Geen klank op de tijdlijn

Luc-Vertriest schreef op 22.10.2021 om 16:41 uur

Hallo,

Mijn probleem betreft een opgenomen tv programma dat ik op de tijdlijn geplaatst heb om te knippen maar waarbij ik geen klank krijg. Het is een ts-bestand, opgenomen van een Duitse zender. Met andere opnames heb ik dit probleem niet. Ik dacht dat het wellicht aan de zender kon liggen maar ik had nog een tweede opname van die zender en daar is alles normaal.

Kan mij iemand raad geven? Dank. Luc

Reacties

mi-bo schreef op 22.10.2021 om 17:56 uur

@Luc-Vertriest

Beste Luc.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Uw oproep gelezen.

Weet U wel zeker dat het stuk wat opgenomen is wel audio(klank) had, want het is vreemd, zoals U schrijft, dat een ander opgenomen stuk wel audio (klank)had.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 22.10.2021 om 18:50 uur

@Luc-Vertriest

Hallo Luc,

Zelf neem ik regelmatig via mijn HUMAX recorder verschillende TV zenders op. Deze stream ik dan via FileZila naar mijn PC en zet dan deze TV opnames op de tijdlijn van Video Deluxe. Uw probleem heb ik nog nooit gehad. Maar misschien kunt u originele audiogeluid weer op deze manier terugzetten. Zie afbeelding

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 22.10.2021, 18:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Luc-Vertriest schreef op 23.10.2021 om 10:03 uur

Hallo Rob,

Wat je voorstelt kan ik jammer genoeg niet uitproberen want onder audiofuncties krijg ik een ander venster waarin 'origineel geluid terugzetten' niet voorkomt. Wellicht heb jij een latere versie van het programma, de mijne is van 2016.
Maar het zou mij groot plezier doen mocht je zelf (of iemand anders) de opname eens willen uitproberen om te zien of je hetzelfde probleem hebt op de tijdlijn. De link naar de opname is:
https://wetransfer.com/downloads/7b4369b1d4a61ba6f56585c51270e32d20211021082735/ba6810ef6dd146fc046e1df47755fc9120211021082803/0358ee

Het is een zeer mooie doc van de Duitse zender Alpha over de eerste gasaanvallen in Ieper tijdens WO1
Alle verdere reacties welkom
Groeten, Luc

mi-bo schreef op 23.10.2021 om 10:23 uur

@Luc-Vertriest

Beste Luc,

een reactie, ik heb momenteel beperkt internet verbinding en het duurt te lang om 1,8 GB binnen te halen.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 23.10.2021 om 10:35 uur

@Luc-Vertriest

Hallo Luc,

Uw opname gedownload via WeTransfer en op de tijdlijn van VDL 2016 premium gezet. Het onderstaand filmpje laat u zien, dat bij mij beeld en geluid wordt weergegeven.

Vraagje, hebt u VDL 2016 na oktober 2020 nog opnieuw geïnstalleerd?

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Luc-Vertriest schreef op 23.10.2021 om 11:07 uur

Hallo Rob
Ik zie inderdaad de golfvorming op de klanklijn. Maar waarom krijg ik dan de klank van een andere opname van dezelfde zender wél ??? Het is voor mij een raadsel.
Wat je vraag betreft ivm het installeren van het programma:
Na oktober 2020 heb ik zeker niets meer geïnstalleerd.
Na 2016 is er wel eens een latere versie geïnstalleerd, het moet 2018 geweest zijn, maar de eerste versie werd daarna onmiddellijk teruggezet omdat men mij verkeerde informatie gegeven had. (video deluxe plus)
Dank voor de reacties en groeten
Luc

Bol schreef op 23.10.2021 om 11:16 uur

@Luc-Vertriest

Hallo Luc,

Als u het geluid aanzet, dan moet u het ook horen bij het afspelen van het filmpje.

Kijk eens even in de RegModule_x64 map of daar de volgende DLL bestanden instaan.

Lees voor Video deluxe2016premium nu Video deluxe2016Plus

  • mx_dec_dd_audio_sse_x64.dll
  • mx_enc_dd_audio_x64.dll

Ik verneem wel van u

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.10.2021, 11:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Luc-Vertriest schreef op 23.10.2021 om 11:52 uur

Nee Rob, beide bestanden staan er niet in.
Bij mij zouden ze moeten voorkomen onder Program Files - MAGIX - Video deluxe Plus - 2017 - RegModule_x64 maar ik zie geen van beide.
Groeten, Luc

Bushflyer schreef op 23.10.2021 om 20:23 uur

@Luc-Vertriest

Ter bevestiging: ik heb deze opname ook via wetransfer opgehaald en op de tijdlijn van VDL 2016 gezet. Ook bij mij is er gewoon geluid aanwezig. Niets mis mee.

Gr., Jaap

Kees-Haremaker schreef op 24.10.2021 om 07:22 uur

Beste Luc, heb je wel even gekeken of het geluid wel aan staat kijk op het plaatje

In het rode kader moeten die twee uit staan heb je daar op gelet of dat zo is.
Het zou kunnen zijn dat het tweede knopje actief is dan heb je geen geluid terwijl de golflijnen wel te zien zijn.
Het eerste zou ook kunnen dan is het spoor geheel uitgeschakeld
Mvg Kees