Gekocht audio songs verschijnen niet meer onder songcollecties

Kees-Posdijk schreef op 07.05.2021 om 16:40 uur

Onlangs in de Magix-store muziek Nature _ Harmony Vol. 2 aangeschaft. Daar waar dit eerder wel automatisch gebeurde, verschijnt deze serie songs niet bij de soundcollecties in Video deluxe Premium 2021 (versie: 19.0.1.31). Weet iemand een mogelijke oorzaak, of nog beter een oplossing zodat deze wel in het programma verschijnt..?
Besturingssysteem Windows 10 64 bit.

Reacties

Bol schreef op 07.05.2021 om 17:48 uur

@Kees-Posdijk

Hallo Kees,

Eerst even dit, versie 19.0.1.31 behoort bij Video deluxe 2020 en niet bij Video deluxe 2021, want de laatste voor VDL 2021 is 20.0.1.80.

Zojuist heb ik een aankoop gedaan via Magix store.

  • aankoop Geluidseffecten / Boot & Harbour
  • kreeg de mededeling
  • Daarna deze mededeling
  • toen ik klikte om naar het artikel te gaan, kwam ik Audio terecht
  • Hier stond nu bij mij Boat en & Harbour
  • Dit is de bevestiging van de aankoop

Mijn advies, kijk een onder het tabblad Audio / Songcollecties of daar Nature Harmony Vol. 2 bijstaat.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.05.2021, 17:58, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Posdijk schreef op 07.05.2021 om 19:27 uur

Dat van de versie klopt natuurlijk Rob. ‘Slip of the pen’ of wellicht ‘is de wens de vader van de gedachte’.

Probleem is dat hij niet verschijnt in het tabblad Audio / Songcollecties. Een vlak daarvoor gratis te downloaden song wel, maar deze laatste gekochte dus niet. Hetzelfde beschreven proces heb ik ook doorlopen en ook het aankoopbewijs ontvangen. Maar Nature Harmony Vol. 2 verschijnt niet bij de soundcolecties..!

Bol schreef op 07.05.2021 om 23:23 uur

@Kees-Posdijk

Hallo Kees,

Wat u zou kunnen proberen is om de lokale store-inhoud te wissen.

U doet dit zo:

  • Ga naar: Hulp / Lokale store-inhoud wissen
  • VDL wordt opnieuw opgestart en alle verkregen / gekochte songs e.d. wordt opnieuw van de Magix Server ingelezen.

Log een in op: Producerplaneet. [klik hier]. Onder My Products ziet u al uw verkregen en gekochte artikelen staan. U deze ook hiervan downloaden

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Posdijk schreef op 08.05.2021 om 11:28 uur

Dank voor je bericht en advies, Rob. Stipt opgevolgd, maar niet met het gewenste resultaat dat Nature Harmony Vol. 2 bij de soundcolecties verschijnt 🙁. Hij staat wel bij Producerplanet / My Products.
Is het een idee om het door mijzelf gedownloade bestand op mijn harde schijf ergens in een directory van Magix te zetten? Welke zou dit dan kunnen zijn?

Bol schreef op 08.05.2021 om 13:13 uur

@Kees-Posdijk

Hallo Kees,

Ik vind het maar zeer vreemd, dat de door u gekochte Nature Harmony Vol. 2 niet bij de songcollecties geïnstalleerd staat. U zou dit probleem voor kunnen leggen aan Magix. Stuur een mailtje naar: shop@magix.net met daar in uw aankoop mailtje.

Zolang Magix uw probleem nog niet hebt opgelost, zou u het volgende kunnen doen:

  • Download Nature Harmony Vol. 2 vanaf Producerplanet / My Products
  • Pak het zip-bestand uit en kopieer nu Map Nature Harmony Vol. 2 naar bv. Map Soundpool
  • start Video Deluxe op
  • ga naar: C:\Users\Public\Documents\MAGIX\Common
  • klik met de rechtermuisknop en kies dan Map als koppeling
  • Klik op de snelkoppeling Soundpools
  • Nu kunt op de door uw gewenste Map klikken. (Nature Harmony Vol. 2 )

Mocht u nog vragen hebben laten het weten.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.05.2021, 13:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Posdijk schreef op 08.05.2021 om 14:32 uur

Hartelijk dank voor al je moeite Rob. Ik ga het voorlopig zo als je adviseert organiseren en ga het ook aan Magix voorleggen. Wat daar uitkomt zal ik het hier delen. Nogmaals dank...

Bol schreef op 08.05.2021 om 14:36 uur

@Kees-Posdijk

Hallo Kees,

Graag gedaan. Laat het forum weten hoe Magix Duitsland uw probleem hebt opgelost.

Fijn weekend, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.05.2021, 14:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Posdijk schreef op 21.05.2021 om 08:47 uur

Een support aanvraag gedaan bij Magix Support. Van daaruit zijn diverse oplossingsrichtingen geboden, die geen van allen werkte. Na het nodige over en weer emailverkeer kwam als laatste oplossingsoptie een upgrade naar de laatste versie van Video de Luxe Premium. Dit omdat de betreffende songcollectie waarschijnlijk alleen gekoppeld was aan Video de Luxe Premium versie 2021 en niet aan die van 2020. Na een upgrade naar versie 2021 verschijnt de songcollectie wel in de audiotab. 😀

Mijn dank overigens voor de adviezen hier en de complimenten voor de ondersteuning van Magix.

Groet
Kees

Bol schreef op 21.05.2021 om 11:25 uur

@Kees-Posdijk

Hallo Kees,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Succes met het samenstellen van u uw filmprojecten.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-