Geen videobeeld

j.-vaniersel schreef op 14.11.2017 om 14:46 uur

Wat een frustratie. Ik krijg geen videobeeld op mijn computer. Software is netjes geïnstalleerd, maar de driver voor de ´USB videowandler´ lijkt uiterst onstabiel. Heb de nieuwste driver-versie van uw site gedownload, omdat de meegeleverde driver (op de schijf) niet werkte. Daardoor kreeg ik in eerste instantie wel beeld en geluid, en heb ik een kleine dag video´s opgenomen. Daarna viel het beeld weg. Heb meerdere malen opnieuw de driver verwijderd / gedownload en geinstalleerd. Heb ook de software opnieuw geinstalleerd, maar het is mij niet gelukt om beeld terug te krijgen.

Als ik in het opnamescherm onder geavanceerde instelling kijk onder de opties Hardware & Stuurprogramma´s en de optie Videonorm, valt mij op dat de software op eigen houtje de videostandaard bepaalt. Ondanks mijn verwoede pogingen om dit op PAL_B te zetten , zet het programma automatisch de videostandaard terug naar SECAM. Deze eigenwijsheid vh programma geldt ook voor het keuze vd videoingang. Standaard wordt deze op S-video gezet, terwijl ik toch voor Composite heb gekozen. Ik heb de aanwijzingen op uw site allemaal uitgevoerd (Audiobron is Lijn (USB...), vinkje bij opnamekwaliteit voor oudere computers optimaliseren staat aan) Desondanks krijg ik alleen geluid en geen beeld meer. Om hopeloos van te worden. Dit kost me veel teveel tijd!

De frustratie wordt verder nog verhoogd door de niet werkende klantenservice. Bellen kan niet en bij het indienen van een supportvraag (althans het proberen) krijg ik de melding dat mijn product te oud is voor een supportvraag. Dit ondanks de registratie van het serienr van mijn recente aankoop (vorige week)

Graag uw advies om dit probleem op te lossen!

Bvd

Jeroen

Reacties

mi-bo schreef op 14.11.2017 om 15:29 uur

Jeroen,

een niet zo'n leuk verhaal wat U heeft geschreven.

Over welk MAGIX product schrijft U en welke versie

Groeten

Michael

j.-vaniersel schreef op 15.11.2017 om 01:09 uur

Hallo Michael,

Ik heb ´Red uw Video´s´ versie 9. Ik draai op Windows 7 Ultimate.

Hoop dat je en bruikbare tip voor me hebt..

Bvd

Jeroen

mi-bo schreef op 15.11.2017 om 10:55 uur

Jeroen.

Is Uw Windows 7 Ultimate volledig geïnstalleerd ( up to date ) met de service packs die bij het product horen

Groeten

Michael

j.-vaniersel schreef op 15.11.2017 om 17:10 uur

Jazeker, de updates worden automatisch geupload / geinstalleerd

Gr

Jeroen

mi-bo schreef op 15.11.2017 om 17:41 uur

Jeroen.

Is er al geprobeert om via configuratiescherm, mijn programma's Video Easy geheel te verwijderen, en er zal ook ergens Conexant  staan, verwijder dit ook.

Dan met de Dvd het gehele programma opnieuw installeren, automatisch worden dan de drivers voor USB convertor geïnstalleerd,( niets van te voren aansluiten )

Via hulp daarna online actualiseren, en de laatste nieuwe download en drivers staan dan in het programma.

Na aansluiten van Videorecorder of analoge camera met usb omzetter naar de Pc kan er niets verkeerd gaan.

RUV opstarten verbinden met Camera _ videorecorder ( rode knop van Programma in drukken, Camera_videorecorder op Play zetten en het moet werken.

Wel er voor zorgen dat als er met een scartkabel wordt gewerkt 20 pins deze op in staat en op de videorecorder bij ingang AV1 in/out.

Als er geen S-VhS aansluiting is zal het programma dit ook niet aanspreken. Het mooie van het programma video Easy is het mogelijk om apart zelfs Mp4 bestanden in te laden en te bewerken.

Groeten

Michael

j.-vaniersel schreef op 16.11.2017 om 15:28 uur

Hallo Michael,

Dit wordt/was nu de 5e keer dat ik alles verwijder en weer installeer, met helaas weer hetzelfde resultaat:

- Ik heb eerst alle door Magix geinstalleerde software verwijders via ´programma´s verwijderen´. Dit betreft dus Magix SpeedBurnR, Miagix Video Easy Red uw Video´s, Connect (ipv Conexant neem ik aan..) en de USB driver.

- Vervolgens de installatieprocedure weer doorlopen. Helaas zijn de installatievoorschriften tegenstrijdig. Op een doosje in de verpakking staat in 8 talen aangegeven dat het belangrijk is om de USB converter pas na installatie van het programma en stuurprogramma te installeren. Op het moment dat ik de installatieprocedure doorloop vanaf de disk, vraagt het proces mij na installatie vh programma, maar voor installatie vh stuurprogramma het USB device te plaatsen. Nadat ik dat gedaan heb, wordt niet automatisch de USB Driver geinstalleerd.

- Ik heb dus handmatig de USB driver te installeren vanaf de disk. Daarbij kreeg ik de melding dat installatie was mislukt. Vervolgens heb ik de driver gedowload vanaf de site, maar ook die kon niet geinstalleerd worden.

- Vervolgens heb ik Windows opnieuw opgestart, met als gevolg dat de driver vanaf disk wel succesvol werd geinstalleerd.

- Helaas met hetzelfde resultaat: Wel geluid, geen beeld. Wederom in de settings gekeken. De Videonorm stond op Secam_B ingesteld, Onder hardware eigenschappen stond de beeldinstelling op NTSC_M ingesteld. Al deze instellingen weer op PAL_B gezet, maar zonder resultaat. Op het moment dat ik het project afsluit en weer een project opnieuw aanmaak, staan de instellingen weer op SECAM/NTSC

- Wat mij verder opvalt is dat wanneer ik de driver vanaf schijf installeer, deze niet apart te zien is in het menu ´Programma´s verwijderen´ Op het moment dat ik de driver installeer die vanaf de site wordt aangeboden, is deze wel apart zichtbaar.

Anyway, Ik ben nog steeds lost.

Nog tips?

Bvd

Jeroen

mi-bo schreef op 16.11.2017 om 18:11 uur

Jeroen,

een vraag is dit probleem met een scartkabel of ook met ( rood, geel. wit ) aansluiting

Groeten

Michael

j.-vaniersel schreef op 17.11.2017 om 00:22 uur

Michael,

Ik gebruik de bijgeleverde scartkabel die utloopt in de 3 rood, geel en witte stekkers. deze stekkers worden dan weer met bijgeleverde verloop aangesloten op de USB Converter. De switch vd scartkabel staat staat op OUT...

Groet,

Jeroen

mi-bo schreef op 17.11.2017 om 10:10 uur

Jeroen,

U schrijft dat er wordt gewerkt met de bijgeleverde scartkabel,

zijn de 20 pinnetjes wel allemaal correct, niet een verbogen of naar achteren geschoven,

Dan moet de switch op de connector op IN staan, en aan de achterzijde van de videorecorder in VIDEO In/Out geplaatst worden,

Hebben de totaal voorstellen geen resultaat, ga naar

https://support2.magix.com/customer/index.php

inloggen met e-mail adres +wachtwoord bekend bij MAGIX, ga dan naar registratie,

geen van deze opties beantwoord mijn vraag, en omschrijf hier Uw probleem.

U krijgt dan een ticketnummer toegestuurd, en kan op deze wijze met MAGIX worden gecommuniceerd.

Omschrijf wel over welk product het gaat, met aankoop datum, en evt. serienummer

Groeten
Michael

j.-vaniersel schreef op 19.11.2017 om 20:54 uur

Michael,

Met de scartkabel is fysiek niets mis. De schakelaar op de kabel moet echt op OUT staan volgens de instructies. Een support ticket indienen kan ik ook al niet; Ik heb enige jaren geleden ook software bij Magix aangeschaft (en ook niet werkend gekregen). Ondanks de registratie van de neiuw aangeschafte software, herkent de support site alleen mijn oude registratie en geeft aan dat mijn produkt te oud is voor technisch support. Bellen met Magix kan ook al niet (er wordt meerdere malen gewoon opgehangen). Het enig wat mij rest is het produkt zeer ontevreden terug te sturen.

Gr

Jeroen

mi-bo schreef op 19.11.2017 om 23:10 uur

Jeroen,

het is correct dat de switch op de scartkabel op out moet staan, kleine misslag op het toetsenbord

Als U een nieuw product van MAGIX koopt en het registreer,

U neemt contact op via https://support2.magix.com/customer/index.php,

met vermelding van Serienummer zal men niet over een oud product met U communiceren.

een klein filmpje gemaakt hoe makkelijk het product werkt, het is real opgenomen en niet bewerkt

Groeten

Michael