Geluid geen beeld

Yves-Renneboogh schreef op 07.08.2020 om 08:49 uur

Hallo iedereen

Deze week heb ik via de site van Magix de zwarte MAGIX USB-video-omzetter aangekocht. Op de computer gebruik ik Win 8.1 + RUV 7.0.

Ik heb alle drivers geinstalleerd en de MAGIX USB-video-omzetter wordt teruggevonden in het programma RUV. Maar ik krijg enkel geluid te horen en zie enkel een blauw scherm. De video-recorder is aan de PC verbonden via de scart en composite stekkers. Ik heb ook de scartkabel en scartingang op de videorecorder gecontroleerd op gebreken maar er is niet te vinden.

Ik zou enkele VHS-C cassettes (PAL Secam) willen digitaliseren.

Op welke manier kan ik dit oplossen?

Reacties

mi-bo schreef op 07.08.2020 om 10:12 uur

@Yves-Renneboogh

Beste Yves.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

De scartkabel heeft deze gedeeltelijk pinnetjes of helemaal vol.

Gedeeltelijk is alleen audio helemaal vol is beeld en audio.

M.vr. gr

Michael

Forum Moderator

Yves-Renneboogh schreef op 07.08.2020 om 10:12 uur

Ik tel 20 pinnetjes in de scart aansluiting

mi-bo schreef op 07.08.2020 om 10:38 uur

@Yves-Renneboogh

Beste Yves.

Dat is dan compleet.

U heeft 2 uitgangen op de analoge videorecorder de bovenste is de juiste

Dan een vraag U heeft Windows 8.1 en RUV 7.0 dit is een complete combinatie, mijn vraag waarom heeft U een nieuwe USB omzetter gekocht deze is namelijk 64 Bits.

Uw Pc/laptop gezien U nog met Windows 8.1 werkt is deze machine 32 bits of 64 bits.

Deze combinatie kan Uw probleem zijn.

M.vr. gr

Michael

Yves-Renneboogh schreef op 07.08.2020 om 10:52 uur

Mijn Win 8.1 is x64

mi-bo schreef op 07.08.2020 om 11:22 uur

@Yves-Renneboogh

Beste Yvis.

Als MAGIX Freak wil ik U graag helpen om Uw probleem op te lossen, maar ik kan weinig met z'n kort antwoord.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Forum Moderator

Yves-Renneboogh schreef op 07.08.2020 om 11:38 uur

Ik had vroeger zo'n rode USB-converter, ik gebruikte deze samen met RUV 7.0 maar ik ben deze USB-converter kwijt geraakt. Dus ik heb een nieuwe besteld. Ik heb heel dit forum en via Google mogelijke oplossing gezocht maar tot nu toe blijft het probleem, ik krijg enkel geluid en geen beeld.

Ik heb ook de scart-aansluiting in de bovenste ingang van de videorecorder gestoken. Ook alle instellingen zijn nagekeken...

mi-bo schreef op 07.08.2020 om 11:57 uur

@Yves-Renneboogh

Beste Yves.

Dit geeft iets meer duidelijkheid RUV.7.0 met de nieuw gekochte usb omzetter werken niet met elkaar.

Schrijf een nette brief naar shop@magix.net met Uw probleem in het verleden RUV 7.0 gekocht usb omzetter kwijtgeraakt nu een nieuwe usb omzetter gekocht (geef daarbij copy aankoop bon) vertel dat U niet verder kunt,en of MAGIX een oplossing voor U heeft. (Nodig om enkele VHS-C cassettes (dierbare beelden)te digitaliseren

Uit coulance weet ik dat er iets te regelen is.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

Yves-Renneboogh schreef op 07.08.2020 om 12:08 uur

Ah ok, dus het probleem zou kunnen zijn tussen het verouderde programma en de nieuwe USB-converter? Dus ik zou eigenlijk een nieuwe versie van RUV nodig hebben of een oudere USB-converter? Ik zal alleszins contact opnemen met Magix.

mi-bo schreef op 07.08.2020 om 12:38 uur

​​​​​​@Yves-Renneboogh

Beste Yves.

Ja, dat is het probleem RUV 7.0 is X32 zover mijn kennis gaat en de USB omzetter die U heeft gekocht is x64

Oude Usb omzetter zou een mogelijkheid kunnen zijn (als MAGIX die heeft.)

En anders even afwachten wat MAGIX als voorstel doet gezien U de usb omzetter pas bij hun heeft gekocht.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael