Gemonteerde DVD's via MVPX15 omzetten naar bestand op harde schijf.

Trast6 schreef op 11.03.2024 om 16:28 uur

1) Graag had ik gemonteerde video's van oude vakanties die ik indertijd op DVD's heb gebrand (vob bestand) met behulp van MVPX15 omgezet op een harde schijf. Dit om mooie herinneringen te bewaren. Als ik zo een DVD in de computer plaats dan kan ik de ganse film bekijken in de bronmonitor, maar ik kan maar ongeveer 16 minuten film inladen. De rest lukt me niet.

Ik werk met Windows 11 en MVPX15 werkt perfect hierop.

2) Kan ik met magix music maker achtergrondmuziek maken zonder iets van muziekkennis te hebben?

Hartelijk dank

Reacties

Bol schreef op 12.03.2024 om 11:24 uur

@Trast6

Hallo Marc,

Antwoord op uw vraag -1-


Als u bedoelt, dat u een dvd weer als een mp4 bestand wilt opslaan, dan is dat mogelijk.

  • start Pro X15 op
  • leg de DVD in de disklade
  • er wordt automatisch overgeschakeld naar uw diskstation
  • u ziet in de mediapool de gemaakte film(s) staan.
  • sleep deze film(s) naar de tijdlijn en volg de instructies op
  • de film wordt eerst op uw harde schijf opgeslagen in de door uw aangemaakte map
  • u kunt deze dan exporteren als MP4 bestand en opslaan

 Antwoord op uw vraag -2-

.....Kan ik met Magix Music maker achtergrondmuziek maken zonder iets van muziekkennis te hebben....?

Ja, dit is mogelijk. Zie afbeelding

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.03.2024 om 11:46 uur

@Trast6

Hallo Marco,

U kunt uw eerdere Dvd's ook veiligstellen door met bv. AnyBurn (freeware) er een ISO bestand van te maken.

Dit doet u zo:

  • start AnyBurn op
  • klik op: Image van schijf maken
  • Dit ISO bestand is dan afspeelbaar in b.v. VLC media player

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Trast6 schreef op 12.03.2024 om 20:27 uur

Goede avond iedereen,

mijn probleem is nogmaals opgelost door onze moderator waarvoor heel veel dank.

Ik probeerde de dvd in te laden op de plaats waar ik mijn camera inlaad namelijk de opnamefunctie. Dat lukt dus maar gedeeltelijk.

Wat magix music betreft dit wil ik gaan uitproberen.

Beste Rob nogmaals hartelijke dank voor U snelle oplossing.

Vriendelijke groeten aan iedereen van dit forum.

Marc

 

Bol schreef op 12.03.2024 om 23:29 uur

@Trast6

Hallo Marc,

Het doet mij deugd, dat uw probleem is opgelost.

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling

Met vriendelijk groeten,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-