Geen video (black screen) with Iphone-12 video

Ralf81 schreef op 19.01.2021 om 21:12 uur

Ik gebruik al jaren Video Deluxe Premium, versie 2019. Het importeren van een video van mijn nieuwe iPhone-12 gaf aan dat een HVEC codec upgrade van 5,- vereist. Dus gekocht. Daarna kon ik de video importeren, wel geluid, maar het beeld was groen. Toen heb ik besloten ook de software te updaten voor €69,- naar versie 2021. Hetzelfde probleem: wel geluid, maar nu blijft het beeld zwart ipv groen. Een behoorlijke tegenvaller dus, en zoek snel een oplossing. Toevallig is mijn computer ook nieuw. AMD Ryzen 3800XT met 32GB geheugen, RTX3700 GPU. Maar de problemen treden dus alleen op met videos van mijn nieuwe Iphone. Video van mijn oude Iphone 7 werkt prima.

Reacties

mi-bo schreef op 19.01.2021 om 21:18 uur

@Ralf81

Beste Ralf.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Ja ik bezit zelf Iphone 11 zonder problemen.

Het is bekend dat er problemen zijn tussen de Iphone 12 en MAGIX vdl 2021.

Dit is al bekend bij MAGIX Support en wordt snel aan een Download Patch gewerkt.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Ralf81 schreef op 19.01.2021 om 21:20 uur

En dus ook wellicht met vdl 2019?
Wel fraai... melding HVEC code nodig, koop de codec... ga daarna nog upgrade, blijkt het niet te werken. Hoop dat die patch snel komt, anders moet ik maar overstappen op Pinnacle en refund aanvragen.... Moet toch kunnen editen ;)

Bol schreef op 19.01.2021 om 21:22 uur

@Ralf81

Hallo Ralf,

Zie deze topic: https://www.magix.info/nl/forum/mov-bestanden--1263725/

Hiervandaan kan niet beoordelen of u met de iPhone op MOV H.264 of H.265 filmt.

Maar als u filmt in H.264, zie dan https://www.magix.info/nl/forum/geen-beeld-wel-geluid--1258726/

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.01.2021, 21:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 19.01.2021 om 21:24 uur

@Ralf81

Beste Ralf.

Dank voor Uw feedback.

Het is geen leuke reactie,maar als U wilt overstappen naar een ander montage pakket is dat Uw keuze.

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 19.01.2021 om 21:38 uur

@Ralf81

Hallo Ralf,

Dit forum is voor en door Magix gebruikers en staat geheel los van Magix Support. Wij als moderators en forumleden geven hier op vrijwillige basis antwoorden. Wanneer u een directe vraag wilt stellen aan Magix Support doet dat dan zo: https://www.magix.info/nl/support/artikel/hoe-neem-ik-contact-op-met-de-technische-support--1513/

Succes, Rob

Keep It Safe

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ralf81 schreef op 23.01.2021 om 11:46 uur

Hoi Rob/Michael, nee, wellicht geen leuke reactie, maar nogmaals: Ik heb werkend pakket nodig, en ga niet de settings van mijn nieuwe iPhone downgraden. Ik heb je de post van @Yolanda-Dekker ook gelezen, zelfde probleem als ik heb dus. Het blijft discutabel, melding geven dat je een codec van 5,- nodig hebt, en dan werkt het nog niet. Ligt niet wakker van die 5,- maar vind het wel zeer teleurstellend dat VDL een "standaard" video van nieuwste generatie iPhones niet ondersteund.

mi-bo schreef op 23.01.2021 om 12:39 uur

@Ralf81

Beste Ralf.

Uw teleurstelling kan ik goed begrijpen.

Ik zelf ben niet in bezit van Iphone 12 , wel versie 11,en heb geen problemen met 4K filmen.

Misschien is het wel de bedoeling van Apple dat U hun programma gaat gebruiken.

Dan dacht ik op het Forum van VEGAS te hebben gelezen (ook van MAGIX) dat VEGAS PRO18 wel de bestanden kan inlezen van de Iphone 12.

Daar ik geen beelden heb van de Iphone 12 kan ik ook niet voor U kijken of dit correct is.

Blijf gezond.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 23.01.2021 om 12:45 uur

@Ralf81

Hallo Ralf,

Als moderator, begrijp ik uw frustratie maar al te goed, echter wij op dit forum kunnen helaas niets voor u betekenen, omdat dit forum geheel losstaat van Magix Support Duitsland. Maar het is voor mij wel duidelijk geworden, dat u probleem zit ik de kleurdiepte 10bit. Nu maar hopen, dat Magix Support snel met een update / patch uitbrengt. Ook daar kunnen wij geen invloed op uitoefenen.

Groet, Rob

aanvulling 23-01-2021 om 12:50uur

Vegas heeft ook dit probleem, zie: https://www.vegascreativesoftware.info/us/forum/unable-to-import-iphone-12-mov-h265--126128/#ca784827

Laatst gewijzigd door Bol op 23.01.2021, 12:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-