Geen video in preview venster, maar opname is wel o.k.

Krispie schreef op 03.10.2022 om 13:35 uur

Een ander probleem dat ik heb is dat ik bij het opnemen van analoge video van mijn camera geen beeld heb in het preview venster, het beeld is gewoon zwart. Ik heb wel geluid.

Het is enkel een probleem met de preview van de video want uiteindelijk is de video wel correct opgenomen en kan ik die bewerken en exporteren.

Mvg,

Kris.

Reacties

mi-bo schreef op 03.10.2022 om 14:34 uur

@Krispie

Dit heeft te maken met de Grafische (video)kaart.

Heeft U al gekeken of er via de fabrikant een update is voor de Grafische (video)kaart.

Het beste is om maximaal 15 minuten op te nemen(digitaliseren) dit i.v.m. staat van de analoge band, het is mogelijk dat na die tijd problemen zijn(rek in band)).

Sc6

Michael

 

Bol schreef op 03.10.2022 om 22:50 uur

@Krispie

Hallo Krispie,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Als ik het goed begrepen heb, hebt u bij het afspelen van uw overgezette video-opnames op de tijdlijn van Video Easy versie 7.0.1.145 geen beeld / wel geluid. Klopt dat? Als dat zo is dan kan het inderdaad aan uw grafisch kaart liggen. Start Video Easy op en klik op "Y" zet de videomodus op: Compatibiliteitsmodus

Wat is u PC configuratie:

  • welke besturingssysteem Windows 10 | 11
  • welke Processor Intel / AMD
  • hoeveel RAM geheugen
  • welk grafische kaart
  • opslag HDD, SSD of M2.SSD

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Krispie schreef op 04.10.2022 om 09:21 uur

Mijn probleem met het exporteren naar MPEG-4 is opgelost wanneer ik de videomodu op Compatibiliteitsmodus zet.

Ik heb een Dell XPS15 en ik heb gisteren met hun update tool alles nog eens ge-updatet en er was inderdaad ook een update voor de grafische kaart (Geforce 1050), maar dat lost het preview probleem en ook het export naar MPEG-4 niet op. Ik heb wel de update gedaan via Dell en misschien installeren zij enkel goedgekeurde updates en is er nog een nieuwere update te vinden bij de fabrikant van de grafische kaart zelf.

Verder heb ik W10, Intel i7 (denk derde generatie), 32gig geheugen en 1T SSD opslag., ruim voldoende zou ik denken.

Met preview bedoel ik dus enkel geen beeld in het opnamevenster. Achteraf op de tijdlijn staat wel alles zoal het moet, dus ik kan perfect bewerken. Met VHS is het soms lastig dat wanneer ik de video afspeel dat er zo een band is in beeld dat kan je dan wel op VHS speler bijstellen maar is lastig als je dat pas kan zien nadat de opname al is gemaakt. Voorlopig los ik dit op met VLC. Workarounds genoeg.

Bol schreef op 04.10.2022 om 11:40 uur

@Krispie

Hallo Krispie,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Het doet mij deugd om te lezen, dat als u de videomodus op de compatibiliteitsmodus zet, uw MP4 exportprobleem is opgelost.

U hebt een Dell XPS 15 met een Intel i7 processor, maar welke type?(bv. i7-9750)? Uw Nvidia kaart Geforce 1050 zal MP4 export moet kunnen ondersteunen. De laatste videodrivers voor deze kaart is: 517.48 release datum 27-09-2022.

Zie: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/drivers/

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Krispie schreef op 04.10.2022 om 21:12 uur

Mijn laptop is ondertussen wel al enkele jaren oud. Ik heb het even gecheckt en mijn processor is:
Intel(R) Core(TM) i7-7700HQ CPU @ 2.80GHz   2.80 GHz

Als ik het goed interpreteer dan heb ik versie 471.35 voor de grafische kaart. Ik zou die inderdaad eens kunnen updaten, alleen ben ik wat terughoudend om zomaar updates uit te voeren. Ik koppel nog terug als ik de update heb gedaan.

Mvg.

Kris.

Bol schreef op 04.10.2022 om 23:55 uur

@Krispie

Hallo Kris,

De laatste videodrivers vanaf de officiële Nvidia site is voor uw kaart versie 517.48 met een release datum van 27-09-2022. Voor zover ik het heb kunnen achterhalen hebt de versie 471.35 een release datum van 25 juli 2021 (1,5 jaar oud). U kunt deze met een gerust hart updaten, want Nvida controleert altijd of de driverversies met hun videokaarten compatibel zijn.

Uw Intel(R) Core(TM) i7-7700HQ is van de 7de generatie.

Zie voor de specificatie: Intel® Core™ i7-7700HQ Processor

Succes,

Rob (forum moderator)

Gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 05.10.2022, 08:58, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Krispie schreef op 08.11.2022 om 09:33 uur

Ik wou toch nog even terugkoppelen.

Na de update van de driver voor mijn grafische kaart had ik nog steeds geen video in het preview venster. Ik ben dus teruggekeerd naar de driver versie die Dell officieel supporteert (471.35 van 2021).

Ik had me er al bij neergelegd dit niet werkende te krijgen, tenslotte liep het enkel mis in het preview venster. Ik kon wel degelijk op de tijdlijn de video bewerken en zoveel beeldmateriaal heb ik nu ook weer niet.

Maar dan plots enkele weken later werkte het ineens wel. Geen idee hoe dit komt? Er zijn een aantal dingen die ik heb gedaan, misschien hadden die invloed:

1. VLC ge-update naar laatste versie
2. Win DVD X ripper geinstalleerd maar ondertussen al terug verwijderd
3. Automatische Windows updates?

Er moet toch iets fout gezeten hebben op mijn PC dat op een of andere manier gecorrigeerd werd. Ik kan nu zelfs exporteren naar mpeg-4 met mijn Geforce 1050 kaart geselecteerd, compatibiliteitsmodus is niet langer nodig. Is er eigenlijk een wezenlijk verschil tussen beide optie's, buiten misschien snelheid?

Misschien nog dit, video op mijn PC (bijv. in mediaplayer) speelde al lang niet soepel, iedere 5s ofzo was het beeld licht schokkend om dan weer voor 5s perfect normaal te lopen. Dat is er eigenlijk ingekomen nadat ik de Gopro quick app had geinstalleerd. Een app die eigenlijk nooit goed heeft gewerkt bij mij. Die app verwijderen hielp niet meer.

Mvg.

Kris.

mi-bo schreef op 08.11.2022 om 10:17 uur

@Krispie

Dank voor de uitgebreide Feedback.

Fijn te lezen dat het mooie MAGIX product RUV nu wel goed op Uw Dell machine werkt.

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Gr

Michael/Moderator

Bol schreef op 08.11.2022 om 11:41 uur

@Krispie

Hallo Kris,

Persoonlijk heb ik niet zoveel ervaringen met Dell computers. Ik vind het wel vreemd dat uw Dell PC Dell XPS15 i7-7700HQ (7e generatie Core) uit 2017 | 2018 uw NVIDIA GeForce GTX1050 Mobile de driverversie 471.35 uit 2021 hebt en niet een uit 2022.

Hebt u uw Dell XPS15 als eens met de geautomatiseerde SupportAssist uw pc laten bekijken of alle drijvers nog up-to-date zijn? Zie: DellTechnologies: Drivers en downloads.

VLC en Win DVD X ripper zijn zelfstandige programma's die geen invloed op Magix Video Easy hebt. Mijn advies is om Windows automatisch te laten updaten. Op dit moment is dit voor W10 en W11 de versie 22H2.

Succes,

Rob (forumlid / moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 08.11.2022, 12:20, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-