geluid-object verdwenen

peterwheemskerk schreef op 11.01.2014 om 15:31 uur

Bij het laden van filmfragmenten was ik gewens het achtergrondgeluid weg te drukken om er muziek onder te kunnen zetten. Sinds een tijdje krijg ik evenwel na importeren van films het bericht: op huidige positie is geen audio-object aanzwezig. Dat is lastig voor de delen waar wel het geluid moet blijven bestaan onder de film. Wat doe ik verkeerd?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 11.01.2014 om 16:39 uur

Beste,

Welke versie Magix gebruikt u? Als u VDL2014 bedoelt, selecteer het filmfragment en druk op de sneltoets Ctrl-H  nu staat het beeld op  spoor 1  en het geluid op spoor 2.

U kunt dit ook instellen door op de sneltoets "Y" te drukken en naar het tabblad video/audio te gaan en daar het vinkje weg te halen bij video/audio op een spoor. (zie foto)

Succes,

Rob

peterwheemskerk schreef op 11.01.2014 om 17:00 uur

 

Dank voor de hulp

Helaas lukt het nog niet het geluid weer terug te krijgen met die toetsen. Ik werk met VideoDeLuxe 2013 Plus.

Na import van het filmfragment staat er helemaal geen geluid meer op, zodat dit ook niet over twee sporen te verdelen is. 

Peter

Voormalige gebruiker schreef op 11.01.2014 om 22:55 uur

Hallo Peter,

In VDL2013 moet geluid uit video's extraheren aan gevinkt staan. Druk op de sneltoets "Y". Ga naar het tabblad video/audio. zie foto

Selecteer het filmfragment en druk op de sneltoets Ctrl-H  nu staat het beeld op  spoor 1  en het geluid op spoor 2.

succes

Rob

peterwheemskerk schreef op 13.01.2014 om 11:56 uur

Ook dit advies levert nog geen geluid op, helaas. Na aanvinken van het abstraheren krijg ik nog steeds de melding: geen geluid op dit object aanwezig.  In een eerdere montage-actie een maand geleden  stond het geluid er nog wel op. 

Nog een suggestie? 

 

dank

peter

Voormalige gebruiker schreef op 13.01.2014 om 13:04 uur

Hallo Peter,

Ik heb e.a. uitgeprobeerd. Ik heb een filmfragment zonder dat geluid stond aangevinkt op de tijdlijn gezet in de arranger. Heb deze opgeslagen als test. Daarna het ik het geluid aangevinkt en mijn test project ingeladen. Inderdaad het geluid is weg  Deze kunt u terugzetten door:

1. selecteer een filmfragment of selecteer alle fragmenten (sneltoets Ctrl-A) .

2. klik op rechtermuisknop

3. kies uit de pop-up "audio en golfvorm weergave"

4. kies audio-object terugzetten

succes

Rob