geluid en beeld niet synchroon in Video de Luxe 17

skabout schreef op 23.04.2015 om 23:04 uur

Hallo,

ik ben een filmpje aan het maken op Magix Video de Luxe 17 met allemaal kleine MP4 filmpjes (14 stuks) en nadat ik deze  erin heb gezet, blijken er in 3 filmpjes de tekst niet meer synchroon te lopen met het beeld.

Dus je hoort de tekst en even later zie je lippen bewegen.

\Wat kan ik daar aan doen? De rest van de 11 filmpjes doen het wel goed.

Heb al via bestand instellingen terug gezet naar standaard waarde en dat helpt dus niets.

Wuie heeft hier een oplossing voor (graag in simpele taal, ik lees op deze site over VDL, geen idee wat dat is).

Ik ben maar een leek en niet echt technisch aangelegd.

Werk dacht  in Windows7

Vast bedankt Saskia

Reacties

RiViS schreef op 24.04.2015 om 09:57 uur

Hallo Saskia,

VdL betekent: Video deLuxe.

De asynchroniteit van beeld en geluid kun je in VdL17als volgt corrigeren:

- Rechtsklik (dus met rechter muisknop) op het stukje film.

- Klik (nu met de linker knop) op "Audio-Video offset instellen".

- In het volgende schermpje kun je het geluid verschuiven door op een van de 4 bovenste knoppen te klikken. De pijltjes geven de richting aan en het kan in stappen van 1 frame of 5 frames (een seconde film bevat meestal 25 frames) Even wat uitproberen.

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 24.04.2015 om 13:31 uur

Hallo Saskia,

een aanvulling op correct antwoord van Rijk, 

Er wordt geschreven over vdl 17 en dit programma kan geen mp4 projecten aan, wel de Prem versie,

Ik schrijf dit omdat er bij branden of opslaan op een usb schijf problemen gaan optreden, vdl 2015 kan dit wel aan en werkt perfect onder WIndows 7 

succes

Michael

skabout schreef op 24.04.2015 om 19:50 uur

Hallo Rijk,\