS functie niet aan u verwachtingen voldoet, kunt u het pakket binnen 14 dagen zonder opgaaf van rede herroepen.

Dit staat dan in uw aankoopmail.

zie: https://www.magix.com/fileadmin/user_upload/Misc/PDF/nl/magix_verklaring-omtrent-herroeping.pdf

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.04.2020, 15:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Fred-Hermsen schreef op 14.04.2020 om 17:52 uur

Hallo Rob,

Dat is correct, ook in de testversie. Het gaat er mij om dat je een aantal foto's met de gevolgde track van bijvoorbeeld een dagetappe op de kaart kan zien zoals dat in Sony Play Memories Home (zoals dat overigens nu heet) het geval was. Aangezien Google Maps dit niet gratis meer wilde ondersteunen heeft Sony het programma verwijderd en geen alternatief geboden.

Dank voor het meedenken,

 

Met vriendelijke groet,

Fred

Bol schreef op 14.04.2020 om 17:59 uur

Hallo Fred,

Zelf heb ik Magix Photo Manager Deluxe (nog) niet in mijn bezit. Het kan natuurlijk zijn, dat Magix Photo Manager Deluxe ook niet meer met Google maps samenwerkt. U zou dit eens kunnen voorleggen aan Magix Support. https://support2.magix.com/customer/nl

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Fred-Hermsen schreef op 14.04.2020 om 18:08 uur

Hallo Rob,

Graag, de functionaliteit was voor foto's met gps informatie geweldig van Sony Play Memories Home. Magix Photo Manager Deluxe geeft wel de plaatsinformatie maar dan per foto op de Google kaart. Dat is niet wat ik zoek dus dat programma van Magix heeft voor mij geen meerwaarde.

 

Dank voor je reactie,

 

Met vriendelijke groet,

Fred

Bol schreef op 14.04.2020 om 19:17 uur

Hallo Fred,

Het is jammer, dat Photo Manager Deluxe voor u niet het juiste programma is. Succes naar zoeken van het juiste programma. Misschien een knipoog naar Magix om deze functie alsnog toe te voegen aan hun programma.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-