Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 23.12.2012 om 16:15 uur

Beste Foppe,

Wat je zou kunnen uitproberen om de extentie "VOB" te wijzigen in "MPEG" en dan het bestand opnieuw te importeren in Magix easy video.

Succes,

Rob

RiViS schreef op 23.12.2012 om 16:35 uur

Hallo Foppe,

Hopelijk heeft het antwoord van Rob je geholpen.

Het zal waarschijnlijk niet je bedoeling zijn geweest, maar in een forum wordt het gebruik van hoofdletters gezien als SCHREEUWEN. Dat is hier niet nodig, we lezen je vragen toch wel.

groet,

Rijk

foppegroen schreef op 23.12.2012 om 17:46 uur

Beste Rob,

Hoe verander ik dit, in mijn programma van easy video in mpeg ??

waar,kan ik dit omzetten ?

gr foppe

Voormalige gebruiker schreef op 23.12.2012 om 18:54 uur

Hallo  Foppe,

1. Leg je DVD in de laden. Hou de Shift toets ingedruk, zodat de DVD niet automatisch afspeelt.

2. Open de DVD  met de windows verkenner. Open de map video_TS.

3. Sorteer op type.

4. kopieer alle VOB bestanden naar je harde schijf.

5. de VOB extentie wijzigen in MPEG extentie.

6. deze mpeg bestanden kan je net als dat je gewend bent inlezen in magix easy video

Je kunt natuurlijk ook eerst een proef kunnen doen met één VOB bestand (kies een groot bestand)

succes.

Rob

foppegroen schreef op 23.12.2012 om 19:11 uur

Hallo Rob,

Alle bestanden  (vob)heb ik al op mijn harde schijf vd pc staan tussen mijn documenten.

echter nogmaals, hoe verander ik dit in mpeg?

en waar doe ik dit,kan dit bij openen van easy video magix

Voormalige gebruiker schreef op 24.12.2012 om 12:10 uur

Hallo Foppe,

Ik heb e.a uitgeprobeerd. Bij mij loopt het geluid na het importeren synchroon met het beeld.

Het is zeer moeilijk en intensief om je alles via dit forum uit te leggen hoe e.a. werkt. Mijn advies is, om in je directe omgeving iemand te zoeken die je wat meer kan vertellen hoe windows en het magix programma werkt. Bekijk het filmpje eens onder de hulp functie.

Ik wens je veel succes,

Rob 

lucky_me schreef op 25.12.2012 om 00:39 uur

Hallo Rob,

Alle bestanden  (vob)heb ik al op mijn harde schijf vd pc staan tussen mijn documenten.

echter nogmaals, hoe verander ik dit in mpeg?

en waar doe ik dit,kan dit bij openen van easy video magix

Dag Foppe

Om van vob naar mpeg te gaan is niet zo moeilijk. In de verkenner gewoon de extensie vob wissen en in plaats daarvan mpeg typen. De waarschuwing die volgt over het niet meer bruikbaar zijn van bestanden mag je negeren.

dus mijn_naam.vob verander je in mijn_naam.mpeg.

meer uitleg vind je op https://support2.magix.com/customer/nl/node/430

mvg

Luc