Geluid en beeld ongelijk

Johan-Rademaker schreef op 28.09.2020 om 16:32 uur

Ik heb een aantal gopro fragmenten ingeladen in VDL.

Bij de eerste fragmenten wil ik het originele geluid van het fragment aan laten, in het vervolg van de film heb ik een deuntje toegevoegd. Dat gaat allemaal goed.

Alleen als ik de film exporteer als mp4 en de film bekijk, gaat het geluid niet gelijk met het beeld.

Ik heb verder geen instellingen oid aangepast bij importeren/exporteren.

Weet iemand raad?

Reacties

Bol schreef op 28.09.2020 om 17:55 uur

Hallo Johan,

Wat je zou kunnen proberen is om de frametable opnieuw te laten opmaken. Er zijn twee manieren om dit te doen:

  • activeer het beeldmateriaal en klik op de rechtermuisknop en kies uit de Pop-Up "Frametable (nieuw) aanmaken"

​​​​​​​Of

  • ga naar de programma-instellingen (sneltoets "Y") en klik op tablad Video/audio en zet een vinkje bij: Frametable bij import automatisch aanmaken

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Johan-Rademaker schreef op 29.09.2020 om 06:21 uur

Hoi Bob,

 

Zie printscreen -> gek genoeg heb ik de eerste optie niet:

 

 

bij optie 2: moeten de video's dan opnieuw geimporteerd worden?

Ik had de film ook geexporteerd als WMW, en bij die versie is het geluid wel gelijk aan het beeld.

Bol schreef op 29.09.2020 om 07:13 uur

Hallo Johan,

Ik zie het al, u zet de muiscursor op het geluidspoor, maar u moet met de muiscursor op het beeldspoor zetten en dan op de rechtermuisknop klikken.

Op uw vraag: "moeten de video's dan opnieuw geimporteerd worden" is het antwoord "Ja". 

Waarom het bij het exporteren als WMV bestand het geluid wel synchroon loopt, daar heb ik geen directe verklaring voor.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.09.2020, 07:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Johan-Rademaker schreef op 29.09.2020 om 07:47 uur

Top, dank je wel!

(erg zoeken als zo'n uitgebreid pakket nieuw voor je is.)

Kees-Haremaker schreef op 29.09.2020 om 14:01 uur

Hallo Johan, misschien een tip, kijk even met je muis op het audio gedeelte en klik met linker muis (sneltoets CTRL+E) of het audio op CD kwaliteit 44100Hz staat of op 48000 Hz dat maakt wel een verschil.
Het behoeft niet gewijzigd te worden maar je moet bij het exporteren wel even kijken of dat daar op de zelfde waarde staat
Zie plaatjes


Instellingen bij export (CTRL+ALT+G)

Mvg Kees

Han-Veenstra schreef op 30.11.2020 om 17:50 uur

Dag Kees, dank voor je reactie. Die had ik al voorbij zien komen en dat helpt niet. Toch dank hoor!

Han-Veenstra schreef op 30.11.2020 om 17:53 uur

UPDATE Intussen wat andere MP4 bestanden in het project geplaatst. Deze werken prima. Het lijkt er dus op, dat Video DeLuxe niet kan omgaan met de soort MP4 die door het programma Zoom (video meeting) wordt gegenereerd. Ik denk dat ik een nieuw item maak met in de kop dit gegeven.

Dank voor ieders inbreng, en als iemand de oplossing heeft: ik houdt me zeer aanbevolen

 

Huub-Bogaers schreef op 08.03.2023 om 20:06 uur

Heb eigenlijk geen problemen gehad maar sinds een laatste Update van windows 10 de zelfde als hierboven vermeld staan, heb geprobeerd om met de slow motion schuif, separaat het BEELD aan te passen (is niet te doen).heb wel het idee dat het beeld in de monitor sneller loopt als voorheen?

woensdag 8 mrt. 2023 ! 2023 ! 2023 ! ! !

 

Huub-Bogaers schreef op 08.03.2023 om 20:18 uur

Ben nog iets vergeten zou het aan de "Magix Codec Mpeg 4 ACTIEVERING 2021 (BETAALD)" kunnen

liggen dat je die naar bepaalde tijd opnieuw moet kopen (misschien 2 jaarlijks ?)

Groetjes Huub

Bol schreef op 08.03.2023 om 20:44 uur

@Huub-Bogaers

Hallo Huub,

Zet VDL2023 eens terug op de standaardwaarden. Ga hiervoor naar: Bestand/Instellingen/Programma instellingen terugzetten....

...Ben nog iets vergeten zou het aan de "Magix Codec Mpeg 4" kunnen liggen.... 

Magix Codec Mpeg 4 (Mainconcept) is niet meer aanwezig en te installeren in VDL2023.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Huub-Bogaers schreef op 09.03.2023 om 11:18 uur

Hallo (johan ?) Bol

Heb gedaan wat jij zij, en warempel alles werkt weer perfect,

Oorzaak "misschien" mijn film instelling (nieuwe kamera 4K) had ik op 30 frames gezet nu staat die weer op 25 frames in VDL Premium 2023 en alles verloopt vlekkeloos.

Bedankt voor je tip en snelle reactie groetjes Huub

Huub-Bogaers schreef op 09.03.2023 om 11:20 uur

Sorry het is Rob zie ik nu haha.

Bol schreef op 09.03.2023 om 11:54 uur

@Huub-Bogaers

Hallo Huub,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Volgens kunt u gewoon filmfragmenten gefilmd als 25/50 of 30/60 frames zonder problemen op de tijdlijn van VDL2023 zetten, bewerken en exporteren. U zou dit zelf kunnen uittesten met uw filmfragmenten (4K - 30 frames).

Met vriendelijk groet.

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Huub-Bogaers schreef op 10.03.2023 om 11:15 uur

Bedankt voor de tip, maar nu eerst mijn onderhande zijnde project "Carnaval 2023" afmaken,

Groetjes