geluid en beeld niet synchroon in Video de Luxe 17

skabout schreef op 23.04.2015 om 23:04 uur

Hallo,

ik ben een filmpje aan het maken op Magix Video de Luxe 17 met allemaal kleine MP4 filmpjes (14 stuks) en nadat ik deze  erin heb gezet, blijken er in 3 filmpjes de tekst niet meer synchroon te lopen met het beeld.

Dus je hoort de tekst en even later zie je lippen bewegen.

\Wat kan ik daar aan doen? De rest van de 11 filmpjes doen het wel goed.

Heb al via bestand instellingen terug gezet naar standaard waarde en dat helpt dus niets.

Wuie heeft hier een oplossing voor (graag in simpele taal, ik lees op deze site over VDL, geen idee wat dat is).

Ik ben maar een leek en niet echt technisch aangelegd.

Werk dacht  in Windows7

Vast bedankt Saskia

Reacties

RiViS schreef op 24.04.2015 om 09:57 uur

Hallo Saskia,

VdL betekent: Video deLuxe.

De asynchroniteit van beeld en geluid kun je in VdL17als volgt corrigeren:

- Rechtsklik (dus met rechter muisknop) op het stukje film.

- Klik (nu met de linker knop) op "Audio-Video offset instellen".

- In het volgende schermpje kun je het geluid verschuiven door op een van de 4 bovenste knoppen te klikken. De pijltjes geven de richting aan en het kan in stappen van 1 frame of 5 frames (een seconde film bevat meestal 25 frames) Even wat uitproberen.

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 24.04.2015 om 13:31 uur

Hallo Saskia,

een aanvulling op correct antwoord van Rijk, 

Er wordt geschreven over vdl 17 en dit programma kan geen mp4 projecten aan, wel de Prem versie,

Ik schrijf dit omdat er bij branden of opslaan op een usb schijf problemen gaan optreden, vdl 2015 kan dit wel aan en werkt perfect onder WIndows 7 

succes

Michael

skabout schreef op 24.04.2015 om 19:50 uur

Hallo Rijk,\

bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb het uitgeprobeerd en na veel vijfen en zessen had ik het begin van het filmpje beeld en geluid synchroon. Maar na de 1e paar woorden liep het niet meer synchroon. Dus hoe kan dat. Neem aan als het negin synchroon loopt de rest ook synchroon moet lopen.

En Michael, 

jij ook bedankt, maar ik zet vaker MP4 films in VDL17, alleen is dat film met achtergrondgeluid, dus weet niet of het wel of niet synchroon loopt, maar heb geen problemen met opslaan. En hoe kan het dat de andere MP4 films wel synchrooin lopen en ik deze ook als MPEG4 kan opslaan?

skabout schreef op 28.10.2015 om 12:01 uur

Hoi Michael en Rijk,

ik heb een veel simpeler oplossing gevonden.

Als film niet synchroon loopt, deze openen met Movie Maker en weer opslaan.

Dan loopt hij wel synchroon in Magix.

mi-bo schreef op 28.10.2015 om 12:09 uur

Hallo Saskia,

fijn dat het is opgelost en dat het op het forum is gezet,

veel succes met je hobby

gr

Michael

skabout schreef op 17.07.2018 om 20:14 uur

Hallo Michael of Rijk, ik heb 2 problemen. ik  kan ineens niet meer Magix openen omdat ik geen administrator meer zou zijn.
(ben de enige die dit programma gebruikt). Mijn dochter heeft uitgevogeld als ik
op  computer het  in balkje van zoekteken   Magix intik en dan met rechtermuis
Magix Video de Luxe 17 aanklik,  ik aan kan klikken "als administrator uitvoeren",
ik Magix wel kan openen. Erg lastig, krijg ook bij een opgeslagen project allerlei
popups dat dat niet kan laden en uiteindelijk laad hij dit wel. Allemaal heel
omslachtig, waar ik graag vanaf wil komen.
Ook kan ik sommige filmpjes wel en sommige niet invoeren, terwijl die met zelfde
camera zijn gemaakt. Ben er wel achter dat de " goede" filmpjes een MOV-bestand zijn en dat de 2 filmpjes, waarvan ik alleen geluid hoor en geen beeld zie VLC media payer bestanden zijn (staat zo'n oranje pilonnetje bij). Als ik deze wil invoeren krijg ik te zien:
om de funcie "MPEG-4 Basic"
te kunnen gebruiken moet deze eerst eenmalig  worden geactiveerd.  Ik probeer dit
dus online, maar dat mislukt. Er staat: wanneer u programma als beperkte gebruiker
uitvoert, herhaal dan de activering met administrator-rechten.Kon ineens Heb verschillende filmpjes in Magix Video de Luxe 17 gezet, komen allemaal van dezelfde camera en er zijn er 2 bij die alleen geluid, maar geen beeld geven. Ik werk met Google Chrome.

Hebben jullie een oplossing voor mij? Zodat ik gewoon weer Magix op de gewone manier kan openen en denk ik het overzetten van een VLC media player bestand naar een MOV-bestand.

Bol schreef op 17.07.2018 om 22:35 uur

zie voor het antwoord: https://www.magix.info/nl/forum/geen-administrator-meer-en-2-films-wel-geluid-geen-beeld--1208459/

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-