geluid synchroniseert niet gelijk met wmv filmpje na branden Fotostory De Luxe 2014

Jose52 schreef op 09.02.2015 om 13:47 uur

Hallo,

Ik brand altijd DVD's van de kleinkinderen  met foto's en filmpjes van het fototoestel in Fotostory De Luxe 2014.

Dat werkt altijd perfect, maar nu heb ik een filmpje in moeten korten in Windows Live Movie Maker en die zet het filmpje om naar een WMV bestandje. Normaal heb ik altijd een MPG bestand. 

Nu heb ik het gebrand en op TV afgekeken, maar nu blijkt dat het gelijd bij de WMV filmpje niet gelijk staat met het praten.  Wat kan ik hier aan doen omdat toch goed te krijgen.

Ik dacht dat je in Fotostory de Luxe geen optie had om je filmpje in te korten, want dat zou natuurlijk makkelijker zijn.

bedankt. Jo

Reacties

mi-bo schreef op 09.02.2015 om 14:00 uur

beste Jose,
U kunt in fotoStory 2014 de Luxe  film en foto bewerken, waarom heeft u het eerst opgeslagen in Windows Live Movie Maker, in Foto story De Luxe 2014 kunt U het direct doen, misschien zit daar het probleem
succes met het mooi MAGIX product
Michael

Jose52 schreef op 09.02.2015 om 15:16 uur

Beste Michael

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had al zitten zoeken in Foto Story, maar kon het niet vinden. Ook in het boek zag ik het niet staan. Vandaar dat ik het in Windows Live Movie Maker gedaan had. Ik heb nu net weer gekeken, maar waar vind ik dan die optie om het filmpje in te korten.

Bedankt.

Voormalige gebruiker schreef op 09.02.2015 om 15:40 uur

Beste Jose,

Michael heeft al gezegd dat het filmfragment ingekort kan worden.

1. Schakel over van storboardmodus over naar de tijdllijnmodus.

2. Zet afspeelmarker op de plaats waar je deze wilt laten beeindigen

3. Klik op het scheermesje.

Succes,

Rob

Jose52 schreef op 09.02.2015 om 16:42 uur

Hallo Rob en Michael

Allebei hartstikke bedankt. Ik heb even een testje gebrand en nu doet hij het perfect. Super!!

Heb ik nog even één vraagje. Kan je in fotostory ook dat filmpje inkorten en hem dan weer gewoon opslaan als mpg. Nu maakt hij er een project van en kan je niet het filmpje apart opslaan.

Jose

Voormalige gebruiker schreef op 09.02.2015 om 23:15 uur

Beste Jose,

In fotostory kan je een ingekorte film óó'k exporteren. Je heb de keuze uit twee mogelijkheden.

1. bestand / exporteren / maak je keuze

2. Exporteren / op de computer opslaan / maak je keuze.

zie afbeelding.

Succes,

Rob

Jose52 schreef op 10.02.2015 om 12:08 uur

Beste Rob

Bedankt voor je antwoord op het exporteren van een los filmpje.

Nu had ik gisteravond laat nog mijn complete dvd filmpje gebrand met foto's en meerdere filmpjes erin, o.a. de ingekorte versie die ik rechtstreeks in Foto story had ingekort.
Wat nu heel raar is, toen ik alleen het filmpje gebrand had deed hij het perfect.
Maar nu staat hij zoals altijd tussen de foto's en andere filmpjes in en nu synchroniseerd het geluid weer niet goed na het branden. De ander filmpjes zijn allemaal goed, behalve die ingekorte.

als ik het MP4 bestandje met foto's en filmpjes laadt in Foto Story dan doet hij het wel goed, maar zodra hij gebrand is gaat het mis. Heeft dat met een instelling van het branden te maken. 

Jose