geen geluid op mijn HI8 en VHS cassettes

Patrizio-Giampietro schreef op 17.01.2021 om 13:12 uur

Goedemiddag,

Ik heb al mijn VHS cassettes op dvd gezet, met het programma "RED UW VIDEO'S !" nieuwe versie!. SUPER. Ik heb een vraag. Er zijn enkele cassettes die geen of slecht geluid hebben. is er een oplossing voor? heeft iemand al dit gehad? Misschien zijn ze versleten. zo veel keer heb ik ze niet gebruid. Ze zijn + of - 15 jaar oud. Deze problemen heb ik ook met alla mijn HI8 cassettes die ook zo oud zijn. Ik heb met een nieuwe HI8 cassette in de camera gefilmd en ik had geluid. ik dacht dat de camera niet meer zo goed werkte maar het ging. zijn mijn cassettes VHS en HI8 te herstellen?

 

Bedankt,

Patrizio

Reacties

mi-bo schreef op 17.01.2021 om 13:24 uur

@Patrizio-Giampietro

Beste Partrizio.

Vanuit hier kan ik niet beoordelen wat en met de bandjes is gebeurd, zijn ze in de 15 jaar regelmatig heen en weer gespoeld, waar de bandjes zijn bewaard was daar veel temperatuur schommelingen en waar zijn ze opgenomen (dit speeld allemaal mee)

MAGIX RUV is een programma om Uw dierbare beelden te digitaliseren en is geen montage programma.

Als U de bandes afspeel met de Hi8 camera gebruikt u dan de batterij of het stroomnet.

Sc6

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 17.01.2021 om 13:32 uur

@Patrizio-Giampietro

Beste Patrizio,

Een aanvulling zet eens een vinkje bij voor oudere of zwakkere computer optimaliseren

 

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 17.01.2021 om 16:58 uur

Beste Patrizio,

Als een bandje lang opgespoeld bewaard wordt, dan kan het gebeuren dat er als het ware de magnetische laag doordrukt. Daar krijg je heel slecht geluid van. Misschien heb je nog een schoonmaak band en die in afspeler doen. Worden de video-koppen gereinigd. Ook kan het voorkomen dat de bandjes bij een sterke magneet in de buurt hebben gelegen, b.v Luidsprekers.

Cees

Bol schreef op 17.01.2021 om 17:54 uur

@Patrizio-Giampietro

Hallo Patrizio,

Ik ben het geheel eens met wat @Bise (Cees) beschrijft. Zelf had ik ook nog DV bandje en VHS banden, die ik aan te veel zonlicht had blootgesteld. Helaas, had ik deze ook nog eens opgeslagen in de buurt van een sterk magnetisch veld. Uiteindelijk, heb ik via een iLink / FireWirekaart, dit filmmateriaal nog wel kunnen overzetten naar een van mijn harde schijven. Maar de kwaliteit laat te wensen over. Maar, omdat het voor mij zeer veel emotionele waarden hebt, heb ik ze toch maar zo goed mogelijk proberen te bewerken, met een goede montage programma (Magix Video Pro X). In ieder geval niet met het meegeleverde Magix Video Easy.

Succes 👍👍👍 met het overzetten van uw bandjes,

Groet, Rob

Keep It Safe

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-