geknetter van geluid als ik gefimd materiaal heb geimporteerd

winonah schreef op 04.08.2022 om 16:39 uur

Video deluxe Premium 2017 opnieuw geïnstalleerd op nieuwe Windows 11 laptop en 4k enz allemaal geïnstalleerd, maar als ik gefilmd gopro materiaal importeer en afspeel krijg ik raar statisch geknetter geluid.

Zelfde materiaal op oude laptop Windows 10 importeren en geen probleem en ook niet als ik het rauwe materiaal afspeel (gelukkig).

Snap er niets meer van. Heb gewoon letterlijk dezelfde instellingen gedaan van geluid en beeld en krijg toch verschillende resultaten.

Iemand een idee?

 

Reacties

mi-bo schreef op 04.08.2022 om 17:25 uur

@winonah

Beste Winonah.

Uw oude Pc draaid onder Windows 10.

Vermoedelijk zal Uw nieuwe Pc onder Windows11 draaien, is dit correct.

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator )

winonah schreef op 04.08.2022 om 17:43 uur

Ja klopt. Oude windows 10 home en nieuwe Windows 11

Bol schreef op 04.08.2022 om 18:01 uur

@winonah

Hallo Winonah,

Het klopt, dat als u VDL 2017 op een andere PC / Laptop installeert u geluidsprobleem hebt. Na een update in oktober 2020 van VDL2021 en Pro X hebt Magix het volgende hebt verwijderd:

  • verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • verwijderd: AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)
  • verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Wat u zou kunnen doen is het volgende:

  • ga naar: Hulp / Extra inhoud installeren
  • Installeer het MPEG-4 codec (MainConcept)
  • Start na het de installatie van het Mainconcept VDL 2017 opnieuw op
  • Ga naar de programma-instellingen (sneltoets "Y")
  • klik op het tabblad Import/Export
  • Zet de codec op MainConcept
  • klik op OK

Probeer het nu nog eens. Laat het mij weten of het knettergeluid nu wel wegblijft. Misschien heb ik dan nog een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 04.08.2022 om 18:20 uur

@winonah

Hallo Winonah,

Misschien is dit ook de oplossing voor u.

Tijdens het installeren mist u de volgende twee dll bestanden in de Regmodule_X64 map van uw nieuwe PC / Laptop

  • mx_dec_dd_audio_sse_x64.dll
  • mx_enc_dd_audio_x64.dll

Deze twee DLL bestanden staan nog wel op uw oude PC / Laptop in de Regmodule_X64 map. Kopieer deze twee DLL bestanden en plaats / kopieer deze dan in de Regmodel_X64 map van uw nieuwe PC / Laptop

Zet de dan de codecs terug op standaard.

Laat het mij weten of nu ook het knettergeluid wegblijft.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 04.08.2022, 18:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

winonah schreef op 04.08.2022 om 19:14 uur

@winonah

Hallo Winonah,

Het klopt, dat als u VDL 2017 op een andere PC / Laptop installeert u geluidsprobleem hebt. Na een update in oktober 2020 van VDL2021 en Pro X hebt Magix het volgende hebt verwijderd:

  • verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • verwijderd: AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)
  • verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

Wat u zou kunnen doen is het volgende:

  • ga naar: Hulp / Extra inhoud installeren
  • Installeer het MPEG-4 codec (MainConcept)
  • Start na het de installatie van het Mainconcept VDL 2017 opnieuw op
  • Ga naar de programma-instellingen (sneltoets "Y")
  • klik op het tabblad Import/Export
  • Zet de codec op MainConcept
  • klik op OK

Probeer het nu nog eens. Laat het mij weten of het knettergeluid nu wel wegblijft. Misschien heb ik dan nog een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Heb dit gedaan en via Y op main concept gezet, want daar stond het nog op standaard... Maar geluid bleef hetzelfde probleem geven. Zal andere ook eens proberen. Bedankt.

 

winonah schreef op 04.08.2022 om 19:38 uur

Oude laptop blijft crashen opeens (niet voor niets nieuwe gekocht) en kan die bestanden niet eens meer zoeken. Heb dus Y>import/export>MainConcept gedaan. & via Hulp>online actualiseren... En na dat laatste lijkt het geknetter weg te zijn...van 1 clip en de rest van de clips blijft knetteren. Hoe is dit mogelijk?

Zou deze audio bestanden graag toch nog hebben, zijn die online nog te vinden want oude laptop heeft nu de geest gegeven volgens mij.

Gaat dus om:

mx_dec_dd_audio_sse_x64.dll

mx_enc_dd_audio_x64.dll

Bol schreef op 04.08.2022 om 19:51 uur

Hallo Winohah,

Als ik u goed begrijp, hebt u geen last meer van het knettergeluid, nadat u het MainConcept hebt geïnstalleerd. Om het MainConcept operationeel te krijgen, had u VDL 2017 weer opnieuw opstarten, want dan pas is deze actief. VDL 2017 is niet meer online te actualiseren.

De twee DLL bestandjes zijn nergens online te downloaden. Als u mij via een persoonlijk bericht een emailadres geeft, dan zal ik u deze via WeTransfer toe mailen.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

winonah schreef op 04.08.2022 om 20:01 uur

Eerste scene heeft geen geknetter meer maar andere scene nog steeds. Geen touw aan vast te knopen meer. Monteren was een hobby ;)

winonah schreef op 05.08.2022 om 11:46 uur

Bedankt voor de bestanden. Heb alles gedaan en weer bij import/export de codec op standaard gedaan. Moet helaas weg en ga vanavond met mijn man samen eens kijken, maar het verandert per keer ook welke storing geeft. Nu 1e twee scenes oke en de 3e niet. Onwijs bedankt voor het geduld

mi-bo schreef op 05.08.2022 om 12:04 uur

@winonah

Beste Winonah.

Na lezen van advies op 04.08 2022 om 18..01 uur als Moderator mijn goed bedoelde antwoord verwijderd .

Hieronder ziet U welke MAGIX producten werken onder Windows11

https://www.magix.com/nl/support/klantenservice/#c251749

Gezien U het heeft over hobby,(uw gekochte product is uitgekomen in 2016 enn toen wist Bill Gates nog niet wanneer Windows11 zou worden geïntroduceerd) elke hobby kost geld, neem een trial versie van MVDL 2022 en kijk of Uw probleem is opgelost,beslist U dan tot koop bent U via uppgrade €69..99 kwijt, en kunt U verder gaan met Uw hobby(als U nu beslist tot aankoop is updaten naar versie 2023 in begrepen).

https://www.magix.com/nl/video/video-deluxe/#c1609231

Vriendelijke groet

Michael (sinds 2008 Forum Moderator)

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 05.08.2022 om 12:54 uur

@winonah

Hallo Winonah,

Persoonlijk, vindt ik het nog steeds zeer vreemd, dat als u de eerste twee scenes op de tijdlijn zet alles nog in orde is (geen geknetter) en bij de derde ineens niet meer. Waarom dat zo is, kan ik hiervandaan niet zien en beoordelen. Je zou verwachten, als VDL 2017 niet compatibel is met Windows 11, uw probleem bij alle scenes het geknetter zou moeten voordoen.

Het kan zijn, dat bij uw geluidskaartstuurprogramma niet goed zijn geïnstalleerd. U zou deze eens opnieuw kunnen installeren. Zie deze link: Geluids- of audioproblemen in Windows oplossen.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-